Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten

Nå angrer han.
Det tror vi på selvfølgelig.

3 Likes

Da jeg var i Israel 2k. var jeg sjokert over hatet. det var en fredelig periode. det vasr rent hat mot hverandre, ikke noe annet. satt på en benk med mine to veninner, en gut tpå 8-9 år kom , han løfta opp en stein på knytnevestørrelse, gjorde kastbevegelse. jeg ba jentene gå i retning. jeg tenkte iikke på gutten, men på hans brødre,

3 Likes

Hehe. Men noen forklaring på hvorfor han har tatovert HAMAS på armen får vi ikke. Lykke til med å møte på jobb i kortermet sykepleier uniform i morgen. Neppe fast ansettelse med det første.

4 Likes

Drap, bortføring og bestiale handlinger mot sivile skal fordømmes hvor enn det skjer. Av palestinere, irakere iranere russere osv - også israelere.

Men “tidligere brudd på folkeretten” kan oppfattes som noe israelere drev med før. Dessverre er det tvert om. Israelske soldater og bosettere har i år drept langt flere sivile palestinere enn på 18 år.

Dette opplyser Norges FN-ambassadør i august i år:

“Mer enn 200 palestinere og nesten 30 israelere har blitt drept så langt i år, i demonstrasjoner, sammenstøt, militære operasjoner, angrep og andre hendelser. Dette overgår fjorårets dødstall, ifølge FNs Midtøsten-utsending Tor Wennesland.”

Lagt til:

“Palestinske barn ned i tolvårsalderen tas til fange av israelske sikkerhetsstyrker og blir mishandlet både fysisk og psykisk, ifølge ny rapport fra Redd Barna.”

Ref.

5 Likes

Det de ikke nevner er hvem er de 200 drepte palestinerne? De skriver i vg, palestiner drept. Så viser det seg at det er en knivstikker som blir skutt eller noe slikt.

6 Likes

Når blir de første bombene sluppet over Iran? Bomber vil det bli på prestene nå, men hvor stort omfang og hvordan svarer Iran?

Pro-Palestine protesters chant ‘Gas the Jews’ outside Sydney Opera House

Men nåde deg om du sier et galt ord om dem. Eller brenner boken og fornærmer dem altså.

6 Likes

Dette kommer selvsagt til å bli verre også.

Bakteppet er at…;

Hamas har målrettet slaktet jødene.

De har raidet en rave-festival, der de skjøt ned folk for fote 260 i tallet, og tatt med seg så mange kvinner de kan som gisler. Unge sinna menn, som kan få 50 jomfruer i paradis om de dør som martyrer, men i mellomtiden må 5o mann dele på en ung israelsk kvinne.

Hamas har tatt seg inn på kibbutser og massakrert babyer og barn, det er i det det hele tatt helt ufattelig.

Og selv om sikkert adskillig flere palestinske barn har blitt drept i bombeangrep, sammenstøt, opptøyer o.l. kan ikke jeg huske at /eller hørt om at det har foregått i ren ABB-stil, slik Hamas opptrer her nå.

Og jeg vil anta at nyhetsdekningen i Israel er adskillig mer eksplisitt enn her i Norge, mao salt i et nå gigantisk åpent sår i den israelske befolkningen.

Og det er her jeg frykter det verste.

Israel har alltid praktisert "øye for øye, tann for tann, og litt til, for å si det mildt.
Mao det kommer ikke til å bli pent nå Israelske soldater nå skal finkjemme Gazastripen, absolutt hver eneste kvadratmeter, i jakt på terrorister, og Hamas selvsagt kommer til å barrikadere seg i skoler og på sykehus, bak kvinner og barn.

Det kommer ikke til å hjelpe, for det gir israelske soldater, som er rimelig harde i klypa fra før, og nå i tillegg garantert har venner og kjente (kanskje familie) som har blitt massakrert av Hamas, totalt f*** i.

Må si jeg føler med det palestinske folket nå, og jeg håper at Egypt tar til vettet og ikke blokkerer grensen totalt.

15 Likes

Det skader ikke å innimellom ta bort skylappene.

1 Like
3 Likes

Det er fjas å diskutere på dette nivået. hamas er bæsj, israel er tiss. kan vi være enige?

1 Like

Mener du at du ikke forstår forskjellen på statsterrorisme og soloterrorisme?

1 Like

det gir ingen mening å diskutere på det nivået nå.

En ting som ikke blir nevnt her er jo at støtten til Hamas var rundt 58% i Gaza og lavere, 40% ish ellers. Mao, det er et solid mindretall som ikke ønsker disse til å styre. De blir like herlig bombet.

Leste en sak her om en far som var i Sverige, mens kona og barna var i Palestina. Nå er kona og de to barna døde. Huset deres truffet av en israelsk bombe. Svenske Ahmed mistet hele familien på Gaza: - Ubeskrivelig - VG

Så ja, Israel teppebomber ikke Gaza, men jevner samtidig hele kvartaler med jorda.

Israel har advart alle som bor i hus og bygg de bomber.

Men hamas nekter folk å flykte.

4 Likes

58% støtter en bestialsk terrororganisasjon som halshugger babyer og små barn?

Det er 100% for mange.

14 Likes

igjen,:_

3 Likes

De var på besøk hos en norsk hjelpeorganisasjon, tror det var Norsk folkehjelp. Er ca ti år siden.
Nei
Nei
Nei

De fikk beskjed om at de måtte møte opp type 10 timer før flyet skulle gå tilbake til Norge og at du kunne helt tilfeldig bli tatt til side for “avhør”. Hun ene som var med ble tatt inn i et slikt avhør. Totalt meningsløst og bare gjort for å trakassere. Null innhold i avhøret som tilsa ørten timer med de samme spørsmålene. Ble sluppet et par minutter før flyet skulle gå.

3 Likes

stopp å vinn, detter er den som taper lærerte mest…

Hvor henter du disse tallene fra om det er lov å spørre?

1 Like