Dropper Q og kjører ren LBGT her.
Hvis man bare skjønner bittelitt tysk: Helt ny, sinnsykt bra og morsom tysk homage til Madlib (og MF Doom).
Bare klipp tilgjengelig på youtube, men hele albumet ligger på Spotify
Tenker alltid at denne må være resultatet av en sånn “Per Gessle møter Bryan Adams på en flyplass, og de bestemmer seg for å slå ihjel ventetiden før avgang med å skrive en sommerhit for en ukjent sanger de liker svært godt”-historie.
Men det er det ikke.
Det bare høres veldig sånn ut.
Vanskelig å forstå at denne ikke ble en internasjonal superhit.
Det blir riktigt bra etter typ 5 minutter. Kanske det beste jeg har hørt med Sting og jeg har hørt en hel del. Men denne turnén missede jeg, av noen merklig grunn. Akompaniert av super-musikere:
Dominic Miller: Guitars
David Sancious: Keyboards
Josh Freese: Drums
David Sancious pianosolo er minst like bra som Kenny Kirklands legendariske solo på “Bring on the Night” dubbel-albumet.
Snuser runt på Nettet. Finner at noen har laggtt ut noen videos med dens svenske synthgruppen NASA. Youtubes algoritm har siden kopplet sammen de med en amerikansk hip-hop grupp med samme navn… Lyssner på den svenske gruppens låt “Concieled Violence” som har ett väldigt bra gitarrsolo på slutet, av Johan Zackrisson, mest kjent som Zilverzurfar’n i gruppen Dag Vag… Førsøker finna mer av Zackrisson og finner fram at han gett ut en massa skiver under eget navn og også Zilverzurf. Derfra denne video (reagge, dub, world music/muzak);
Engaging tektonik