Good times, good times indeed!
Du rocker
Foreslår det formuleres et spørsmål til Funcom også enten til Q rapport eller besøket.
Oi!! Hyggeligt.
KA CHING!
Nær dobling av antall salg på PC etter at det ble 22% salg?
Häftigt! Då betyder det att vi inte ser effekten i Q4 av dessa ökningar av ratings utan att Q1 blir minst lika trevligt om dessa uppgifter stämmer…
Låter nästan som de besvarar att ratings takten ökat sen rean började… känns inte som de förklarar rktigt dock varför de skulle ha ökat med typ 400 ratings i EU
Jag tycker de ser ut att bekräfta båda delar; ”all data är korrekt” & ”tydlig ökning efter 06.02.2019”. Räknar med att han tog en extra koll på talen ifm frågan
Edit: sen kan man ju argumentera mot att ”förklaringen” inte är speciellt uttömmande mer än att de sett en ”tydlig ökning i försäljning”. Sen får man göra sin egen bedömning av det svaret
jo iofs kan de ju stämma… förändringen kom ju inte förrän den 15e så kan ju varit så hög fart i det hela att de kom in som en klumpsumma.
Noen som vet hvorfor Conan Exiles også har en betydelig økning på PS store? Har det vært rabatt på det også?
2403 US-ratings og 2405 EU-ratings. For 1 uke siden var det 849 US-ratings og 1434 EU ratings.
Her lukter det feil i PS store.
yes jag tippar också på att de är något fel i ps store… jasg tror playstation menade med dramatisk ökning att ratings takten ökat sen rean kom igång.
Befogad fråga! Jag tog mig friheten att ställa den vidare (i samma tråd som jag hade börjat) till PS Store. Får väl se om de vill svara…
Supert!
En annen ting jeg ikke klarer å finne ut er hvor Mutant selges digitalt til Playstation i Asia.
Jeg får ingen treff her: https://store.playstation.com/en-hk/home/games.
Conan Exiles får jeg treff på.
Myz finns inte i PS4 Asien nej
Takk. Jeg sjekket litt mer og fant ut at det er planlagt å gi det ut seinere i Asia.
Virket ikke som at det var planen:
Kanskje noen kan spørre dem på investormøte, når spillet gis ut på PS store i Asia?
Tipper de vurderer å benytte synergiene som kommer med en Switch-launch (trolig med Spike Chunsoft som lyktes med CE).
De verkar ju inte kännas vid att det skulle vara nåt fel på siffran som visas i alla fall:
Här är uppföljningsfrågan jag skickade:
Hej!
Tack så mycket för svar! Jag tycker fortfarande ökningen ser lite underlig ut… Jag ser också att ett annat av Funcom’s spel (Conan Exiles) har ökat från 1434 recensioner för en vecka sedan till 2405 idag. Kan du se vad som har orsakat denna ökningen om det inte är ett tekniskt fel? Är det ökning i faktiska recensioner under den här veckan?
Tack så mycket på förhand!
och svaret som kom precis:
Edit: fick snabbt svar igen när jag bad om de kunde bekräfta att antalet reviews är korrekt för CE respektive MYZ:
Svenskt PS-konto stämmer ju inte, men igen så verkar de inte kännas vid att antalet reviews skulle vara felaktigt
Det høres ut som du har fått et standardsvar som overhodet ikke dekker økningen vi har sett.
Nja; standard skulle jag inte säga eftersom det är skrivet specifikt till mig. Men jag håller med om att det inte förklarar ökningen på ett tillfredställande sätt. Jag har frågat ytterligare en gång nu -får se om de omformulerar sig något :).
Men när det är sagt så har de bättre möjlighet att faktiskt kontrollera informationen jämfört med oss som bara kan spekulera i den. Så får vi dra slutsatser utifrån de svar vi får
Hvis dette ikke er feil, så tenker jeg at det kan skyldes noen ting som:
- At en del kontoer har hatt veldig få reviews, og at disse kontoene ikke har telt med i totalen men at de nå har gjort en endring i systemet slik at kontoer med veldig få reviews nå teller med i totalen.
- At de kanskje har klassifisert reviews etter noen kriterier (de som bare velger stjerner? de som skriver tekst? noen andre kriterier? Jeg kjenner ikke systemet), og tidligere har kun en type av reviews telt med, men nå teller alle med.
Jeg har svært vondt for å tro at salget gikk til himmels såpass lenge etter lansering uten noen stor markedsføring / ferie / streamere, så jeg velger å tro at de har gjort en endring i hvordan de teller reviews.