Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

MPCC med hĂžyeste siden 2018 i chart justert for utbytter

5 Likes

Godeste bjellesauen pÄ finanssavisen som har handlet mye siste dagene hjelper jo veldig pÄ.

2 Likes

MPCC Secures ECA-Covered Sustainable Financing for Its Dual-Fuel Methanol Newbuildings and Announces Co-CEO Structure

HĂ„per ikke dette er en “Baack er pĂ„ vei ut”- melding :S

Nei det det et mer en «Vi styrker management teamet samtidig som Herr Baack gjÞr det sÄ bra at han fÄr litt stÞrre oppgaver i MPC Capital noe som gjÞr at MPCC vil fÄ tilgang til ennÄ mer kapital fremover til Ä forfÞlge spennende planer (fÞr ham til slutt sniker seg ut bakveien og overlater roret til Moritz (fordi det gÄr jo helt utmerket med Moritz ogsÄ) ) for Ä styre den store skuta selv» - melding :laughing:

1 Like

MAJOR SHAREHOLDING NOTIFICATION

SĂ„ ikke denne helt komme

« [CSI BETEILIGUNGSGESELLSCHAFT MBH - KONTO #1]
KjÞpte 3 526 544 aksjer i MPCC, eier nÄ 73 829 340aksjer.»

:star_struck::sweat_smile:

Edit: 15 mars «omplasseringen» tilsynelatende sÄ ikke like spennende som jeg fÞrst trodde :see_no_evil:

2 Likes

1 Like

Notification of Major

2 Likes

Ganske surt at jeg satt med 30k MPCC aksjer, solgte pÄ 11,9kr etter utbyttet og sÄ satte alt i Ultimovacs, solgte pÄ 94% ned og nÄ sitter og ser pÄ MPCC i 17kr :stuck_out_tongue: Jaja, hyggelig for de som bare logget av da det var som verst. :slight_smile:

5 Likes

The Goldman Sachs Group, Inc. Disclosure in MPC CONTAINER SHIPS ASA

Ai @Martins Den er tung. Kondolerer!

Er en stund siden, sÄ har kommet over det nÄ, hadde i det minste hodet til Ä ikke gÄ all in i Ulti, men var inne med 60% av frie midler, sÄ -40% pÄ frie midler ish etter skattefradraget.

2 Likes

Gjorde det motsatte av deg og har hele tiden kjĂžpt meg videre opp med utbyttene og salg av andre aksjer, som f.eks. i Aker og DNO. MPCC dominerer nĂ„ portefĂžljen, men skĂ„rer selvsagt dĂ„rlig pĂ„ “health”- analysen i DnB/teknisk.
Rent generelt er jeg forundret over at det fokuseres sÄ lite pÄ utbyttepolitikk/evner og sÄ mye pÄ spekulasjon i kursene. At aksjer som KOG stiger er ulogisk sÄ lenge overskudd og utbytte er sÄ lave i forhold til kursen. Det gis bedre uttelling om kapitalen plasseres i banken til 4% rente.

2 Likes

NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS

MPCC er en herlig aksje Ä sitte med i portefÞljen nÄ om . Klatrer pÄ. Fraktrater ser ut til Ä stige i Feederer klassen, samme nivÄ som april ifjor. FÄr MPCC nye avtaler pÄ de som lÞyper ut, blir det bra saker. Gleder meg til Q1 rapport 28 mai. SÄ kommer vel disse aksjeanalytikere etter med sine kursmÄl.

1 Like

Helt enig. Jeg kjÞpte opprinnelig pÄ litt hÞy kurs, men sÄ har jeg fylt pÄ jevnlig ved hjelp av utbytter og salg av andre aksjer. Hadde jeg solgt i dag hadde det blitt en solid gevinst! Men velger Ä sitte stille. God helg! :smiley:

2 Likes
1 Like

MPCC: Invitation to Q1 2024 Earnings Call