Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MicroStrategy (MSTR)

Noe grunn til den ikkje er offentlig?

Informasjonsasymmetri :grinning: Nå vet ingen, ikke shorterne heller når de handler så de kan være taktiske med når de kjøper.

2 Likes

Problemet er at han kommuniserer som om bitcoin ikke skal falle 80-90% innen 2 år. Det kommer til å skremme bort alle investorene som det alltid har gjort.

1 Like

Bitcoin skal ikke falle 90% ever again. Så hvor du får disse tallene fra må en bare lure på.

1 Like

Tipper 80-85%, siden det er normalen, men tror ikke institusjonelle og spesielt ikke MicroStrategy-eiere er HODL-folk, spesielt når det handles på multipler fra den beste delen av bullrunnet. De kommer til å sitte i minus totalt sett en stund i 2026 og da får man se hva prisen er da, og om de holder strategien gjennom et bear-marked eller ikke. Jeg tipper hele planen faller sammen rimelig raskt. Det finnes ingen gratis lunsj.

1 Like

Volatiliteten har gått ned hele tiden og går fortsatt ned.

Han sa i siste intervju, som linket over at de kommer til å tjene godt, selv med et fall til 70k. Det er vel lite sansynlig at det noen gang kommer under de nivåene igjen om ett år ca. når vi kanskje går inn i ett bear marked igjen.

Her er 2017 bull runnet før den gikk til 20k:

Her er 2021 bull runnet før den gikk til 64k:

Vi får se, den pleier å gå under forrige topp i bear-markedet. Så under 64k denne gangen da.

Brutalt ned 37%
Aksjen må stige 60% før den er tilbake på ATH.

mNAV for var det er verdt er tilbake under 2,5.
Finner vi støtte her?

BTC
image

Brutalt fall til kurser sist sett for en uke siden. Nevnte jeg at denne akjen er volatil? :grin:

Blir spennende frem mot fredag, da er det QQQ rank day som avgjør om MSTR har stor nok market cap til å bli med i Nasdaq 100 indeksfondene og hvor stor andel de må kjøpe :slightly_smiling_face:

For å bli med må de være rangert som minimum nr 75 på listen av de 100 som er der nå, det vil si en aksjekurs på minst $230.

Kan være andre aktører ikke ønsker å få de med med i QQQ og prøver å påvirke kurs (også i BTC).

Mange forventet at de skulle annonsere kjøp av 100k BTC denne uken, men så ble det 50k. Spekuleres i om det var taktisk av Saylor, slik at BTC kursen ville falle og så kunne de scoope opp billige bitcoin denne uken. Vanskelig å si.

2 Likes

Jeg har lastet opp mer på denne nedgangen. Tok ut 1/3 av Bitcoin beholdning og marsjerte dem rett over til MSTR.

Har nå ca 60/40 vekting i favør MSTR.

1 Like

image

:joy:

10 Likes

Hei! Er det lov å spørre hva dere tenker om BTC og MSTR videre? Jeg sitter, så er ikke spørsmål om kjøp salg, mer om forventning.

Videre opp til mars/april føler jeg er bankers. Korreksjoner på rundt 25% ca 3 ganger i den perioden. I Bitcoin altså, bull markedet kan også vare til september /oktober, men det er ikke hovedsenarioer mitt,

1 Like

Og MSTR vil følge på?

Ja det tror jeg

Og til slutt en hyperbull forecast fra Marty som har skrevet artikkelen over, vi samarbeider om å modellere MSTR på http://microstrategist.com/ballistic.html

Forecast streken er basert på tidligere BTC mønstre.

Modellen sier at vi kan forvente $700 per aksje til jul, $5 000 rundt april, og $20 000–30 000 neste okt/nov. Det er 80X det :joy:

4 Likes

https://www.nasdaq.com/articles/the-curious-case-of-microstrategy

1 Like

Det blir veldig spennende å følge med. Har dere lansert modellen deres? Evt. når kommer den?

Ja den er i lenkene over (Ballistic model). Kommer en forecast graf snart også, men den er ikke helt klar

2 Likes