Så du mener Iran har bygget opp Hamas sin militære kapasitet over minst ett år i vente på att de pengene dere krangler om skulle bli frigjort?
Og att Hamas angrep akkurat nå fordi pengen ble frigjort til humanitære forhold nå nylig?
Ikke att de angrep fordi det er 50-års markeringen for Yom Kippur krigen, religiøs høytid og gjerne tynt bemannet på vaktposter ved grensen?
Du anklaget meg for å gripe etter halmstrå når jeg nevnte att den oransje mannen delte etterretning med ruzzland i den andre tråden, det var bare en påminnelse om att det var en mulig link fra min side, ikke en påstand, og jeg har ingen ide om det er sant eller ikke.
Men når vi snakker om halmstrå…
Det jeg er helt overbevist om, er att han oransje har delt statshemmeligheter med i hvert fall ruzzland og Saudi, sikkert flere også, og om det ikke allerede har gjort det, vil det i hvert fall en gang i fremtiden koste (potensielt mange) menneskeliv.
Edit: Angrer nesten litt på att jeg klikket meg inn her, satser på dette blir første og siste innlegget mitt på tråden.