Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Kan ein tolke det som “etter GDC ein gang?”

Håper jeg feiler BIG time.

1 Like

Jeg har ikke snøring. Liten grunn til å betvile Funcom sin guiding. Samtidig nesten for godt til å være sant.

Launch ikke lenge etter GDC vil utløse joggeskomangel i både Norge og Sverige.

Altså, først skjønte vi at opprinnelig plan om “more info / PR-activities to start Q4 2017, and shortly before launch” ble utsatt.

Nå har vi altså sett oppstart av PR-aktivitetene. Skal samme logikk gjelde, skjer launch i Q2.

1 Like

Jeg bare lurte på om vi har fått noe informasjon som utelukker dette.
Det er mye blandede signaler her.

• Joel som ikke får spille før CE slipp
  • Malmberg som trolig har spillt allerede
  • More information about the game will be
    revealed as we get closer to the launch
  • to achieve maximum impact and news value
    -PR close to launch to achieve maximum impact and news value (CE strategi)
  • Lite/ingen gamplay ifm avduking
4 Likes

Man kan jo argumentere for at det gjelder å smi mens jernet er varmt, og kjøre en kort, men intensiv reklamekampanje og at mangelen på release-dato kommer av at de ikke ønsker å gå ut med den før pressen har fått sett på spillet. Det er jo ikke så mye poeng å komme med release-datoen til et spill ingen vet om…

3 Likes

Virker som noen vet om spillet, @Christian

1 Like

Dette antallet eksploderer etter GDC, så Christian har et poeng.
Her kan alt skje etter GDC

For å skrive det litt klarere, så kan jeg se for meg dette forløpet

1. countdown2zero.com - webside med veldig lite info
  2. mutantyearzero.com - webside med video + info
  3. GDC visning av spillet til pressen med dertil tilhørende dekning
  4. Slippe release-dato (påsken) og gameplay video til pressen

… men som sagt, jeg vet ikke hva de driver på med. “2018” betyr vanligvis Q4 2018. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Samtidigt kan det verka som att som att det fanns nån sorts version spelklar ifm Nvidia-konferensen i fjol. Tweeten med bilden som vi tidigare har kommenterat runt är tagen ”in-game”.

Skulle i alla fall anta att den var spelbar då, vore märkligt annars…

Derfor det er så spennende at de har sagt hittil at slippet kommer raskt etter reveal.

Hvis de faktisk står fast på denne planen - og hvorfor skulle de ikke det, da den gir mening hva gjelder kostnadseffektiv markedsføring etc. - så får vi alle rallyers mor innen kort tid - og det FØR full-launch av CE :money_mouth_face:

Malmberg har spelat spelet vid flera tillfällen.

2 Likes

Det viser iallfall at spillet allerede har vekket interessen til gaming folket rundt om i verden, så jeg og håper vi slipper å vente for lenge til utgivelse.

Hva tror du rundt tidspunkt for launch av MYZ, @antzzo?

@h3nk1 Om det stämmer enligt citat ovan så tippar jag på att spelet släpps inom 2-3 månader. Man får komma ihåg att detta inte är en lika stor produktion och budget som Conan Exiles är. Därför vill man ha så stor impact som möjligt och de vill ju inte tappa momentum från revealen 28a februari. Så gameplay + datum på GDC är mitt tips.

Det skulle även kunna vara så att man frångår från citatet ovan och inser att spelet har större potential än ursprungligen och släpper spelet i H2 2018, samtidigt som man fixar förläggare på retail sidan och kör en feting marknadsföring.

3 Likes

Känns bra att de har Evolve som PR iaf! kommer bli grymt

3 Likes

@h3nk1 varifrån kommer de citatet? Jag tror man ändå ska förvänta sig H2 och se de som en bonus om de kommer H1. Hade de kommit i H1 hade man nog gett datum i launch trailern. Kommer de inte på GDC så förvänta er H2

Gikk gjennom kvartalsrapportene nå, og det stod det ikke eksplisitt. Så det må ha vært Rui som uttalte dette ifbm. med spørsmålsrunden etter Q2 og/eller Q3-rapporten.

Husker iallefall at Rui forklarte hvorfor de ønsket å slippe info tett på launch som PR-strategi for BL-spillet.

Planen kan jo ha blitt endret - særlig når vi senest i Q2 ble fortalt at MYZ “skulle være til PC, og at utgivelse på konsoll skulle vurderes etterpå”.

1 Like

Precis. Nu MYZ släppas på alla plattformer. Kanske gör att de ändrat sin plan. Vilket är helt ok för mig :smiley:

Er nok et resultat av at Funcom med store økonomiske krefter å konsoll erfaring fra CE har kommet med på laget… Tror ikke spillet kommer før til høsten jeg…

@Kalleklovn Det kanske är bra att ha något att hypas över i höst med så slipper vi repeat av raset från EA launchen av CE

1 Like