Burde være en lovende dag i vente for MSTR
Opp 13% i førhandelen. ATH var ca. $300 ved årtusenskiftet, blir spennende å se om den slås snart. Tidenes comeback-story fra Saylor i så fall!
Sjekk også ut mstrnetwork.com for verktøy og info for de som er nysgjerrige på selskapet.
Og så anbefaler jeg virkelig å se på siste earnings call, og spesielt presentasjonen til Saylor på slutten.
Åpning på $300 i morgen eller?
Idiot-spørsmål, sikkert, men setter pris på innspill:
Hva tenker dere med MSTR-kursen (ev. bare BTC) om det oppstår geopolitisk uro, f.eks krig Iran-Israel?
Kortsiktig faller kursen. Siden BTC er åpen 24/7 er det eneste folk kan selge hvis noe f.eks skjer i en helg. Langsiktig tror jeg den fortsetter å følge Power Law.
Største krisen de siste årene var Covid, da falt BTC til støttelinja til power law og så rett opp igjen. Støttelinja nå er ved ca. $32k, så det anser jeg som worst case ved en krise.
MSTR følger nok bare det BTC gjør, opp som ned.
$300 i premarket nå, opp 11%
Hvor lenge holder du, Pdx? Får høydeskrekk jeg
Planen er fortsatt å selge en del om ca. 12 mnd, historisk sett bør det være toppen i denne BTC syklusen. Kanskje rundt $200k per bitcoin.
Da forventer jeg at prisen på MSTR er et sted mellom $2000 (7X) og $5000 (16X).
Hvis BTC plutselig går til $1M i denne syklusen snakker vi nok $30 000+ (100X+).
Det høres sprøtt ut, men det er nok noen prosents sjanse for det, spesielt når det nå ryktes at nasjoner prøve å kappkjøpe BTC før USA muligens lager en “Strategic Bitcoin Reserve”.
Man kan alltids sikre noe gevinst hvis man har høydeskrekk De beste strategiene går som regel ikke for maks risk. Litt i mellom er helt greit.
Sier jeg, mens jeg selv handler 15x olje bull/bear sertifikater
Har du vurdert hvor stor marketcap for MSTR vil være i forhold til maketcap for BTC, gitt at dine mest luftige estimat skulle slå til?
Edit: altså dersom BTC står i 1 million USD.
Ja, etter mine beregninger basert på hvor mye BTC MSTR har klart å kjøpe ved $1M BTC (etter min plan skjer det i 2033 ish, men det kan jo skje før og etter)
MSTR: ca. $13T (altså “trillion”)
BTC: #21T
MSTR er broen mellom Fiat og Bitcoin… de kommer til å tjene godt på å være det bindeleddet.
MicroStrategy has acquired 27,200 BTC for ~$2.03 billion at ~$74,463 per #bitcoin and has achieved BTC Yield of 7.3% QTD and 26.4% YTD. As of 11/10/2024, we hodl 279,420 $BTC acquired for ~$11.9 billion at ~$42,692 per bitcoin
Hva er sannsynligheten for dette? Høres jo sprøtt ut.
Det er nok ikkje berre du som har litt høydeskrekk.
MicroStrategy’s Senior Executive Vice President & Chief Financial Officer, Andrew Kang, sold 5,700 shares of Class A Common Stock on November 6, 2024, at weighted average prices ranging from $255.93 to $260.4 per share, totaling $1,465,766.
Following these transactions, Kang directly owns 12,080 shares of the company.
Jeanine Montgomery, SVP & CAO of MicroStrategy, sold 56,250 shares of Class A Common Stock on the same day, with transactions ranging in price from $255.04 to $260.75, resulting in a total sale amount of $14,479,277.
After these sales, Montgomery directly owns 5,670 shares of MicroStrategy’s Class A Common Stock.
Som ein ser så har noen av innsiderene solgt seg kraftig ned.
Den nye NAV
Ps
Denne tabellen går ut fra går ut fra 210 mill aksjer men viss alle aksjer blir innløst er det ca 243 mill aksjer. Så mNAV er egentlig 15% høyere.
Nedsiden med aksjer det, andre ting enn bare det underliggende som styrer. Men ser ikke ut til at dette påvirker kursen spesielt da.
MSTR vil i det scenariet ha ca 65 prosent av marcetcap til BTC. Hvor stor andel av BTC ser du for deg at de vil holde på det tidspunkt?
Jeg antar at andelen vil være svært mye lavere enn 65%. Per i dag er den vel på ca 1%, kan de klare å få tak i så mye som f.eks 5%?
Jeg har ikke skjønt hva som skal gi MSTR denne sinnsyke verdien ift verdien på BTC. Kan du prøve å forklare.
Har du sett siste earnings call?
Jeg antar at de kanskje i 2034 har 1.5–2 mill bitcoin, men det kan være for ambisiøst.
Har prøvd å forklare premium her:
Saylor selv sier:
«The thing you want to invest in is something everyone needs, no one understands, and no one can stop»
Hvis det sitatet ikke gir mening enda anbefaler jeg å lære mer om Bitcoin før man investerer i MSTR.
Er opp 153% på ca. 7 uker.
Høres ut som at toppen nærmer seg