Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mowi ASA (MOWI) 🐟

:sweat_smile: :vertical_traffic_light: :eyes: :man_facepalming:

" Nesvik: Trafikklys så og si klart for å bli lagt frem

Avtroppende fiskeri- og sjømatminister Harald T. Nesvik sier trafikklyssystemet så og si er klart for å bli presentert.

Det melder Ilaks mandag.

I trafikklyssystemet blir 13 ulike områder for fiskeoppdrett langs norskekysten gitt hver sin farge. Grønn betyr at produksjonen kan økes, gul betyr at produksjonen skal være lik og rød betyr at produksjonen må reduseres.

– Jeg forventer at trafikklysene vil komme veldig kjapt når ny statsråd er på plass, sier Nesvik til iLaks, og bekrefter at trafikklyssystemet så og si er klart for å bli lagt frem.

– Det er også av hensyn og respekt til den nye statsråden, som skal ta debatten, at trafikklyssystemet kommer på plass, fortsetter Nesvik.

Han sier også til Ilaks at han ikke har noen tro på at det kommer noen grunnrentebeskatning.

– Det er ikke Venstre som kommer til å bikke flertallet i Stortinget. Frp og Høyre har allerede gjort sine vedtak, og jeg forventer at disse blir fulgt opp, sier Nesvik.

Det er ikke klart når en ny fiskeriminister er på plass, og hvem det blir er heller ikke avklart. Intrafish skriver mandag at kilder Fiskeribladet har vært i kontakt med, tror Høyre vil få denne posten, og at Venstre og Kristelig Folkeparti bare vil få en til to nye ministerposter i en videreføring av Solberg-regjeringen…"

:fish: :fish: :policeman:

Mowi ASA (OSE: MOWI) - Successfully completed green bond issue

Mowi ASA (OSE:MOWI): Presentation of the Q4 2019 results 12 February 2020 at 08:00 (CET)

Fant en lakselus inni laksefilet-en min i dag før jeg satt den i ovnen, namm.

"– For en laksefisker er det et kvalitetstegn at laksen har lus når den fanges i elva. Det viser at den nylig har vandret opp, og derfor er forventet å være av beste kvalitet, påpeker Breiland.

Skulle du finne på å spise selve lakselusa anbefaler Øines å varmebehandle dem først."
https://forskning.no/mat-fiskesykdommer-spor-en-forsker/spor-en-forsker-kan-lakselusa-ende-opp-pa-middagstallerkenen-din/

Ser ikke ut til at jeg har valg, ny norsk delikatesse dette? :cold_sweat:

…“coholaks” :face_with_raised_eyebrow:

Mowi ASA: Integrated Annual Report 2019

Mowi ASA: Organisational changes

Mowi ASA (OSE:MOWI): Q1 2020 Trading update

Mowi ASA: Primary insider purchase shares

Mowi oppnådde et operasjonelt driftsresultat på 109 millioner euro i første kvartal

Operational EBIT of EUR 109 million in the first quarter for Mowi

Mowi ASA (OSE: MOWI): Innkalling til ordinær generalforsamling 3. juni 2020

Mowi ASA (OSE: MOWI): Annual General Meeting - Amended Proxy form with voting instructions

Får ikke lest hele saken, men salg i Canada for «brandet» Mowi er 3 ganger forcast siden launch i April

1 Like

Mowi ASA (OSE:MOWI): Annual General Meeting held

Kan ikke forstå noe annet enn at dette er starten på at laksepriser bare kommer til å synke og synke i fremtiden

Med en estimert prod.kost på ca. 43kr for landbasert kontra 30,- for tradisjonell sjøbasert oppdrett, så kan det jo bli spennende å se hva som skjer fremover om lakseprisene skvises.

1 Like

Hele verdikjeden med slakting og foredling vil jo kunne gjøres helt absurd optimalisert på et stort landanlegg

Noe sånt som 2-3% av maten vi spiser i verden kommer fra havet, så det er rom for litt økning i etterspørsel.

2 Likes

De må jo få dette til å fungere først. Tenker på å holde temperatur, forhindre sykdomsutbrudd og utskiftning av vann

1 Like