Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MGT Capital Investments, Inc. (MGTI)

Overview

MGT Capital Investments’ first began mining Bitcoin in September 2016, in Washington State. In 2017, MGT opened an additional mining facility in Northern Sweden to support our growth agenda with the promise of decreased cooling costs and cheap, abundant electricity. Unexpected challenges with the hosting vendor led to a wind down of Swedish operations.

At the end of Q3, 2018, in response to the underperformance of MGT’s Swedish facilities, management shifted its principal operations to North America. This transition was made to materially reduce MGT’s costs while establishing the conditions for stable, long-term growth.

In October 2018 and early 2019, management located and announced a new mining facilities in Colorado and Ohio, undertaking the process of relocating MGT’s Swedish miners to those new facilities.

In July of 2019 MGT determined to consolidate its activities going forward in Company-owned and managed facilities in LaFayette, GA. Located adjacent to a utility substation, the several acre property has access to over 20 megawatts (MW) of low-cost power. MGT has also ordered transformers with a total load capacity of 12.5 MW to accommodate the first phase of this project, and has begun the construction and physical site development.

Buying the stock on Nordnet

References

3 Likes

Hei, kjøpte selv noe i dag, da jeg ikke kan/tør lagre Bitcoins selv, var dette en glimrende langsiktig investering for mig.

Fikk kjøpt på 4,95 etter at have sett på utviklingen i går og i dag.

Hvis den er så volatil hver dag, blir det nok også en del traiding, brukte også Netfonds til denne.

Mvh Vandregutten. Er begynt at heie på krypto…:grinning:

2 Likes

Disclaimer

Gjør interesserte lesere av tråden oppmerksom på at jeg synes investeringer i kryptovaluta og relaterte aksjer er svært spekulative bet. Derfor satser jeg IKKE mer enn 1 % av investeringskapitalen i et enkeltselskap som MGTI. Per dags dato er jeg investert i følgende “spekulative” verdipapirer:

  • BITCOIN XBT
  • ETHEREUM XBT
  • ELE
  • MGTI

Følger samme regel om maks 1 % av investeringskapitalen i hvert av disse verdipapirene. Vurderer å ta inn et verdipapir til i porteføljen slik at totalen blir MAKS 5 verdipapirer og MAKS 5 % av total investeringskapital ved kjøps/akkumuleringstidspunkt.

Exit-strategien er ikke helt klar ennå. Men jeg kommer til å sette et tak på hvor mye disse investeringene skal utgjøre i prosent av den totale porteføljen og vekte meg ned tilsvarende ved evt. gevinst.

Takk for bra tipps, det svinger mye her om dagen, og vil nok gjøre det også fremover…
Hadde en ordre inne i går, på 4,4$ men var så uhedig, at bare en liten del ble fylt, veldig irriterende ikke at have sanntid i en sådan situasjon…

Jeg satser på, at MGTI bliver noteret på Nasdaq en gang på nyåret, og vil ha ca. 1-2 k aksjer, før det eventuelt skjer.

Synes det er et veldig spennende selskap, med både disse hackerfri mobiler, og produksjon av bitcoin, spott on hva der er hot for tiden…

Lykke til, mvh Vandregutten.

1 Like

Høyrisiko investering

Ja, et spennende selskap. Men som jeg skrev over så anser jeg det som høyrisiko og går derfor kun inn med maks 1 % av investeringskapitalen min.

Kursen intradag har vært skikkelig jojo de siste dagene, spesielt i går hvor den virket å følge Bitcoin-kursen ned og så opp igjen. Benyttet anledningen til å øke litt i MGTI samt BITCOIN XBT i går, men begynner å nærme meg 1 % grensen min i begge disse to verdipapirene. Har i utgangspunktet kjøpt meg ferdig i BITCOIN XBT men har fortsatt mulighet til å øke litt i MGTI framover.

Har lagt inn kjøp 1k på 5$ 26.12
Så får jeg bare se hvordan det går, regner ikke med at få.

De som handler BTC på mobil, kunne nok godt tenkt sig den hackfrie mobil itl McAfee…

Mvh Vandregutten.

1 Like

Fikk mine 1k på 5$ og er fornøyd med det, og har snitt rett under 5$, så nu kan vi bare stige her…
Kommer ikke til at traide, da det er helt umuligt når du ikke har sanntid, tenker jeg. Og når jeg faktisk tenker denne skal langt over 20$ ila 2018, er det heller ingen vits.

Lykke til alle, mvh Vandregutten.

1 Like

Interessant tråd. Har du regnet på om mcap ved $20 og tror du den kan forsvares?

Jeg tenker på at om de bliver listet på Nasdaq, vill der være enorm interesse om kryptovalutaerne skulle stige en del, og ønsker at være inne før det. Der er eksempler på, at noen andre har steget voldsomt.
Så er der jo det spennende med den hackfrie mobil, har ingen ide om hvordan den kan blive modtaket, men der må jo finnes et marked for sådan, og kansje den kan implementeres i andre telefoner, om de har patent?

Om verdien kan forsvares er vanskeligt at vide, det kommer jo mye ann på hvordan krypto går fremover, han McAfee, tror jo på en voldsom utvikling her…

USA companier, pleier ikke at være redde for høy P/E, så ser det ikke som en umulighet, at vi skal langt over 20$…

Tror også der kan mulighet for, at kjøpe nede på 3 tallet, og jobber litt med at frigjøre cash…

Lykke til, mvh Vandregutten.

1 Like
1 Like

Kjøpte 1,5 k mer i dag, nu skal jeg sitte rolig, og se hvor dette kan gå, har 3176 aksjer.
Var ok, at der “bare” blir 75 mill aksjer mer, og ikke 200 mill…

Lykke til alle, mvh Vandregutten.

2 Likes

ETHEREUM XBT, hvad er det der sitter prisen på den, er den direkte relateret til kursen i ETH?

Kjøper jeg på ETH på en måte, og kan sitte med de så lenge jeg ønsker, uten at der vil komme justeringer i kursen, ut over den positive jeg håper på for ETH?

Eller på en annen måte, hvad er forskjellen mellem at kjøpe ETH i en wallet, og at kjøpe denne XBT?

Ellers er der mye negativt om RIOT, at det er svindel, og en av toppene har solgt stort, og er ikke til at få tak i…

Lykke til, mvh Vandregutten.

BITCOIN XBT & ETHEREUM XBT

Du finner informasjon om BITCOIN XBT og ETHEREUM XBT på websiden https://xbtprovider.com/

Key Information Document (KID)

Se også videoen

ETNer er mer tilgjengelig for folk flest siden man kan kjøpe de over børs. Dog skal man være klar over enkelte ulemper:

  • Hvis utsteder XBT Provider går konkurs så blir ETNene verdiløse.
  • Kan kun omsettes i børsens åpningstid.
1 Like

Upon full deployment, the total number of mining machines will consist of approximately 4,700 Bitmain Technologies S9 Antimer rigs, generating potential hash power in excess of 60 Ph/s, solidifying MGT’s claim of being the largest Bitcoin miner in the U.S. Projected annualized revenue of $25 million and EBITDA of $13
Dette var fra 16. oktober. og kursen på BTC var mye lavere end pr. i dag.

Steve Schaeffer sier i podkasten, at de i 2018 vil nå opp på ca. 200 Ph/s av total hash…?

Dette var fra 16. oktober. og kursen på BTC var mye lavere end pr. i dag.
Dette er helt kryptisk for mig, sier det noe om, antall BTC?
Jeg forstår at det annualiseret vil gi EBITDA på rundt 40 mill US$ og som han sier, de er på leit etter flere steder at mine…og vekstselskaper pleier vel ikke akkurart at have lave P/E i over there…

Lykke til, mvh Vandregutten

Pure play Bitcoin mining

Hmmm… :thinking: Litt usikker på hva jeg gjør videre. En av grunnene til at jeg gikk inn i MGTI var at de ikke var et rent “pure play Bitcoin mining” selskap. Nå som de blir det det vil jeg vurdere videre løp framover og evt. selge meg helt ut for å redusere eksponeringen mot Bitcoin.

Har et stort prosentvis tap i aksjen. Men har heldigvis kun et mindre beløp investert. Så foreløpig sitter jeg rolig i båten og ser an kursutviklingen framover, spesielt med tanke på en evt. opplisting på Nasdaq som vil kunne føre til en reprising.

For de som er interessert i et “pure play Bitcoin mining” selskap så kan det fortsatt være verdt et bet hvis de klarer å oppnå målsettingen beskrevet i pressemeldingen:

This move will position MGT as a pure play cryptocurrency mining operation, led by Stephen Schaeffer, President of MGT Cryptocurrency Strategies. The Company currently owns or operates approximately 5,000 Bitmain Antminer S9 Bitcoin mining rigs and 50 GPU-based Ethereum miners, capable of generating over 65 Ph/s of computing power when fully deployed by the end of February. Moreover, MGT is in negotiations that would triple its mining power over the next several months. From a financial standpoint, the Company has never been stronger, ending last year with $9.5 million of cash, no debt and minimal payables.

2 Likes

Ligner ikke en superinvestering, men tar krypto sig opp, da følger denne med…
Enormt mange aksjer for at sitte med uttstyr til 5 mill usd…
Trenger Bitcoins over 15k igjen.

1 Like

Katastrofal investering

Ja, har foreløpig vært en katastrofal investering. Men som jeg skrev i starten av tråden anså jeg dette som en spekulativ høyrisikoaksje hvor jeg kun var villig til å satse 1 % av porteføljen.

Imidlertid kan en jo håpe at de nå har funnet sitt forretningsfokus og at dagens aksjonærer blir belønnet på sikt. Nå som de har blitt et rent Bitcoin-miningselskap vil aksjekursen sannsynligvis ha en stor korrelasjon med Bitcoin-prisingen.

Jeg har per dags dato også ca. 1 % av porteføljen i BITCOIN XBT (ETN trackeren hos Nordnet). Av den grunn er jeg ikke interessert i å holde et rent Bitcoin-mining selskap i porteføljen i tillegg. Kjøpte meg opprinnelig inn i MGTI siden de også hadde noen produkter i pipelinen innen sikkerhet (Sentinel og Privacy Phone).

Nå som MGTI har blitt et rent Bitcoin-mining har jeg bestemt meg for å selge meg helt ut etter hvert. Velger imidlertid å sitte med aksjene en stund til. Håpet er at aksjen blir repriset grunnet opplisting på Nasdaq og/eller earnings report Q1 2018 som viser resultatene fra den nye Bitcoin-mining-operasjonen i Sverige. Er sannsynligvis helt ute av aksjen i løpet av våren/sommeren 2018.

1 Like

Jeg ønsker egentlig et rent miningselskap, da jeg ikke ønsker at handle krypto.
Men hadde håpet at de ville hatt gode inntekter fra disse sikkerhetsprodukter…

Jeg har ellers samme tanker som deg, om at selge mig ut etter Nasdaqlistning, og så vil jeg se litt på Bitcoinutviklingen…
Mvh Vandregutten.

1 Like