Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morsomme annonser på Finn.no

Finansavisen…jeg vet,-men poenget er hva jeg fant :rofl:

:watch::eyes:

3 Likes

Denne fikk til og med spalteplass hos VG :smile:

4 Likes

Noen ting burde man heller bare kjørt på dynga…evt gjort et bedre forsøk på å vaske før man la ut for salg…

…ehm,godt brukt er da bare begynnelsen av annonsen,og ser man avtrykket etter :baseball::baseball: i midten der??? :laughing::face_with_monocle::joy:

:laughing:

1 Like

:face_with_monocle::thinking::dizzy_face:

3 Likes
2 Likes

Hva er dette? Egentlig?!?
Anbefales å leses😊

1 Like

Er ikke helt sikker på hva hensikten er, men les det med kursiv helt nederst i annonsen :slightly_smiling_face:

Edit: OK, her er forklaringen :sweat_smile:

https://www.politiforum.no/artikler/pst-med-ny-kreativ-stillingsannonse-soker-snikende-alvebetjent-br/479744

1 Like

Fikk selvsagt ikke med meg det helt nederst!
Men jeg husker de har hatt kryptiske utlysninger før. Kult det da.

1 Like

Erstatningen for Frode Berg de søker etter :rofl:

1 Like

Vet ikke om den passer under Morsomme annonser ? Eller kanskje irriterende annonser for dem som driver ærlig ?!
Denne karen her jobber både med og uten moms :slight_smile:

Det er faktisk lov å gjøre litt småjobber for opptil 4000kr skattefritt, men du kan ikke ha så mange av dem :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hei,

Er det ikke opp til kr 6000?

Uansett så er dette Ikke helt innafor.

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/

2 Likes

Det er lov å gjøre småjobber. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er lov til å ta på seg “småjobber” innenfor en næringskode du driver som selvstendig næringsdrivende. (ser frodoen linker til en kilde der dette går rimelig klart frem, ikke tillatt)

“For at du skal kunne ta i mot lønn etter forenklet ordning, kan du ikke være selvstendig næringsdrivende innen samme fagfelt som oppdraget gjelder.”

Selv når det er jobben din i et ordinært AS så er vel regelverket formet slik at du skal rapportere og skatte privat inntekt. Til og med hvis dette gjelder ting du gjør i eget hjem/husstand. Da det regnes som en skattefordel. akkurat det tror jeg ikke mange rapporterer for å si det sånn :wink:

2 Likes
2 Likes

En norsk Sealand? Lykke til med det :grinning:

1 Like

en unik julegave til den rette fotball interesserte…

er prisen latterlig?

…spørs om den er ekte :thinking:

Löp och köp

2 Likes