Dårlig kvartal etterfulgt av innsidesalg? Uffda.
Forholdsvis betydelige salg fra dem begge. Steffen er vell en av gründerne også?
Ref denne antar jeg;
https://newsweb.oslobors.no/message/512368
Har ikke orket å finne tilsvarende for den andre.
Får ikke mye skryt fra meg i dag, og solgte 20% av beholdninga.
Faen steike meg perfekt timing
For en idiotisk og illojal oppførsel. Ufattelig dårlig timing. Hva med å vente noen dager og la ting roe seg?
Det er helt standard å benytte en kvartalsrapport til å dette. Mest ryddige tidspunktet som finnes egentlig. Alt som markedet bør vite blir da kommunisert, og man antar at det ikke er noen ny informasjon som ligger bak salget.
Isolert sett enig, men etter et kursdropp på 10 % og sviktende resultater så blir det jo helt feil. Formelt riktig, men veldig umusikalsk.
Hva er argumentet for å kjøpe denne nå? Som @anon80503862 skriver er det fjerde kvartal på rad med nedgang i EPS
Argumentet er vel om det er her mellom Q2 eller Q3 det snur. Man vet jo ikke om det er nå eller senere, men denne er ikke friskmeldt før man får økende eps to kvartaler på rad. Nå er de tilbake på vekst og så lenge de får til det så vil det komme. De bør også klare å kutte kostnader siden de har est ut de siste årene. Mulig man tenker å løse det sammen med Instabank. På kurs 10kr får man 5% utbytte og 5% vekst i Q2 så blir det jammen spennende å følge denne gjennom 2022 og launch i et nytt land. Har man tid til å vente på det så ville jeg plukket nå som blodet flyter.
Fra q2 rapport; « further geographical expansion in 2022» så ja, jeg tolker også dette som at man skal starte utlånsvirksomhet i et nytt land. Tanker om hvor? Følger NOFI inn i Tyskland kanskje?
Jeg tenker kanskje et av landene som nye CEO som starter i oktober har erfaring fra. Our Offices
Tyskland hadde vært knall Det er jo uansett veldig bra å komme i gang i et av landene der omkring. Da er det enklere å ekspandere videre også.
Har vektet meg opp i denne. Ved 12 mnd rullerende EPS tilsvarende Q2 prises denne nå til P/E 7,75 ca. Antar også økning i EPS de neste kvartalene. Sleng på utbytte og denne er møkkbillig imo.
Spent på om denne kan snike seg oppover når nedsalget til Ingvald snart e over.
Kan ikke skjønne annet enn at denne er billig nå. Kanskje kalkulatoren min som er feil?
Financial performance:
o Net loans increased by NOK 312.0 million for the full quarter, compared to a decrease of
NOK 319.4 million in Q1 2021. Adjusted for currency effects and portfolio sales, net loans
increased by NOK 260.8 million, compared to a decrease of NOK 61.4 million in the previous
quarter.
o Total income was NOK 240.8 million, down 5.9% compared to NOK 255.8 million in Q1
2021.
o Total operating expenses increased to NOK 108.4 million from NOK 98.3 million.
o The cost/income ratio was 45.0%, up from 38.4% in Q1 2021.
o Losses on loans were NOK 65.1 million, compared to NOK 73.8 million in Q1 2021.
o The loan loss ratio was 3.2%, down from 3.8% in Q1 2021.
o Profit after tax was NOK 50.0 million, down from NOK 62.7 million in Q1 2021.
o Return on equity (ROE)* was 9.3%, down from 12.0% in Q1 2021. At the Bank’s target CET1
ratio of 18.0%, ROE would be 12.6% for the quarter.
Er en del her som IKKE er bra, spent på neste rapport.