Diskusjon Triggere Porteføljer

Mulig å se relativ styrke på indekser på en grei måte??

Prøver å finne en plass der det er mulig å se relativ styrke av de forkjellige indeksene opp mot Oslo Børs generelt.

Har funnet muligheten på borsdata.se, men den sammenligner opp mot OMXS30 og ser ingen mulighet å endre dette til OSEBX.

Takker for tips

0 Likes

0 Likes

Bruker dette til vanlig. Men har ikke funnet noe mulighet å få sortert indekser utifra relativ styrke i forhold til Oslo børs. Screeneren tar ikke indexser. Så må manuelt finne dem i søkefeltet.

0 Likes

Hva er galt med charts som dette?

0 Likes

Du kan sammenligne indeksene https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSEBX.OSE/overview

1 Like

Takker for svar, nesten hva jeg er ute etter.

Ute etter dette i tabellform, slik at det er mulig å se dette i prosentvisning. Og å se det i forskjellige tidsspenn. Daglig, ukentlig, 1 mnd, 3 mnd osv.

Her er et eksempel fra borsdata, med aksjer, men dette er mot OMXS30.

0 Likes

Tror børsdata viser tabellen din etter norske indekser, men du kan velge med filteret og velger jeg svensk i eksempelet får jeg bare svenske aksjer. Har ikke sjekket om tallene stemmer,

0 Likes

Tror den viser i forhold til OMXS30, da man kan vise både norske, danske, finske og svenske aksjer samtidig. Men alle blir vist med relativ styrke i forhold til OMXS30.

0 Likes