Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Voila mvh 8 timer søvn på 4 døgn.

1 Like

Verdens beste hyllestband til Pink Floyd? I så fall gi meg info om noen andre :wink:
Gleder meg enormt til de kommer til Norge neste år :blush:

2 Likes

P-floyd er bra. Har sett dem mange ganger. Dessverre ikke så mye bra videos på youtube. Her er i hvert fall et klipp fra Dalhalla, 2016:

Edit: Fannt en version med On the Turning Away. Ikke så bra lydkvalitet, men men…

1 Like

Fantastisk! :metal::guitar:

Edit: disse har jeg hørt litt på spotify huskes jeg nå

Første og siste spår fra albumet “Pocket Universe”. Det er ikke mye å hente der mellom, utom et spår ganske mitt i (Monolith?). Men start og slut er genialisk! Stort og pompøst med fantastisk vokal innsats av Dieter Meier.

1 Like

I kategorien sanger som refererer til andre sanger:

Sangen det refereres til:

Han her kommer til Norge/Oslo 2. februar, mulig det fortsatt er noen billetter å få tak i (jeg har kjøpt).

Sånn for å forene døde Kennedyer, sanger som referer til andre sanger og The Clash (som har den mest kjente coveren av originalen) @WernerVonHaussenberg

Å faktisk klare å spille i det kaoset :raised_hands:

2 Likes

Åh. Jello Biafra. Hvilket scenenavn. Hvilken figur. Og ikke minst, hvilken stemme. Når du hører stemmen hans så vet du med en gang hvem som snakker og synger.

1 Like

P-floyd var uppe førut og jeg fannt en skapligt bra opptagning av “Shine on you crazy diamond” fra 2022. Jeg var på plass og satt vel typ 10-15 meter lengre fram…

Norsk hiphop var særegent og grimey, før, for lenge sida.

4 Likes
1 Like
2 Likes

Damn, og jeg som skulle legge ut dagens dobbel. Men det får vente, jeg hiver meg på kor-bølgen:

Og sist, men ikke minst, en gammel klassiker med tette harmonier, i anledning André 3000’s nye album:

1 Like

Du får litt lyst til å feste med karene i VH, ikke sant? Folk i 1980-årene hadde ihvertfall det. Så ut som de hadde det gøy og fant på mye morsomme sprell.

Btw, “Panama” er bilen til Dave Lee Roth.

Mer moro, i sitat-form:

Disse bulgarerne minnet veldig om toner satt til en av de beste animeseriene noensinne:

1 Like

Mange som har vært inspirert av bulgarsk folkemusikks tette harmonier opp gjennom tidene:

Edit: Vet ikke om “inspirert” helt dekker “åpenlyst tyveri” meeen, ok.

1 Like

Litt sinna politisk rap mvh.

1 Like

DJ Shadow var bra. Relativt ny också. Jag har dålig koll på Hip hop och rap, men denna gamla fina klassiker måste ju med om man skall ha politisk Hip Hop:

3 Likes