Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Chronicles [Funcom]

Vent nå ble jeg forvirret. Skal funcom lage vin? :thinking:

Funcom skal bare lage vinNERE FRAMOVER OK?!?

2 Likes

Spelet stod in production i Q1 med i presentationen

Även i Q3-Q418 . Tror du läser in lite väl mycket.
@anon80503862

3 Likes

i Q218 stod de så här i rapporten

“Production started during 1Q18 and the team is almost fully staffed”

1 Like

Jeg klarer ikke å se hva som skulle vært forskjellen på production og full production. Jeg tror det bare er inkonsekvent begrepsbruk.

Jeg er litt bekymret for at ting tar lengre tid enn planlagt for Funcom. Når et spill gjør det bra så blir mange ressurser sittende igjen i prosjektet, og de kommer ikke i gang med neste prosjekt. Det virker som at strategien deres ikke har tatt med seg at kreves en god del ressurser til å jobbe med spillet etter lansering, og de har da ikke folk til å gå løs på neste prosjekt. Det er jo bra at de bruker ressurser på å videreutvikle spillene, men da er de ikke nok folk til å gjennomføre strategien. Jeg tror de må få seg et studio til for at de skal klare å ha en lansering av et stort egenutviklet spill hvert år.

Helt enig i at det dreier som om upresis begrepsbruk. De som er meget bekymret kan jo bare maile IR og spørre.

Ref. tidsbruk / kapasitet: CE har gjort det bedre enn forventet, det er vel mer et luksusproblem i den forstand at ressurser blir sittende fast lenger i prosjektet.

Jeg ser heller at Funcom tøyer heller strikken på strategiens formuleringer, enn at selskapet vokser for raskt og/eller plutselig sitter feil skalert iht. hva som faktisk tjener penger eller ei.

For min del kan de sikkert skalere opp litt raskere, men ikke mye. Gradvis, cash-flow finansiert vekst synes jeg mye om :ok_hand:

3 Likes

CE var det første under denne strategien, og herregud for en en elendig start. Det blir som å montere verdens største skap fra IKEA uten bruksanvisning, og hver gang du er ferdig med å montere sitter du der med en haug biter du ikke helt vet hvor skal, og du må gjøre samme jobben om og om igjen selv om det forsåvidt er funksjonabelt. Om de feks lager ett storspill i singel player sjangeren, så blir det vel mer eller mindre å lage ferdig, litt patching etter og ferdig, enkelt sagt.

1 Like

Nei de har hele tiden sagt at dersom et spill gjør det bra så vil de øke investeringen i det spillet tilsvarende. Det har vært et hovedelement i strategien helt fra starten.
Så traff de jaggu på første forsøk.

Nå viser det seg at det er mer potensiale i CE fortsatt og de investerer derfor enda mer nå.

Så prøver de å ikke gape over for mye. Alt de har gjort med spillet de har utsatt blir brukt senere så da kan det plutselig komme et ekstra spill i tillegg til syklusen.

Jeg antar at ledelsen velger riktig. Derfor er jeg også glad for nyheten.

8 Likes

Kan det tenkes at det er playstation som er hovedårsak til at de velger å kjøre på ekstra hardt nå med CE, mtp alle de ekstra eierne de har fått her, og potensialet ved å pleie alle disse med mer innhold og dlc?

2 Likes

bilde

5 Likes

Gammel mutant chronicles tegneserie om noen er interessert i en lett intro til IPen:

https://readcomiconline.to/Comic/Mutant-Chronicles/Issue-1?id=140610&quality=hq

3 Likes

Competitive Online Shooter

9 Likes

Konkurrentene:

1 Like

Ikke noe å si på ambisjonsnivået… :slight_smile:

Ja nei treffer man noenlunde blink i denne sjangeren blir det stemning. Jeg tror Funcom legger seg et sted mellom Overwatch og et klassisk FPS som CS:GO hva gjelder design og realisme. Og da nærmere Overwatch - vesentlig mindre mettet marked der, og Overwatch har blitt noen år gammelt. Blir veldig spennende.

1 Like

Pluses:
Development experience on game consoles (Xbox One/PS4/Switch).

1 Like

Switch? Hmm :thinking:

Er det for denne tittelen, eller framtidige de trenger dette?

Vi må jo legge til grunn at co-op shooter er multiplattform - det sagt så tviler jeg på at spiller blir å finne på Switch med det første (hvis noen gang). Plattformen er ikke egnet.

Blizzard er ikke enig med deg i den påstanden.
Switch er den desidert hotteste konsollen for øyeblikket, og vil nok være det frem til PS5/Scarlett laneseres.

Men ja, tror det blir litt mye å gape over for FC i første omgang.

Altså det er 3 år siden Blizzard slapp overwatch. De slipper spillet til Switch først om noen uker. At Funcom skal slippe samtidig (les: utover PC, XB og PS4) til samtlige håper jeg inderlig ikke de forsøker på.

1 Like