6/10
Ligger rundt 90 nå og var nede på 97 så snart ute av topp 100 kan fort bli en realitet da dessverre.
Får satse på en epic deal
Nå vet vi jo at MS var VELDIG fornøyde med Myz dealen, Såe… kan jo fort komme en krone og to den veien
Klatrer igjen nå. 77.
Får vel trolig en god boost i halloween helga også. Når vel måneds estimatet(30-50k) på PC.
Så blir det konsoll launch i tillegg.
Över 20k nu
Ser nå at Rock Pocket i tillegg til pengene fra NFI også har hanket inn 1,4MNOK fra Creative Europe Media.
https://www.pressfire.no/nyheter/3DS/11065/EU-med-millioner-til-norske-spill
Samt støtte fra Innovasjon Norge ( har ikke funnet ut hvor mye enda).
Dette kommer da på toppen av alle pengene de har fått fra NFI.
Trolig cash positive før launch:joy:
Desverre driver NFI å oppgraderer sidene så tildelninger for 2017 2018 og 2019 er ikke tilgjengelige.
Meen jeg mener de fikk m 6-8MNOK av dem.
- 1,4MNOK av EU.
Så ser det ut som de var med å delte en 10MNOK pot hos Innovasjon, så si 1,5MNOK der også.
Jeg tror kanskje vi får se en gamepass deal også. Og da tror jeg Funcom har tjent penger på dette prosjektet.
Kvaliteten på dette spillet ser glatt ut til å være sånn at de kan kjøre steam salg på det regelmessig i flere år fremover for å hanke inn litt penger. Men det blir nok på slike events det kommer til å være noe særlig volum.
Sett bort fra grafikk, gode historier er tidløse så ja dette kan selge 10k hver halloween i årene fremover
Leste den, Håper at funcom blir med på det løpet også, samt at det bygges inn i TSW verdenen.
Sitatramme
Hvorfor vil du det? MOM gir i beste fall bare ett ørlite overskudd.
Slike spill er smale, og for de spesielt interesserte.
Det er vel bedre hvis Funcom investerer i mere aksjonærvennlige publisher spill som feks. Darkborn…
Viktig å støtte norsk spillindustri, det bygger tsw ip og det gir penger. Samt at investeringen til Funcom har vært mininal. Og med console release blir det gode penger
… I mange år frmeover, og med flere slike storydriven spill i katalogen så vil hver av de bidra til en ok total og de krever ingen ressurser i etterkant
Altså missforstå meg rett. Optimalt skulle funcom fått 5-10X på alle investeringene sine.
Men Spillindustrien i Norge må vokse og dette er til fordel for Funcom. Samtidig er det bra å holde TSW IPen vedlike.
- at jeg synes det selger helt ok, og jeg håper på noe Game Pass deal for console.
( jeg tror også investeringen i Moon fra Funcom sin side er langt lavere enn det mange har spekulert i).
84 GTS, ikke så halvgalt
#78 GTS 8tegn