Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mowi ASA (MOWI) 🐟

Hvis man ser på Lerøy sin presentasjon hos Nordnet snakker de om slakting i Norge, så shipper de filèr rundt omkring til forskjellige steder i verden (mange bare i Europa) for foredlingen, slik at jeg tipper det samme vil gjelde for dette landbaserte anlegget!

Foredlingen måtte skje nære markedet var ‘påstanden’ i den nevnte presentasjonen!

Og det vil jo ta minst 3 år før de er oppe og går med slakteklar fisk!

NOTIFICATION OF TRADE

Hvis det er Atlantic Sapphire du tenker på er den første batchen slakteklar denne sommeren, ikke om 3 år.

Men noe volum og snakke om er vel minst 3 år? (Kjenner ikke AS veldig godt) De har vel noe sånn som 10kTonn i år og guider rundt 60 i 2023. Så hvis alt går etter planen snakker vi 200ktonn i 2030? Så den opprinnelige påstanden var at dette skal presse ned prisen, der er vi langt unna når årlig volum er rundt 2 mill tonn. Håper og tror at etterspørselen vokser nok til å ta unna volumene fra landbasert de neste 10 år uten legge for stort press på pris.

Mowi ASA (OSE: MOWI): 2020 Salmon Industry Handbook

Renteregulering

Hva er tankene deres rundt dette ryktet og laksenæringen fremover?

Kortsiktig støy? Kjøpsmulighet?

Jeg tror dette blåser over - men ikke enkelt å si hva som skjer kortsiktig når et rykte er startet og laks er trukket fra hyllene i bla.a Bejing.

Anbefaler å ta en titt på disse fra sjømatsrådet, både for svar ang. Covid og eksport i disse tider:


« Angående Covid-19-funn på matmarked i Beijing»

Sjømatrådet forklarer saken og de skriver bla.a: «Mediebildet i Kina har endret seg de siste dagene og går nå i en mer faktabasert retning, hvor fagpersoner betviler at laks kan være smittekilden.»


«Koronavirusets konsekvenser for norsk sjømateksport», også fin lesning skulle man være interessert i denne næringen i disse tider.

2 Likes

Håper dette er støy! Ser ut som myndigheten i Kina er ute å avkrefter kobling

1 Like

vi har da tusenvis av år med erfaring med fiske langs sjø og fjorder,-vi har da alldrig hørt om noe “Covid 19” under vannlinjen!?

tipper investorer som er selv fiskere lo godt da denne nyheten fra kina først kom ut… :laughing:

1 Like

Det var en fin mulighet til å fylle på mer hvertfall :slight_smile:

Haha, helt klart! Over til mer Mowi specific, Mowi slaktet mindre en ventet i Q1 men beholdt guiding for 2020 til 450kTe. Det tyder på at de har høyt slaktevolum i Q2. Selv om prisene var under press i første del av Q2 har de økt bra i mai og juni. Så jeg tror vi kan forvente at Mowi overrasker positivt i Q2 drevet av høyt volum og Ok priser. Tror mange forventer et begredelig Q2, men tror absolutt de matcher Q1 og kan overraske markede positivt. Men vi får se

2 Likes

Mowi ASA (OSE: MOWI): Exercise of senior executive share options/purchase of own shares

Financial calendar

Financial calendar

Share purchase by Mowi ASA’s Board members

Oslo Børs - MOWI03 G - Nytt lån til notering / New bond issue to be listed 26.06.2020

Mowi ASA: Organisational change

Mowi ASA (OSE:MOWI): Q2 2020 Trading update

Så ble ikke dette så ille som alle hadde ventet. Hadde et håp som jeg skrev tidligere at vi kunne matche Q1 pga av høyere volum. Volumet er høyt men priser og Canada drar ned. I tillegg ganske lav margin i Norge. Mulig det har vært mye fisk i lav vektklasse? Uansett Mowi er en maskin som selv i det dårligste kvartalet på mange mange år fortsatt tjener tett opp mot 1 milliard Nok i kvartalet. Det er ganske sykt når vi vet at dette kan være en evighetsmaskin.

3 Likes

Ganske bra med FOMO første 15 min :sweat_smile:

Tror dessverre du får lite svar hær inne, få som følger. Men ja MOWI styres godt!

4 Likes