Vi skreik og gnålet på samme før CE, mente de startet alt for tidlig. Om de starter PR nå eller om 2 uker spiller vel ingen rolle, da begge tilfeller vil skape masse blest og selge spill?
Heh, jeg hadde forventa at de startet PR-en samtidig med at spillet var tilgjengelig. Tenkte at journalister/streamere ikke var så interessert i å dekke et tre dager gammelt spill, men. Tok feil. Var visst viktigere for Funcom å kjøre PR-en samtidig som spillet er tilgjengelig på konsoll også.
Tror du misforstår. Har hele tiden trodd at de skulle startet kjøre 4. desember, på lansering. Men da de på torsdag annonserte at spillet ble åpnet for alle (PC) trudde jeg det betydde at markedsføringen også kom til å starte i helgen. der tok jeg feil.
Var egentlig litt negativ til at de skulle begynne i helgen fordi de da mister synergieffekten med Xbox,PS4 og PC.
Nå ser det ut som at de kjører akkurat samme taktikk som for Exiles likevel, noe jeg er storfornøyd med.
PR starter når spillet slippes. Det er 4.Desember.
Takk for godt svar @anon80503862. Du tenker altså at intet nytt er dårlig nytt, eller har jeg misforstått da?
Jepp, sure;
Jeg er helt sikker på at noen i Funcom har grublet på dette allerede fordi det ville vært så grenseløst amatørmessig å sette igang som publisher om de ikke gjorde det.
Forøvrig har de jo litt erfaring med tilsvarende fra de siste årenes prosjekter, muligens ikke Xsolla men andre, så når du legger fram sånne revolusjonerende hypoteser om at det kanskje er verdifullt å tenke gjennom hva man gjør, men at du ikke har noe peiling på det du diskuterer i øyeblikket, så tenkte jeg bare å prøve å berolige deg med at dette har de nok tenkt på
Det betyr jo ikke at det er garantert at allt blir en suksess, men det tror jeg du har fått med deg etterhvert.
Korrekt.
Onns sitt poeng var bare at det var mange solgte allerede. Hvis vi sier at noen tusen er f.eks 8 tusen.
8000 /0.01 = 800 000 solgte
Dét skjønte jeg - der henviste jeg til hans opprinnelige innlegg / poeng om at det var teit å ikke selge preorders på Steam fra dag 1, fordi dette ville bedre GTS-plassering og gi eksponering:
Frostpunk solgte 250k på 3 dager. De har 260k på community. De har vært ute siden april.18.
Det er ikke utenkelig at vi kan komme opp mot det i løpet av neste uke. + Xbox/PS
Det vil i såfall være sykt bra.
#25 GTS standard #34 GTS deluxe #14 Wishlist
https://store.steampowered.com/search/?ignore_preferences=1&filter=popularwishlist
Edit: #24 #33 og #13
Håper på en feet release trailer
Greit å huske på at omsetningen på disse sidene vs steam er forsvinnende liten
Tja, 6287 av de 28101 reviewsene som ligger inne på Steam for Conan Exiles er fra de som har kjøpt spillet utenom Steam. Det tilsvarer 22%.
Det synes jeg faktisk var overaskende mange. Slettes ikke værst.
CE var med i Humble Bundle som gikk ut til rundt 400k abonnenter.
Den ratioen på ~20 prosent har vært ganske stabil - HB-dealen gjorde ikke noe merkbart utslag der (som jeg husker).
Samme ratio ser man vel på andre spill også - så salg via tredjeparter utgjør typisk ~1/5.
Vet du noe om Humble Bundle ble bra for Funcom ?
Jeg synes det er veldig vanskelig å si