Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MicroStrategy (MSTR)

Mer salg av insider

Director Leslie J. Rechan has executed a significant sale of company shares, amounting to approximately $12 million, as per a recent SEC filing. The transactions were disclosed on Wednesday.

What Happened:
Rechan exercised stock options to acquire 40,000 shares of MicroStrategy’s Class A common stock on Nov. 7 and Nov. 11, 2024. The adjusted exercise prices were $12.746 and $12.957 per share, following a 10-for-1 stock split in August. Originally, these prices were $127.46 and $129.57.

On Nov. 7, Rechan sold 11,171 shares at an average price of $275.04 and 8,829 shares at $275.80.
On Nov. 11, he sold 17,800 shares at $325.23 and 2,200 shares at $326.60.
The total value of these transactions reached approximately $12 million.

Despite these sales, Rechan retains 4,970 shares directly and holds indirect ownership of 20,000 shares through the Meredithe Rechan 2021 Family Trust. The August stock split significantly reduced the exercise price of Rechan’s options, enhancing the profitability of these transactions.

Og rett meg om eg tar feil her men :
2027 Notes på 7,330,050 aksjer ($1.05B ) og 2030 Notes på 5,341,600 aksjer ($800M) kan nå selges til marked. Og at dette vil føre til salgs press på MSTR kursen som kan være noe av årsaken til 8% ned.

TA ser ikkje kortsiktig så bra ut
image

2 Likes

image

1 Like

Disse tror mange ble solgt i forrige uke, da de ikke har lov til å sitte med de over tid.

Holy shit.

2 Likes

Tar helt av han

BREAKING: :us: MICROSTRATEGY BOUGHT ADDITIONAL 51,780 #BITCOIN FOR $4.6 BILLION.

1 Like

Jeg og en annen MSTR analytiker mekker på en ny modell som indikerer relativt ville aksjekurser dersom BTC fortsetter å stige.

Ca $5 000 per aksje ved $200k BTC

$20 000 per aksje ved $315k BTC:

Fortsettelse følger :grinning:

2 Likes

Hva er denne modellen basert på? Høres jo helt sinnsykt ut.

Basert på det historiske forholdet mellom BTC pris og MSTR pris siden de startet med Bitcoinstrategien i 2020. Kommer en artikkel og interaktiv graf om ikke så lenge, legger det ut her da.

6 Likes

MicroStrategy today announced that it intends to offer, subject to market conditions and other factors, $1.75 billion aggregate principal amount of its 0% convertible senior notes due 2029.

The notes will be unsecured, senior obligations of MicroStrategy. The notes will not bear regular interest, and theprincipal amount of the notes will not accrete. The notes will mature on december 1, 2029, unless earlier repurchased, redeemed or converted in accordance with their terms. Subject to certain conditions, on or after December 4, 2026, MicroStrategy may redeem for cash all or any portion of the notes.
The initial conversion rate and other terms of the notes will be determined at the time of pricing of the offering.

2 Likes

Kom over denne som litt motvekt mot FOMO
Kan ikkje sei meg heilt uenig men den forteller heller ikkje heile historien.

1 Like

For en sinnsyk start på uken…

1 Like

Hva tror vi videre her? Kan jo ikke bare fortsette uten pullback?

Umulig å spå når, men jeg forventer flere pullbacks på 20%+ det neste året.

Hva tenker du ila 2025 og pris?

Et sted mellom $5 000 og $10 000 ved årsskiftet 25/26, basert på en BTC pris på $210 000+.

Det høres tullete ut, men jeg tror det kommer til å skje.

3 Likes

Hvor mange bitcoin antar du dei har på det tidspunkt?

1 Like

Det avhenger av hvor mye de får kjøpt før land begynner å hamstre (jeg tror det er i gang allerede). Ser det spekuleres i at Emiratene kommer til å annonsere at de har kjøpt på Bitcoin Middle East konferansen 9. desember. Trump har snakket om å lage en Bitcoin Strategic Reserve men kan ikke starte den før han er satt inn som president, så det er et vindu nå der land kan kjøpe før USA.

På siste earnings call viste MSTR frem planen om å kjøpe for 42 milliarder dollar de neste årene, så sa Saylor i et intervju at at planen var 42mrd på 2–3 år, men at det kunne skje “much sooner”, og så begynte de å handle aggressivt. Flere analytikere spår at de kan nå 500k før nyttår. Jeg tror Saylor har begge beina på gassen, for å si det slik.

En annen interessant ting er at 29. november tas det et “snapshot” av market capen til MSTR, som brukes av QQQ Nasdaq indeksfondet til å vurdere hvilke aksjer som skal tas med og hvilke som kastes ut.

MSTR er på rundt 60. plass nå, og må være innen 75. plass for å komme inn i indeksen. Det vil føre med seg kjøpspress fra både QQQ og andre fond som bruker samme liste til å allokere.

Disse kjøperne er passive og bryr seg ikke om kursen er “for høy”. De må kjøpe uansett.

Det er derfor i selskapets interesse at kursen er så høy som mulig den 29., for å øke prosentandelen som må kjøpes inn når de kommer med i indeksen.

Tesla gikk 10X på ett år etter at de ble innlemmet i QQQ i 2013, så ser ikke bort fra at det samme kan skje her.

Mange var bekymret for at MSTR skulle falle når det kom opsjoner på IBIT denne uka (BItcoin ETF), men så fortsatte den bare å stige. Sterkt.

MSTR fungerer nå som en bro mellom fiat/tradisjonell finans og Bitcoin. Akkurat nå er broen smal men Saylor og co. jobber så fort de kan med å utvide den til en åttefelts motorvei.

Saylor står i bompengeluka og håver inn :smiley:

4 Likes

Ser flere mener denne må korrigere snart etter den siste parabolske oppgangen. Det er kanskje ikke sikkert?

1 Like

Tror en slik korreksjon kan komme mot enden av neste år. Ser ikke at dette kommer til å stoppe med det første når Bitcoin også virker råsterk.

3 Likes

Noen med høydeskrekk?