MPC Container Ships ASA announces live webcast of annual general meeting
Fortsetter Ä fylle pÄ litt. Om utbytte blir en ting her gjelder det Ä fÄ hanket inn et ok antall fÞr den flyr av gÄrde.
Hvem andre er det som eier MPCC her og hva er strategien din?
Min strategi er Ä ha mer penger pÄ kontoet nÄr jeg selger enn nÄr jeg kjÞpte
HĂžres ut som du virkelig har tenkt gjennom dette.
Godt jobbet!
Ser etter utgang men tror det er noen grĂžnne dager igjen
Du tror ikke vi ser 15-20?
Egentlig ikke, den har jo gÄtt 114% allerede. Jeg tar som regel feil da, men viktig for meg Ä cashe inn.
Sitter med 50% av beholdningen igjen som jeg freerider til jeg ser tegn pÄ svakheter teknisk.
RSI pÄ 81 sÄ tipper det kommer en pullback snart og den vil jeg ikke vÊre med pÄ:)
Har en plan, men har ikke lust Ä dele min investeringsstrategi. Alle fÄr ta sin vurdering.
Om jeg ikke har lest feil har selskapet en utbyttepolicy pÄ 75%, og sÄ langt er det indikert ca 3,80 pr. aksje (i fÞlge skjema for inntjening pr. kontrakt fra MPCC-linken pÄ FA-forum).
For min del er dette alene grunn nok til Ä sitte helt i ro i 12 - 24 mÄneder.
I regnearket til Helg11 i innledningen pÄ MPCC Bull i FA forumet, er det gjort et grundig arbeid med Ä regne ut bÄde skipsverdier og estimater. Jeg rÄder alle til Ä se pÄ disse for Ä skape seg et bilde av potensialet i dette selskapet. Rater oppdateres automatisk og det er folk med erfaring fra verdsettelse av skip som bidrar inn.
Prioriteringer fra selskapet er nedbetaling av gjeld, utbytte og notering NYSE.
Den vil sikkert gÄ litt ned etter denne runden men jeg spÄr 18-19kr fÞr vi bytter til 2022⊠har 60% av beholdningen der , tenker Ä sitte en stund ja.
Fyller pÄ og sitter rolig. Med stor inntjening og solid drift er ingen grunn til Ä tenke at MPCC ikke skal gi penger i god tid fremover. Om Ä gjÞre og lese litt om selskapet og hvorfor den har gÄtt opp 114%. Da ser man tydelig at toppen er ikke nÄdd. Ikke i nÊrheten.
Var det pullbacken vi ventet pÄ?
IsÄfall
Jeg ble ristet avđ„Č lykke til pĂ„ ferden!
Forresten: Er dette fĂžr eller etter splitten?
Takk pÄ forhÄnd for info og svar.
Edit: Beklager. Ja, jeg mente spleisen. Ikke splitt
Om du mener spleisen (10 aksjer til 1), sÄ er det fÞr. Tallene er basert pÄ Helg11 sitt utmerkede regneark i MPCC-trÄden i Hegnar Forum
Det er vel ingenting som tyder pÄ at det vil bli noen spleis med det fÞrste (ref. info fra selskapet)?
For min del sliter jeg med Ä forstÄ hvorfor dette i det hele tatt skal vÊre en ide der selskapet er nÄ. Noen som har forstÄtt hvorfor en spleis skal vÊre en god ide pÄ kort / oversiktlig (2-3 Är) sikt?
tipper det har med en evt notering i USA, da det ser mer attraktivt ut enn en aksjekurs pÄ 1-2 dollar
Ser den, du har antageligvis rett.
Men det er absolutt ikke sikkert det blir notering NYSE. Selskapet sier de er godt fornÞyd med Oslo BÞrs for Þyeblikket. Dersom de eventuelt skulle Þnske notering over dammen sÄ mÄ de antakelig gjennomfÞre spleis. Det er minstekrav aksjepÄlydende pÄ NYSE hvor det eventuelt mÄ en spleis til. Det er altsÄ langt fra sikkert at spleisen blir noe av, men selskapet Þnsker Ä ha denne muligheten. Det som blir spennende fremover her er 2022, 2023(!), gjeldsnedbetalingsgrad og ikke minst utbyttestrategi som sannsynligvis presenteres i juni.