Det er jo dessverre ikke noe nytt. Meningene i Israel er helt klart delte om dette og det er de minst Palestina-vennlige israelerne som blir settlere.
Det jeg tar som et godt tegn her er at vi leser om det i israelske aviser.
Jeg tenker jeg nok har framstått som rimelig Israel vennlig i mange innlegg her. Samtidig har jeg også dyp sympati med palestinerne. Det er virkelig en ræva situasjon. Jeg forstår ikke hvordan Israel ikke kan slå tilbake mot Hamas.
Samtidig ser jeg jo at det kommer til å bli et fjell av døde sivile. Mye fordi Hamas gir faen i de sivile og bruker dem som skjold fordi de sloss en geriljakrig hvor målet helliger midlet. Delvis pga Israel sin rimelig harde linje. Som kanskje ikke er så rimelig. 1400 døde israelere tilsvarer en drept i kvarteret fra krigen startet til nå.
Jeg er rimelig sikker på at Hamas vil at israel skal gå inn i Gaza og at det er derfor de har tatt 200(?) gisler. Og at det også er derfor Israel kommer til å gjøre det. Ellers er det neppe noen sjanse til å få den ut i live.
Jo hardere Israel slår, jo mindre sympati vil de få. Alt av medier skriver så å si bare om tapstallene til palestinerne.