Diskusjon Triggere Porteføljer AksjonÌrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚢

“Under these agreements, both the charterer and MPCC will share the costs of retrofit
investments followed by an extension of the vessels time-charter contracts. This
collaborative effort reduces open charter positions, increases contract coverage
for 2024 and beyond and enhances the overall efficiency of the fleet, in
alignment with MPCC’s strategic objectives.”
+
“Through these selective investments, MPCC not only aims to reduce its carbon footprint
but also to create long-term shareholder value by extending charters and
enhancing the long-term competitiveness of its fleet, while remaining committed
to its low-leverage strategy and distribution policy.”

Mü innrømme at jeg fremdeles er litt forelsket i denne ledelsen.

Rosinen i pølsen kom her:
“positioning the Company as a fuel-agnostic early-mover and
knowledge partner in fostering a more sustainable shipping industry.”

“Constantin Baack vinner “Årets nyord pris” fra Språkrådet” :laughing:

4 Likes

MPCC: Invitation to Q4 2023 Earnings Call

MPC Container Ships Reports Q4 2023 Results

Key information relating to the cash dividend to be paid by MPC Container Ships ASA

MPCC Presenting at DNB Energy & Shipping Conference 2024

Følger ikke så voldsomt med lenger (siden ikke lenger aksjonær). Men dersom ikke skulle være kjent for dere, så ser jeg fra ukerapporter at en av “damene” er rapportert solgt:

=AS Clarita= 38,608 2006 Korea 2,846 TEU / 2,083 / 600 Gearless $ 10.50 mill Undisclosed DD due 04-2024

Minnes vagt ĂĽ ha evaluert skipet til $ 42 mill tilbake i august 2022. Those were the days!

Uansett, ønsker selvfølgelig lykke til videre pü ferden!
:grinning: :beers:

2 Likes

MPCC: Mandatory Notifications of Trade - Intra-group consolidation of shareholding

MPCC: Ex-dividend USD 0.13 today (Q4 2023)

Takk for info @Struts ! Noen av oss er her fremdeles - men for min del er denne delen av porteføljen plassert i et langsiktig perspektiv der jeg samler sammen utbytte og ev. reinvesterer litt nü og da mens jeg er litt mer aktiv i andre shipping segmenter. Sü poster ikke daglig som før :sweat_smile:.

Ledelsen styrer tilsynelatende forøvrig stødig tross shorting og knask.

mit øje for i en flygtig blund at finde glemsel

Ja, det hadde jo vært interessant å visst hvilken uttelling en ville fått om den opprinnelige planen med MPCC som et asset-play hadde blitt gjennomført med salg av skuter og realisasjon på topp… :slight_smile:
Nür det er sagt sü er jeg godt fornøyd om en kan sitte som nü de neste 30 ürene :slight_smile:

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353

Ja, dere für gjøre hva som føles riktig for dere - selvfølgelig! Det beste er kanskje ü ikke dvele altfor mye ved fortiden, fint lite man kan gjøre med det.

Nür det er sagt, sü er det lov ü feire ørlite at Henrik Ibsen fyller 196 ür i dag - og han er fremdeles høyst oppegüende!

:beer: :grinning: :sailboat:

1 Like

Damn, det var en stor short! Vurderer å ta et lodd her, er jo i fritt fall… :thinking:

Noen innsidekjøp, og kanskje ett større tilbakekjøp av aksjer hadde vært moro å se…kanskje toppet med en nyhet om et stabilt tilbakekjøpsprogram de neste 12 måneder :slight_smile:

1 Like

-Inn i natten. Gjennom døden. - Bakom demrer morgenrøden.

Fortiden ei, fremad for fremtiden og den kortes squeeze!:laughing::beers:

2 Likes

MPC Container Ships Annual and Sustainability Report for 2023

MPCC: Notice of Annual General Meeting 2024

Forsøkte inn og utganger i gür, endte i mindre tap sü bestemte meg for ü holde meg unna.

Men bør jo bounce snart!?

Skal man tippe at den bunner ut til uken :man_shrugging:t2:
Over en halv milliard utbyttekroner kommer inn pĂĽ diverse kontoer. Tipper at endel finner veien tilbake.

1 Like

Gambler pĂĽ det jeg ogsĂĽ, og tok litt pĂĽ slutten idag. Stengte pĂĽ 52 uker lav idag.