Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Chronicles [Funcom]

I think its gonna be EPIC.

2 Likes

Problemet er at “sølvspillere” ikke alltid har det kjekt når de spiller mot “gullspillere” :wink:

1 Like

Jo forskjellen er stort sett mest det at gullspillerne spiller med headsett og med kamerater, mens sølvspillerne spiller solo med random lagkamerater. Så egentlig er de ofte omtrent like gode, spør du meg.

1 Like

Forskjellen på å spille med folk du kjenner og randoms er enorm. Jeg pug’et 3 mounts i 3vs3(dvs 240 seire over 1400) i wow sist season så har litt erfaring med å spille med randoms :wink:

2 Likes

Ja jeg syns ikke det er noe å skryte over at man er gullspiller dersom man spiller premade mot randoms. Men deler man opp dette så blir matchmaking værre. Derfor vil jeg blande de og så får heller de som vil ranke opp finne seg grupper selv. Dersom man separerer premade så blir det ofte litt lange køer.

1 Like

Man bør rett og slett gi premade bonuspoeng i rankingen.

Det vil si at hvis du er i toppen av silver, så ranker du “even match” mot lav/midt gold hvis du er premade.

Det er sånn League of Legends gjør det.

3 Likes

Komme deg over på rett server så slipper du å spille med randoms :wink:

At det er et element av PvP er (ganske så) sikkert, vi har til og med dette menybildet som har et valg for «matchmaking».

3 Likes

Må vel ha matchmaking i et rent coop spill også? :stuck_out_tongue:

(Jeg antar som sagt at det er et element av PvP her også)

1 Like

I ett rent coop spill ville man vel som oftest kalle det noe annet.

Eksempelvis “Select mission.”

Aldri sett man bruke «matchmaking» i et Co-Op spill, men det er vel ikke umulig.

1 Like

Er vel det man gjør i spill som f.eks PD2/OTWD/RAID :slight_smile:

Det var f.eks mye klaging på matchmaking i OTWD :

1 Like

Har ikke spillt PD2/OTWD/RAID/Vermintide, så vet ikke hva de har kallt det, men det er jo matchmaking. :slight_smile:

Det kalles matchmaking og ser Vermintide 2 fikk en del klager de og :

1 Like

Jeg lurer veldig på hva slags spill Funcom lager her, tror nesten de har tenkt å lage et PvE / PvPvE spill. Det blir en original vri på Payday2 / Left 4 Dead / Vermintide sjangeren. Håper i så fall at de slipper spillet som Early Access, for det tror jeg ikke blir lett å balansere. Fordelen er at gjenspillbarheten burde bli høy og at det ikke er så mange konkurrenter. Som med CE.

3 Likes

Kjære Funcom!

Gi oss mer info ffs!

2 Likes

Ut ifra bildet får jeg veldig Quake/Doom vibber

3 Likes

Hei Funcom

Release dato og trailer!

På forhånd takk👍

Edit! Passer best på Fredag - Høstferie på hytten da.

8 Likes

Nå skal jeg ikke skru opp forventningene her, men det ryktes at det kommer en fet releasetrailer fra Funcom nå den 22.10! Hva annet enn MC kan det være, er jo ikke akkurat slik at de har plukket frem The Park igjen…

Men sånn ellers tror jeg vi er en mnd for tidlig, etter halloween-kjøret og inn mot/forbindelse med Q3 kan være en fin tid?

Kan vel være MOM trailer?