Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Det renner jo inn med reviews her. Word of mouth som slår til, eller bare lagg? Jeg tenker det kan være litt av begge. Lover godt for salget i 2019. :sunglasses:

2 Likes

Vanskelig å bedømme PS4 og XBox salgene synes jeg. Tror Steamsalget har dabbet litt av basert på medlemstallene.

Xbox salget er helt umulig men ikke så spennende uansett pga Game pass cash.

1 Like

Jeg trur at det er mindre aktuelt å melde seg inn i en gruppe for et singelplayer spill enn for et multiplayerspill allefall så lenge etter lansering. Trur også at det legges igjen mindre rev’s per solgte spill når spillet har blitt litt modent og man er enige i den vurderingen som alt ligger som snitt for spillet. Hvorfor skal man bruke tid på dette om “samfunnet” har samme synspunkt som deg selv.

BJARTE WATHNE HELGESENS FAVORITTER:

MYZ :slight_smile:

7 Likes

A48FA58E-E356-41CC-88AC-FAAB5F3735E2

Snakker om sola

2 Likes

1400 reviews nu! 1816 om man räknar med reviews som inte är köpta på Steam.

Bör vara sålt minst 100k på PC

6 Likes

1400x60=84000
1400x70=98000
1400x80=112000

CE, med ca samme forholdstall mellom steam kjøp og kjøp utenfor steam var vel på ca 62. Jeg regner det som sannsynlig at MYZ som et singleplayerspill med bedre reviews har en høyere faktor.

1 Like

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

29 Likes

Rakk ikke sjekke mer enn Steam community på mobilen i går kveld, så blir et lite tomrom i statistikken :champagne:
Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

21 Likes

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

24 Likes

Stam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

35 Likes

Inne på top 50 igjen.

16 Likes

Ja, MYZ kravler stille men sikkert op igen, efter udsalget sluttede.
Det viser styrke og det eneste vi mangler nu, er at de vælger at sætte det på salg med eksempelvis 33% rabat.

1 Like

Trenger ikke det. Max 15% . Kan jo ikke gi bort arvesølvet :wink:

4 Likes

33 % er altfor høy rabatt i første salg, ~15 % er innafor.

1 Like

#40.

Så lenge spillet selger naturlig, mener jeg at rabatterte priser er et gode man bør vente med til det oppstår redusert etterspørsel… nå selges det for godt. Flere videoer på YouTube, flere streamere på twitch med tilhørende seere, lengre tid med Word of mouth, IP’en blir sterkere, - desto større effekt får rabatten/ markedsføringen, gitt at det ikke går for lang tid slik at spillet blir «gammelt nytt». Markedsføring pluss rabattert pris vil kunne gi en ganske fin effekt senere, fordi spillet rett og slett er veldig bra.

3 Likes

Jeg håper at de kombinerer salg med første DLC og gjerne en gratis oppdatering samtidig :slight_smile:

Angående nivået så syntes jeg 20% hadde vært en interessant rabatt.

1 Like

Skjønner ikke hvorfor alle vil de skal gi bort penger. Spillet selger bra uten rabatt. Spar rabatten til neste gang.

10 Likes

Enig, ikke noe poeng med salg enda.

MYZ er nå #39 GTS, og klatrer videre etter julesalget med ~1900 review (~1500 steam + ~400 tredjepart).

Omformulert: Spillet er en suksess og får en fet salgshale. De som allerede har kjøpt maser om DLCs og oppfølger(e).

4 Likes