Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mulig å se relativ styrke på indekser på en grei måte??

Prøver å finne en plass der det er mulig å se relativ styrke av de forkjellige indeksene opp mot Oslo Børs generelt.

Har funnet muligheten på borsdata.se, men den sammenligner opp mot OMXS30 og ser ingen mulighet å endre dette til OSEBX.

Takker for tips

Bruker dette til vanlig. Men har ikke funnet noe mulighet å få sortert indekser utifra relativ styrke i forhold til Oslo børs. Screeneren tar ikke indexser. Så må manuelt finne dem i søkefeltet.

Hva er galt med charts som dette?


Du kan sammenligne indeksene https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSEBX.OSE/overview

1 Like

Takker for svar, nesten hva jeg er ute etter.

Ute etter dette i tabellform, slik at det er mulig å se dette i prosentvisning. Og å se det i forskjellige tidsspenn. Daglig, ukentlig, 1 mnd, 3 mnd osv.

Her er et eksempel fra borsdata, med aksjer, men dette er mot OMXS30.

Tror børsdata viser tabellen din etter norske indekser, men du kan velge med filteret og velger jeg svensk i eksempelet får jeg bare svenske aksjer. Har ikke sjekket om tallene stemmer,

Tror den viser i forhold til OMXS30, da man kan vise både norske, danske, finske og svenske aksjer samtidig. Men alle blir vist med relativ styrke i forhold til OMXS30.