Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MicroStrategy (MSTR)

5 513 tusen flere aksjer etter det eg finner ut, med strike kurs på 183 på dette låne.
Og totalt er det 32 482 tusen flere aksjer når alle låne er utløst.
Per i dag er det 202 635 tusen aksjer i selskape.
Og det er vanlig med slike lån i MSTR. Så det vil komme enda flere lån og aksjer tiden.

Om eg tar feil så rett meg.

Du er ikke bekymret for at opsjonstrading som nå skal tillates vil stjele litt thunder fra MSTR og påvirke aksjekursen negativt?

Sjekk gjerne link

Slik jeg har forstått det (er ingen opsjonstrader) forventer de som følger selskapet tett at volatiliteten blir høyere for MSTR enn IBIT, og at traderne derfor kommer til å fortsatt fokusere på MSTR. Det blir også mer interesse for slik handel som kan bli positivt totalt sett.

Anbefaler å se:

Håper du får rett. Jeg har MSTR-aksjer for sekssifret sum så vil jo ha up and to the right :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Tror det er lurt å ha litt lengre tidshorisont enn dager. Det kommer til å svinge! :grinning:

Målet deres er å øke andelen BTC per aksje med 4–8% per år og de bruker alle verktøy i vertøykassa for å få det til.

Mange (ref Novogratz i videoen over) ser det som absurd at selskapet er verdsatt til mer enn 2X bitcoinbeholdingen sin.

Men da må man se litt i spåkula og vurdere hva selskapet er verdt om 10 år gitt at:

• Bitcoin fortsetter å følge power law prisutvikling til ca $1M i 2034
  • MSTR fortsetter å øke BTC/aksje
  • Andre selskap begynner å kjøpe BTC og gjøre det samme. For en utrolig posisjon å være i at dersom noen vil konkurrere med deg ved å kjøpe BTC selv forsterker de ditt forsprang ved at verdien av din BTC stiger.
  • De kan begynne å låne ut BTC til andre aktører og tjene på det. De kan potensielt bli den største Bitcoin-banken.
  • MSTR blir så store at de (neste år?) blir inkludert i SP500 og passive indeksfond begynner å vekte seg opp. Når de gjør det og aksjekursen går opp kan MSTR utstede flere aksjer, kjøpe BTC for pengene, og så stiger verdien på selskapet enda mer.

De har rett og slett funnet en «cheat code».

Jeg er opp 34% på en syvsifret posisjon på en måneds tid, så vi er i samme båt der :sunglasses::ok_hand::rocket:

4 Likes

Nja. Min båt er vel mer som en liten jolle sammenlignet med din :wink:

2 Likes

Anbefaler denne: x.com

2 Likes

Opp ca 30% selv! :tada:

1 Like

Har MSTR begynnt med opsjons handel eller er det forsatt på planleggingsstadiet?

Ja, de tilbyr det. Jeg er ikke så bevandret på opsjoner, men de kan ses her: https://finance.yahoo.com/quote/MSTR/options/

Det ryktes at Bitcoin ETFene ikke får opsjoner før Q1 så enn så lenge er MSTR the only game in town.

Hvordan vil dette påvirke? Her, og gjerne generelt sett.

Nei du misforstod. Eg er litt dårlig til å skrive.

Skal ikkje MSTR tilby opsjoner på sine bitcon? Eg trudde det skulle være ein av inntektskilde til MSTR. Så MSTR vil ha intresse av svingninger i Bitcon opp og ned.

Det har jeg ikke hørt om, tror ikke de har sagt så mye om hva de skal bruke pengebingen til, målet nå er bare å få den til vokse og ivareta forspranget.

Første gangen dette sies eksplisitt tror jeg.

https://www.theblock.co/post/320655/microstrategy-trillion-dollar-valuation-bitcoin-bank-michael-saylor-bernstein?utm_source=twitter&utm_medium=social&modal=newsletter

1 Like

Noen som kan gi et krasjkurs i mNAV-multiplier som bl.a. flyter rundt på Twitter og forums? Er det noe å tro på, eller typisk hype-mat?

Så utregningen på den et eller annet sted men det var ikke så godt forklart :sweat_smile:

Jeg tror man kan forvente at multippelen øker når btc stiger og synker når btc synker.

Hvordan verdsetter man egentlig MSTR? Hva er en fair pris? Ingen vet enda, så min teori er at den kommer til å flyte fritt ganske lenge 🤷

Se også: x.com

Opp nye 15% i dag.

Sålenge mange nok tror på det og følger det så blir det vel litt selvoppfyllende. Lurer på hva mstr-kursen er hvis/når btc bikker 100k

1 Like

Tipper rundt $500, men kan fort bli mer :grinning:

1 Like

Jeg er opp ca. 60% siden jeg gikk inn tungt her, men forventer mye oppgang de neste 12mnd i takt med økt Bitcoinpris.

Anbefaler intervjuet over, der Saylor forklarer hvordan selskapet bygges sten på sten.

Tryggheten Saylor har i fortelle alt dette nå får meg til å tro at han føler de har et forsprang ingen andre kan ta igjen.

2 Likes