Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Chronicles [Funcom]

Release trailer låter väl mer som MoM, eller menar du reveal trailer?

1 Like

Joda, tipper det kommer noe fra MoM også, men det var mer ment som en spøk. Jeg innbiller meg det stod 22.10 på den leakede The Park-traileren dere gravde frem? :see_no_evil:

Det er MoM :wink:

The Park släpps 22/10 ja? De står på Nintendos hemsida med.

Varifrån kommer ryktet?

Nevermind… Det kommer noe fra The Park den 22. Det er alt jeg vet :see_no_evil:

Ohh, Funcom har laget en expansion pack til The Park!

… nah :crazy_face:

ny jobbannons ute.

1 Like

Venter i spenning…

1 Like

Nå som MOM er lansert bør info kommer mellom nå og Q3 12 Nov.

Edit! Mulig de sparer det til dagene etter Q3 rapport, om den blir dårlig!

Sitatramme

Jeg holder en knapp på at mer info om MC kommer i Q3 rapport den 12 November. Det blir litt tynt, for et selskap av Funcom sin størrelse, å bare ha en planlagt spill-lansering å se fram til som er Conan Chop Chop…

1 Like

Helt enig!

Jeg tror mer info om MC kommer “når markedsavdelingen mener det er mest hensiktsmessig” (løst sitert).

Dere legger opp til hype/skuffelses-mekanismer her. Funcom’s informasjonsstrategi er rimelig tydelig kommunisert.

6 Likes

Hvis Funcom har tenkt å gi ut MC i løpet av 2020 så bør det komme mere info i løpet av de nærmeste ukene. Spill som er på størrelsen til MC har vanligvis en lanseringsperiode på 6-8 måneder. Du har enda lavere forventinger enn meg du @eklof99. Tror du ikke spillet kommer før sent i Q4-2020 eller tidlig 2021?

3 Likes

Jeg vet ikke. Men med utgangspunkt i den informasjonen du presenterer over, så kan det komme info om MC en gang imellom idag og i værste fall juni(?), og fortsatt utgi spillet i 2020 som guidet. Jeg har derfor ikke noe grunnlag for å påstå at informasjon slippes i forbindelse med Q3-presentadjonen.

Kan det likevell hende at vi får det? Ja.
Er det særlig hensiktmessig å bygge opp Q3 som en triggerhendelse i forbindelse med MC? Det får være opp til hver enkelt å vurdere :slight_smile:

2 Likes

Det ser ut som at du har forventninger med negativt fortegn. Og det er vel derfor at mange her inne på TI er ute av Funcom aksjen, da de ikke tror at det skjer så mye på en stund. Så da frister det mere å investere i andre aksjer som kan gi avkastning, og det bærer Funcom aksjen preg av, med “ørkenvandring”…

Ørkenvandring nå etter Tenc? Har de ikke nettopp startet reisen til noe av verdens hotteste sted for spillutvikling? En melding om at de relanserer et spill, kjører på med ny plattform, etc. etc. sammen med Tenc så tror jeg nok det sier pang!!

1 Like

Det ser ut som at du har forventninger med negativt fortegn.

På hvilken måte da mener du?

Det eneste jeg har vært negativ til, er å bastant påstå at det er nesten sikkert kommer mer info på Q3, og bygge forventninger rundt dette. Det er jo en lissepasning til de som ønsker å trade på sentiment.

Men vi er sikkert enige om en ting: det blir gøy med mer info om MC.

3 Likes

Når det gjelder nye spill lanseringer gjelder det at ingen info er det samme som at spillet kommer senere. Ref Redeye sin analyse på slutten av 2018 så konkluderte de med at MC ikke kom i løpet av 2019 pga. for lite info fra Funcom… Det samme vil gjelde nå hvis det ikke kommer ny/mer info fra Funcom i løpet av 2019…

3 Likes

Jeg tror fortsatt at spillet kommer i Q2 20 og info da bør komme rundt Q3 19 rapport.

Ingenting er sikkert!

3 Likes

“An ancient machine that turns humans into mutants is re-activated during unrest in 2707. As it churns out armies of mutants, Brother Samuel, a spiritual leader, gets ready for a suicide mission.” er beskrivelsen af filmen

1 Like