Interessant artikkel som godt illustrerer «knock-on effects» i Container supply chain om dagen.
26.08.2021 Kurs 26.7 TOPP 50 = 71.77%
22.09.2021 Kurs 22.95 TOPP 50 = 72.97%
EDIT: Takk til strutsen som står opp så tidlig!
Songa er ferdig med å selge seg ut… det bør gi svakere salgsside.
Ser ut som om noen ikke er ferdig med å laste av ev. tynge ned for å se hva de kan fiske frem…
Eller at dei bare skal ut. Litt morsomt er det jo at OSE er tilbake til fredagsnivåer mens MPCC er nede 10%.
Og der fikk du grunnen.
Usikker på om jeg skal kjøpe mer. Om Blystad skal i null går kursen bare en vei. MPCC er underpriset og skal opp, men orker ikke bli med ned om det er der kursen skal.
Blystad har lockup på alt han fikk ifm. Songasalget frem til en gang i november, så det er kun den beholdningen han har tilegnet seg før og evt. etter dette salget som han kan selge nå i nærmeste fremtid
18,399,438 av disse 21,788,834 er under lockup til 9.november
Nettopp. Det er med andre ord et fortsatt potensiale for ytterligere kursnedgang basert på Songas tilsynelatende handlemåte.
Ja, de kan fortsatt selge ca. 15% av aksjene de har igjen
Har du et utsnitt fra artikkelen?
Dessverre ikke abonnent, men liker headingen:)
Det essensielle:
"Tjener på høye rater
En annen yndling, Maersk, tjener på skyhøye containerrater.
– Ledelsens guidance ble nettopp økt igjen, og på dagens rater er aksjen en kontantmaskin, forteller Tunaal."
Blystad har vel ikke mer å selge før lockup perioden er avsluttet. Undres om hvorfor kursen likevel synker sånn?
Jeg mener storeierne som dumpet store mengder aksjer i juni hadde lock up på 90 dager på resten av aksjene de satt på. De 90 dagene tror jeg også går ut denne uken.
Spike og CO har lockup fremtil fredag 01.10
Da kommer vel denne til å fortsette ned til de og Blystad er ferdig med å “dumpe” det de ønsker. Oppsiden på lang sikt er uansett tilstede.