nattønsket, hva er mer treffende enn Eine kleine nachtmusik
Dobie Gray – den er det lenge siden jeg har hørt
Spiller på de fleste strengene her, men sant som du sier, ikke hverdagsmusikk på eteren. Er en sånn låt som man selv må grave frem fra dypet.
Ikke hverdagsmusikk
Det er en merkelig mektig kombinasjon, når to japanske mestere innen hvert sitt tradisjons instrument, spiller med, for og mot hverandre.
Det er tilsammen noe hypnotisk og episk med seansen som gjør at 15 minutter forsvinner.
Tar med denne som jeg ramlet over helt tilfeldig. Kvinnelig Leonard Cohen skriver en. Synes det er en nydelig melankolsk låt.
Denne er bare med fordi den er digg.
Noen som husker batmetal animasjonene / satire/cover på dethklok: metalocalypse)
sikkert ikke safe for work
Reggaeton / metal fusion
Tidlig tog til Sthlm i morgen, hva passer bedre da enn tilbakeblikk på Stockholm Italo Disco Party i 2015:
Brian Ice og Albert One var også tilstede, men mer nøkternt antrukket.
Australsk band, sikkert mest kjent for en annen sang (som handler om å ta på seg selv). Og sikkert ikke veldig kjent for den heller, nå lenger. Men denne låta er mye tøffere.
1:20-22: Et passe sjeldent eksempel av noen som “spiller på slurva” i populærmusikken.
du her?
Scheisse, hva er dette Poly? Skjønner at du har vært på flere bygdefester enn hva mange av oss kunne gjettet.
Jeg får bidra med noe da. En klassiker.
Som hiphopnerden jeg er, så er det utrolig at jeg aldri koblet avataren (før helt nylig) til poly med albumcoveret til en av albumene til en av mine favorittartister.