https://ssr.finanstilsynet.no/
Shorterne under 2 %
Fra i gÄr. Ny oppdatering kommer 15.30 i dag
Joa⊠tenkte jeg bare skulle nevne det siden ingen hadde nevnt det i det sisteâŠ
Tror ikke dette er siste inndekningen. I gÄr ble invers HS satt i spill og i dag ble den bekreftet med test av 23,5. Den gir tp 28,5. Tror smertegrensen for shorten ligger pÄ 25 som var linje for dobbeltopp formasjonen
Teknisk resesjon eller ikke, er tall fra havnene i US som indikerer at import volumene pluss disruption gir fordelaktig supply demand balanse utover hÞsten. Tror sentimentet er i ferd med Ä skifte litt ift segmentet hos vÄre profesjonelle bank og fonds medredere i US spesielt.
Illustrert feks av denne:
Dette hjelper heller ikke - tross potensiale for cascading til feedersegmentet fra ordrebĂžkene i de stĂžrre stĂžrrelsene:
Ikke verst treff.
Jeg har jo egentlig vÊrt rimelig negativ til aksjen, men det pÄ 28+ i kurs. Morsomt at du da kommer inn pÄ 22. Tenkte at jo fÞrst at det var dustete, og sÄ tenkte jeg at selv om noe ikke er en god inngang pÄ 28, sÄ kan 22 vÊre greit. OgsÄ mÄ jeg medgi at du har et par pluss i boken nÄr det kommer til Ä komme med interessante kandidater.
Havnene ser ut til Ă„ vĂŠre et like stort clusterfuck som tidligere og det midt i en resesjon (2 kvartaler med nedgang i BNP for USA).
MĂ„ innrĂžmme at jeg har feiget ut av MPCC i lĂžpet av uken pga Kina/ Taiwan, men det ble en hyggelig gevinst.
Krigshandlinger er vel noe som kan gi rederiene rett til Ă„ erklĂŠre force majoure
Jeg ser pÄ hele Kina / Taiwan greia som en kald krig. Kina har ikke vÊrt involvert i en krig siden 1979. De har veldig lite pÄ Ä starte en varm krig nÄ, det har de ikke militÊret til. Tipper de har sett hva som har skjedd i Ukraina og funnet veldig mye de mÄ rette pÄ selv fÞr det er overhodet noe Ä tenke pÄ.
Bransjefolk setter ord pÄ hvor mye som trengs for Ä avhjelpe:
âAt this point, we only have some high-level numbers for our own fleet. It looks like in order to comply we will need somewhere between 5 and 15 percent more capacity up towards 2030 if the way we comply is by lowering the speed.â
Her hÄper jeg Baack og Schröders holder pÄ hatten slik at vi ikke ev. lider samme skjebne ref. ogsÄ tweeten fra J.Mintz som spÞr om andre selskaper som MPCC og lignende er «up next»?
First âtakeunderâ attempt of a containership #shipping firm at $ATCO. Likely wonât be the last⊠These companies are insanely cheap⊠$DAC $GSL or $MPCC next?? https://t.co/ebToguxgQh
â J Mintzmyer (@mintzmyer) August 5, 2022
Vel, Baack & Co er jo gode pÄ Þkonomi og taktikkeri, men er prisen rett sÄ selges vel MPCC ogsÄ. Selskapet var jo opprinnelig et bygg/selg-case, en strategi de senere endret til ordinÊr drift.
Med de utsikter selskapet har nÄ (forutsatt at alle kundene stÄr ved de inngÄtte langtidskontrakter) vil prisen mÄtte bli solid, og da langt over de nivÄer vi ser i dag. 30% opp pÄ dagens kurs er f.eks. ikke i nÊrheten sett opp mot kontrakter / substansen i selskapet.
Blir spennende Ă„ se hva som vil komme fra feedersiden.
Man burde ikke kjÞpe denne aksjen fordi man tror pÄ oppkjÞp, sÄnn det er sagt
HĂ„per du ikke forstod meg slik? Jeg Ăžnsker slettes ikke oppkjĂžpâŠ
Neida, absolutt ikke. Tenker mer pÄ om andre skulle vÊre her inne Ä lese. Vet at TI er stappet med biotek folk som hÄper pÄ det ene og andre, da er det lurt at minne folk pÄ.
HĂ„per ikke du leste meg heller dit, jeg Ăžnsker utbytterâŠ
Har 80% i shipping, resten misc
SÄ flott at det er alt annet en MPC de snakker om, kun sine egne skip og de mÄ ha hjelp til Ä fÄ containere videre⊠og der er MPC. har ikke noe med de store Ä gjÞre i det hele tatt. Og sÄ er det lange kontrakter, lav kapasitet pÄ shortmarkedet for vÄre skip. Dette blir bra.
Men hva er dette? En balansert og saklig artikkel?