Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Chronicles [Funcom]

Det håper ikke jeg heller, men at platformen er uegnet? Definitivt ikke.

Det praktisk talt bugner med FPS på Switch :sunglasses:

Switch er kanskje “egnet” den, men det vil ikke se pent ut - og de store FPS-titlene glitrer altså med sitt fravær. Inntil nå, da, med Overwatch.

1 Like

Nei, det er sant, men wait and see. Overwatch kommer til å selge i bøtter og spann.

Om det strides ikke vi ulærde :wink:

2 Likes

De har jo selv sagt det ja :slight_smile:
Q1-presentasjonen.
image

2 Likes

Fortnite er utviklet i UE4 og er på Switch. Ser ingen grunn for at Funcoms Co-op shooter ikke skal være det, så lenge dette er noe de har hatt fokus på fra utviklingen startet opp.

Har vel sett for meg et liiiiiitt mer fancy / pent FPS-produkt - ikke at jeg har noe i mot Fortnite :grimacing:

1 Like

Joda joda, det kan godt være det utgår - for all del :slight_smile: Men det er i alle fall mulig, det kan jo være ganske mange samtidig på brettene til Fortnite.

Sånn uten at jeg har satt meg inn i hvordan den versjonen til Switch fungerer. Men nå startet vel utviklingen av Fortnite før Switch var et tema?

De har nok ikke hatt fokus på switch. Da hadde de nok satt det som target plattform også.

Ja godt mulig dere har rett - de må kanskje nedgradere spillet for mye hvis de skal gjøre det.

Blir nog nåt annat -i alla fall den känslan jag får av menyn(?) (troligtvis menyn i alla fall):

Tror det ja - som jeg var inne på ovenfor tror jeg spillet på en «realisme-skala» blir nærmere Overwatch enn CS:GO.

Og det er jo ikke helt på trynet i disse Overwatch og Fortnite tider. Hvis det vitterlig var en «pivot» eller to i prosjektet tipper jeg det var i retning av PvP.

2 Likes

Jeg antar også at Overwatch opplever vanskeligheter for tiden. Mens man før måtte vente i 10-30 sekunder på en match har dette nå økt til 6 minutter for DPS spillere etter patch med roller. Personlig sluttet jeg å spille Overwatch bare pga dette. Derfor antar jeg spillertallene deres går ned for tiden.

Jeg lurte på hva greia var her, ettersom det ikke matchet helt hva de har skrevet i Q2 presentasjonen.

Fikk dette svaret:

Dear XXX

Thank you for your interest in Funcom and for reaching out to us. The job add has now been changed to better reflect the content of the position. Thank you for pointing this out.

Regards,
Ole Schreiner
Chief Operating Officer
Funcom

Teksten i annonsen er nå:

Funcom is looking for a Gameplay Programmer to join our development team based in Raleigh, NC working on a new Unreal 4 Engine, online shooter game based within the Mutant Chronicles Universe

De droppet mao ordet “competitive”. :thinking:

1 Like

Tviler på at det kommer av at spillet ikke er competetive, men mer fordi de ikke har gått ut med info om det enda. Så det var sikkert en glipp at det skulle komme frem allerede nå at spillet er competetive.

Jeg tenker det er fordi spillet er coop (PvE) som det står i Q-presentasjonen, men også har en PvP mode. Det hadde vært interessant hvis de hadde lagd en PvPvE mode, det hadde gjort spillet litt mer unikt. Jeg tenker da på noe lignende Vermintide hvor du har forskjellige maps med forskjellige objectives, men at du kanskje har flere lag som kjemper mot hverandre for å nå objectives.

Ren spekulasjon fra min side, men at spillet er ren PvP synes jeg vil være rart, jeg tenker det vil være et PvE element her, så man ikke må spille i en PvP mode. Som jeg implisitt kommenterte over, PvP baserte spill er av typen winner-takes-it-all, og jeg tror ikke Funcom har muskler til å “vinne”. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror det er veldig godt mulig at det er rom for både 5 og 10 shooter spill uten at det må være en winner takes all. Vi har jo hatt en del populære skytespill de siste årene og mange av dem selger skikkelig bra.

1 Like

Greia med pvp spill er at man må ha en kritisk masse for å kunne matchmake, det er et problem for mindre titler.

2 Likes

Ja, men man trenger ikke sette for tette parametere for å matche. En “gullspiller” kan ha det kjekt når han spiller mot “sølvspillere” også. Så det varierer hvor mange man trenger for å oppnå den kritiske massen.

1 Like

Men hvor mange små FPS spill har vi med premium modell som lever godt i PvP verden?
I mine øyne domineres denne sjangeren av storkanonene CoD, Battlefield og Rainbow Six Siege. På F2P siden har du CS:GO og de seneste årene en haug med BR spill, hvor mange bare dør ut fordi ingen spiller de, selv om det er F2P.
Uten et massivt markedsføringsbudsjett så tror jeg det er forferdelig vanskelig å bryte inn i denne sjangeren. Hadde de gått F2P hadde det kanskje vært mulig, med et veldig bra spill, men i premium priced FPS PvP markedet tror jeg ikke de har nubbsjangs.

1 Like