Vet du ca leveringsdato? Er greit Ä ha en horisont her, pÄ ett tidspunkt vil tilbud utligne etterspÞrsel. Men frem til da blir nok mer en nok overskudd til bÄde utbytte og annet.
Denne indikererer at bulk rederne ser pÄ kost vs inntjening ved Ä gjÞre det:
"Star Bulk is not the only dry bulk owner readying to move containers with rumoured deals done for shipments on a range of sizes from capes down to supramaxes in recent weeks.
âThe demand for container shipping is so strong that reverberations are leading exporters to charter bulk carriers for carrying containers,â the UK P&I Club, a leading ship insurer, noted in a recent update.
Mens denne siste indikerer at Star Bulk nyheten om at de faktisk har gjort det var fake news:
Har ikke abb sÄ fÄr ikke lest. Tegn til at det muligens er Þkende trend pÄ feeder ordre ogsÄ - noe som ikke er unaturlig gitt inntjeningspotensialet.
Samtidig sÄ synes jeg Q2 rapporten til MPCC gir god analyse av supply demand situasjonen pÄ feeder siden og elementer som spiller inn;
- antall skrapinger siste Ă„rene
- alder pÄ flÄte
- intra regional trade behov vs global demand
- teknologi /IMO krav
- erstatningsrater osv
Anbefaler en titt der.
Ja helt enig, oppsummering til CEO i kvartallsraporten var en av de bedre jeg har lest ang. Markedsforutsetningene de kommende Ärene. Mye bedre oppsummert en hva en rekke journalister har fÄtt til. Jeg har ingen tvil om at de kommer til Ä tjene penger som gress i 2022. Men shipping er jo syklisk, sÄ greit Ä ha ett Þre Äpent for nÄr ting jevner seg ut pÄ supply vs demand siden.
Og ref posten over meg, nÄr de fÄr refinansiert den gjelda vil de stÄ utrolig mye sterkere fremover. SÄ aksjen er pÄ ingen mÄte noen dum kandidatat selv gjennom en full syklus.
Hva er sannsynligheten for utbytte neste Ă„r ved Q1?
« Finally, and very importantly, and I have alluded to that on a few occasions in this presentation, our balance sheet, we intend to maintain a moderate leverage, moderate to low leverage strategy and we will continue to optimize our financing structure to achieve an efficient balance sheet structure going forward in order to position the company on that basis once we have optimized our balance sheet to be in a position to pay out a dividend in 2022 and the idea is following the execution of our balance sheet optimization to aim for a dividend of up to 75% of net profits as from 2022 onwards.
Having said that, there are a few priorities that we need and want to work in the course of the next couple of months towards the end.»
Dette kan vi godt like. Men det ser ikke ut til at markedet har tatt det til seg.
@TenSing_Gundersen Leser du det samme som meg ut fra fra Helg11 sitt regneark? PÄ fa-forumet? Snittverdi pÄ denne fra meglerhusene er 33,5. NÄr q3 og q4-tall kommer bÞr jo dette gÄ som en kule. I alle fall 40, tenker jeg, basert pÄ eps.
Mye bra info pÄ FA forum ja. Synes ogsÄ selskapets kommunikasjon og rapportering fremstÄr med kvalitet, presisjon og aksjonÊrvennlighet. Mye god info Ä hente der ogsÄ.
Ref. de kursmÄlene du nevner og f.eks kommentaren postet av @danron10 fra Arctic der en estimerer at det trengs rater pÄ kun 18k for Ä lukke risk opp mot EV sÄ fremstÄr det som om det utvilsomt er potensiale pÄ oppsiden.
«Uvanlig» at man kan regne hjem fremtidige og Þkte inntekter for er selskap i et 3 Ärs perspektiv gitt markedsdynamikken i Containermarkedet med lengdene pÄ TC avtalene som inngÄs.
Kombinert med utsiktene til utbytter er det en «hedge» i seg selv.
Generelle trusler som makro, potensielle blokk salg fra storeiere o.l kan vĂŠre skjĂŠr i sjĂžen, men undertegnede sover generelt godt om natten ift. Ă„ vĂŠre medium long i denne.
Jeg er helt enig med deg nĂ„r det gjelder kommunikasjon. Jeg mistenker ogsĂ„ at sjefen selv (CB) har et ess i ermet. NĂ„ ser det vel ut til at de fire bĂ„tene til Klaveness ikke havner i âvĂ„reâ hender, og det er kanskje greit. Hvis selskapet nĂ„ finner en miks av korte og lange kontrakter ser jeg lyst pĂ„ det fire Ă„r frem i tid. Det med bakgrunn i at flere kontrakter nĂ„ inngĂ„s med oppstart om fĂžrst ett Ă„r. Jeg ser hedgen, som deg, og blir sittende godt i denne.
âDen svenske mĂžbelgiganten er rammet av det samme som resten av varehandelen. Fraktkapasiteten med containerskip er sprengt. Spesielt mellom Asia og Vesten. Ikea planlegger for at problemene kan vare frem til august neste Ă„r.â
De siste gangene bÞrsen har vektet om indeksene sÄ har det desverre hatt pent lite Ä si for de individuelle kursene. Men alltid fint med flere fond inn pÄ eiersiden.
Tror heller ikke at det har sÄ mye Ä si for kursen i seg selv. Kan forhÄpentligvis virke som en ekstra stabilisator mot sjÞgang i form av tradergenerert spread o.l. pÄ de lengre transittene mellom triggere som kvartalsrapporter og annet.
Absolutt, det er den stĂžrste fordelen med passive indeksfond som vekter om. De aksjene omsettes ikke lenger. SĂ„ blir god ballast mot hĂžye sjĂžer i shippingsektoren.