Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Imagine an swede writing the following:
Imagine me writing the following:

When Debussy died on March the 25, 1918 in Paris, it was being bombarded by the Germans, and it was raining…

Ladies and Gentlemen… The art of noise:

3 Likes

Kanskje en av de fineste platetitlene noensinne: “Att ha fritidsbåt” (1985). Lolita Pop var sammen med Imperiet på plateselskapet Mistlur, men i motsetning til Imperiet, så slo de liksom aldri gjennom eller oppnådde nevneverdig suksess, på tross av blodteft for gode (og litt spesielle) poplåter.

Kanskje er det karma eller noe, men bandets bassist, Bengt Svensson fikk etterhvert to døtre, Klara og Johanna, som utgjør folk-duoen First Aid Kit.

1 Like
1 Like

Holder oss i Sverige, men reiser til andre enden. Herlig energisk fra kanskje verdens mest anti band, Refused. Telecastere, seriøst?

2 Likes

Kjempelåt av TOTO!!

4 Likes
2 Likes

Jeg har bodd under en stein, aldri hørt før, ikke et pip av Refused, jeg lurer på hvorfor jeg ikke har vært innom denne i nirvana tida (fått i meg et par låter nå, og dette høres ut som verdig til å lytte hele disco’en, slik som new noise gir mersmak + at jeg mistenker å ha sett videoen før, så kanskje jeg har hørt med ene øret, og sluppet det ut det andre https://www.youtube.com/watch?v=NkAe30aEG5c)

1 Like

Litt senere enn Nirvana da. Werner er sikkert en sånn som mener at “det første albumet er alltid det beste” :stuck_out_tongue_closed_eyes:, men jeg mener ‘The Shape Of Punk To Come’ fra 1998 er det store albumet deres.

2 Likes

jeg mistenker at erkelinjalgnukkeren @zappa66 er fan av sirkelsag / sidebrok (og har lagt ut denne, men husker ikke om det var her eller på chatten)

Jeg er blod fan av dialektrap selv

1 Like
1 Like

Den ligger oppe i tråden her en plass

2 Likes

helt irrelevant, men jeg syntes bare det var litt morsomt, at polygon skulle ære sin personifiserte “erkefiende” linjalgnukkeren i musikksmaken og legge ut akkurat samme videoen. :smiley: sikker bare jeg som syntes det var morsomt

3 Likes

Juna Serita med eget band. Mer rock enn Tokyo Groove Jyoshi. Juna er alltså bassisten.

1 Like

De fleste vil nok være enig med deg der, Poly. Jeg er (som gjetta) litt partial til Songs to Fan the Flames of Discontent (som riktignok er andreskiva). Likevel, kanskje det jeg synes er aller mest magisk med Refused er pressemeldinga (les: manifestet) deres fra oppløsninga:

https://genius.com/Refused-refused-are-fucking-dead-the-last-official-press-release-annotated

(Og ja, jeg later for meg selv som at gjenforeninga fant sted, det blir bare for teit)

1 Like

Virker som hun ikke liker menn som selger short?

Det var ganske svulstige greier ja :sweat_smile: De mener de deler skjebner med Derrida og Foucalt(?), men det virker jo bare som de ikke takler den postmoderne virkeligheten. Vi er ekte og annerledes! Alt og alle andre er falske!

Men hvis man skal snakke om ‘shape of music to come’, så er det jo Richard D. James som er mannen. Her et tidlig utvalg av det som satte tonen for det neste tiåret med elektronisk musikk, og etterhvert sev inn i andre sjangre.

Den siste eksisterte først bare som fem testpressinger og er en av de dyreste vinylene omsatt gjennom tidene da den ble kjøpt av Minecraft-skaperen Markus Persson for $67.000 i 2014.

3 Likes

Får avslutte kvelden med denne (hvor Refused henta albumtittelen sin fra) da:

Føler musikken imidlertid er mer beslekta med Aphex Twin enn Refused.

Edit: Så faktisk Aphex Twin live i 2004. Sliter litt med å finne ord for å beskrive den opplevelsen.

1 Like

Fuck and Run (kun audio) av Liz Phair gikk visst ikke å legge inn her, men det gjør kanskje denne?

2 stk fun facts: Gitar-temaet er stjelt fra 3rd Stone from the Sun av Jimi Hendrix. Og bandnavnet er henta fra denne engelsk novelty-sangen av Bernard Cribbins fra 1962:

Jeg fikk en masse varninger på denne at videoen kunde vare støtende før somliga. Så jeg begynte å se på den. Fiasko. Ikke noe lettkledde damer, som jeg hade håpet på. Ikke noe lettkledde herrer heller, før de som har den leggningen. Ikke bra.

Poster denne isteden, her er det i hvert fall lettkledde damer:

Finns en mer vågad version også, som de sente etter midnatt på 80-talet. Har ikke sett den på youtube hva jeg kan huske,

Edit: Admin kanskje er sensitiv av seg, men ettersom den ligger publikt på youtube så regner jeg med at det er OK. Videon i inlegget tidligere var tydligen værre, enligt youtube da…

Edit 2: Videon jeg fikk en masse varninger på var “Fuck and Run (kun audio)” av Liz Phair. Merklig nok ettersom videon var helt oførarglig(!).

1 Like

får meg en heftig prodigy vibe

2 Likes