Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Absolutt ikke sikkert med nyse, men det ville vÊrt positivt ift volum i aksjen og synlighet. Uavhengig av ny notering sÄ er fordelen med mpcc er at man kan regne seg frem til gode Är fremover da det skrives solide kontrakter med god inntjening over lengre perioder. Jeg tror q1 vil vise starten pÄ en lang og god periode for mpcc. Med mindre gjeld, mer cash flow og utbytte kan de forsvare en langt hÞyere kurs pÄ et lengre sikt. Det er nok en av de bedre aksjene pÄ oslo bÞrs med tanke pÄ risk/reward pÄ mellom/lang sikt

1 Like

Der rĂžk 14.

Brutalt!

SkÄl alle MPCC`ere :champagne: :champagne: :champagne:

4 Likes

Syns det er skummelt lite aktivitet rundt denne aksjen pÄ forumet her. Beste risk/reward case pÄ bÞrsen har det blitt sagt og den har gÄtt som bare det. ForstÄr ikke hvor interessen til folk er

TI folk liker mest biotek. Mye interesse pÄ HO og gruppe pÄ Facebook.

Men helt enig i at det burde vĂŠre stĂžrre aktivitet rundt denne her og

For sent med inngang?

Ønsker ikke se eller diskutere denne, solgte ut med dobling pÄ 7,6 :wink:

3 Likes

Det kommer vel helt an pÄ hva du har som kursmÄl. Jeg personlig tar ny vurdering ved q1 ift guiding pg davÊrende resultat. Jeg tenkte Ä lage en analyse i morgen, eller torsdag. Deler den her, mÄ prÞve Ä fÄ opp aktiviteten litt pÄ forumet her ogsÄ:)

2 Likes

HĂ„per ikke det da jeg nettopp har Ăžket enda litt til. Denne ser jeg neste som pensjonssikker de nĂŠrmeste 2-4 Ă„rene. Begynte med kortsiktig kursmĂ„l pĂ„ 11 i denne nĂ„r jeg tok inngang pĂ„ lav 7, men dette har jeg justert oppover i takt med Harpex. FĂ„ usikkerheter knyttet til selskapet som jeg ser det, men noen finnes det jo. Dollarkursen kan gruses, Harpex kan senkes i tide til da de fleste at skippene skal inngĂ„ nye kontrakter og at oljen skulle hoppe kraftig. Sistnevnte ser jeg som meget tvilsomt. Da Harpex Ăžker for hver uke sĂ„ minker sannsynligheten for at den skulle “rekke” Ă„ falle sĂ„pass mye mot Q3 nĂ„r mange skip skal inn pĂ„ nye kontrakter. Ser det som helt plausibelt med denne opp mot 20 ila sommeren. Dette basert pĂ„ flere ting, men en ting som jeg vil trekke frem er de hĂžye lĂ„nekostnadene pĂ„ skippene som ikke har blitt reforhandlet enda og her finnes det mye Ă„ hente i et marked som har sĂ„pass lav rente med et sinnsykt marked. SpĂžrs bare om styret har fĂ„tt ordnet det til Q1 20e mai.

Syntes det er lite aktivitet generelt pÄ hele forumet her. Mer pÄ facebook og forumet pÄ finansavisen

Nei, fortsatt Þkning i rater, flere skip skal fÄ nye kontrakter. SÄ om det ikke skjer noe i hele markedet sÄ er det mer Ä hente, men kan alltid komme en korreksjon nÄr en aksje har hatt en sÄnn oppgang

Helt rett. Det kan alltids komme en korreksjon, men sÄ er spÞrsmÄlet hvor sannsynlig markedet tror dette vil komme da.

Her har vi et selskap som er meget bra posisjonert, de har kontrakter som lĂžper i lang tid fremover, markedet har stort behov for denne nĂŠringen og derav hĂžye rater, selskapet sikter seg inn mot utbytter, guidingen er Ăžkt drastisk, og selskapet har en en visjon om en fremtidig utrulling mot flere markeder (statene). Enda viktigere er det at dette selskapet har god Ă„penhet mot sine investorer om sine planer og hvordan situasjonen er, noe som kan vĂŠre grunnen til at ikke like mange har like stort behov for Ă„ diskutere usikkerheter rundt denne aksjen.

Glemte jeg noe?..

FlÄte verdien har ogsÄ Þkt betraktelig da det bestilles lite nye bÄter selv med den hÞye frakt etterspÞrselen i markedet.

MPC Container Ships ASA completes annual general meeting

Virket meget bra

1 Like

samme her
 Solgte med god gevinst, men timet helt feil :wink:
SĂ„ gratulerer til de som er inne.

NÄr alle piler peker opp, er det fortsatt kanskje ikke for sent Ä henge seg pÄ?

Hvordan vil fremtidig kurs reflektere stadig Þkende EBITDA/VV/NAV/Contex/Harpex? Gratis tips er at det er langt etterslep pÄ VV/NAV som primÊrt verdsetter shippingaksjer. Antall nye skip/kontrahering innen «feedersegmentet» av containerfrakt som MPCC opererer i er svÊrt lavt etter 2023, og ubetydelig fÞr 2023. Det vil si Þkt etterspÞrsel med samme antall skip som i dag = hÞyere rater. Om du fortsatt er usikker sÄ ta en titt pÄ P/E og P/S for 2022 i Helg11 sitt regneark pÄ Finansavisen sitt forum.

1 Like

MPC Container Ships ASA announces date for Q1 and three-month 2021 results

MPC Container Ships ASA reports Q1 and three-month 2021 results

Øker kursmÄl fra 15 til 23!!!

3 Likes