Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MicroStrategy (MSTR)

Jeg har lange briller på, så det har ikke så mye å si hva kursen er i dag eller i morgen, så lenge den er høy neste høst/vinter :grinning:

Men klart kjipt at opsjonen jeg har som utløper i morgen gikk fra +$12000 til +$2000 i løpet av én dag :grinning:

Spent på om Saylor har solgt aksjer for å kjøpe mer BTC i dag og om de annonserer det på mandag. Aldri en kjedelig dag i denne aksjen, hvertfall :sweat_smile:

Hvor mye effekt trengs egentlig for å flytte btc kursen når f.eks selskapet til saylor driver med storslått konvertering av fiatpæng(signaleffekten inkludert)?

Det vil vel føre til desto mer HODLing og dermed mindre nødvendig effort for å flytte kurs jo større mcap blir, eller? :thinking:

Og flere selskaper kopierer nå MicroStrategy sin uendelige pengeprintingmodell.

Mindre og mindre :grinning: men de som har holdt btc lenge pleier å selge mer jo høyere prisen går…

Ferskt intervju med Saylor på CNBC: x.com

1 Like

Skal man forstå MS må man skjønne at selskapets verdi har mer med bonds de utsteder til institusjoner å gjøre enn antall Bitcoin de eier her og nå å gjøre. Genererer enormt mye cash flow gjennom selskapet. Det er nøkkelen.

2 Likes

Hva betaler de avdrag på disse obligasjonslånene med?

Revenue fra software tjenestene, muligens noe salg av aksjer (ATM), og på de nyeste lånene har de 0 i rente, så blir et mindre problem fremover.

1 Like

Hva er konverteringskursen på de siste obligasjonene ?

Tror det er rundt $600.

672,4$

2 Likes

Når MSTR trader til discount kommer vi til å få samme situasjin som med GBTC. Det vil bli neste bearmarket, og det blir brutalt. Forhppentligvis lenge til enda.

1 Like

Ikke sikkert det blir en discount (<1 NAV). Saylor sa nylig at de også kommer til å tjene penger på de finansielle produktene sine i et bear marked, bare ikke like mye. De får også kjøpt mer BTC for pengene i et bear marked, som kanskje kompenserer for at mNAV er lavere.

Jeg forventer fortsatt at vi får et bearmarked i 2026 med min. 50% fall, men tenk hva som skjer hvis vi ikke får det, tiden går, og folk innser at det heller ikke kommer? Da blir det kaos.

Blir spennende å følge ihvertfall :smiley:

1 Like

@pdx
Er ikkje det eit lite rødt flagg når MSTR seier dei har $500 mill per dag i fortjeneste?

Uansett spennende om hvor mye Bitcoin dei har kjøpt. Ser at det er ikkje heilt utenkelig dei nærmer seg 500K Bitcoin før 2025.

Eller evt et grønt flagg? :wink: Han tar nok med fremtidige earnings på pengene de har lånt i det regnestykket.

1 Like

Kom over denne fra Saxobank

Intressant Allianz kjøpte ca 25% av siste note.
Her kan dere sjå hvem som kjøpte
https://cointelegraph.com/news/allianz-germany-biggest-insurer-buys-24-microstrategy-2-6-b-notes

Tror nok det blir discount etterhvert, nen som du sier, det kan være lenge til

1 Like

Spm
Er det mulig å sjå hvor mange bitcoin MSTR har?
Ser hva dei rapportere men eg tenkte på om ein fysisk kan sjå wallet hvor MSTR har sine bitcoin. Hadde vært fint om ein kunne sjekke det å ikkje må stole kun på hva MSTR seier.

1 Like

Arkham Intelligence

Kan ingenting om dette men det ser utdatert om eg er på rett plass.
Har du screenshot på MSTR beholdning?

Hvilke wallets de bruker er ikke offentlig

2 Likes