Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

släpps i japan 28e??

18 Likes

Med litt halvhjertet google translate så ser det slik ut! :thinking:

Ny æra av “tur-basert kamp Game” kommer! Den strategiske ADV spillet “mutant Year Zero: Road to Eden”, som kombinerer sanntids Stealth handling i en tur-basert kamp spill, vil bli testet på den andre og 28th torsdag! Opplev den overveldende element av veien. # PS4 # MutantYearZero

Ser sånn ut! :smiley:

Good find @antzzo

1 Like

Har tro på at Japan vil selge mer enn USA har gjort. USA har vel egentlig vært litt skuffende eller hva?

bare å vente på famitsu review da. 36/40, hørte det her først

3 Likes

Denuvo er fjernet, kan jo være grei PR det.

1 Like

Kan se sånn ut
image

10 Likes

Den stolpa til høyre representerer ikke nye salg. Her er det noen som har redigert gamle reviews for å få dem fram (kanskje pga stalker trials, kanskje pga denuvo). Det er så langt i Februar kommet inn 133 nye reviews mot 319 i Januar.

1 Like

Ja det vet jeg jeg sier ikke at det representerer nye salg, da hadde de selvfølgelig ligget høyere på Steam Global.

Grei PR det også :wink:

1 Like

Noen som har oversikt hvordan % har utviklet seg? med så oppdaterte til positive anmeldelser bør den jo se bedre ut?

Gått från 73% till 81% positiva senaste 30 dagar sen denuvo togs bort

7 Likes

Någon som kan förklara reviewsen. Ser i princip inte en enda som skriver att de är positivt de tagit bort Denuvo. Kommit in över 100 reviews nu. snart på 2000.

har de ändrat sin review eller är de helt nya? kan man på något sett se det

Du kan se det på steamspy, men det har ikke kommet nye data der på fire dager sååå… Nei :stuck_out_tongue:

Jag vet inte om Funcom bekräftade detta under presentationen (jag fick i så fall inte med mig det) så jag ber om ursäkt just in case…

Men jag skickade och fick svar på följande av Ole:

image

11 Likes

Det ble bekreftet på stream igår.

Det är bra! Fick inte med mig hela streamen dessvärre.

Oavsett good news! :slight_smile:

Det kan være gamle reviews som er endret, og måten man ser det på er å kontinuerlig være oppdatert på antall reviews så man ser utviklingen.

Mutant har nå 1958 anmeldelser, i går hadde de 1867. Det er en økning som tilsier at svært mange av disse reviewene er nye.

Det som er rart er at når jeg så på reviews i går, så var det over 50 reviews fra i går, og totalen var fortsatt 1867. Så det er noe rart med tellingen på en eller annen måte.

Når jeg ser på reviews så ser jeg at svært mange av dem har 20 - 40 timer spilt. Det er vanskelig på en dag eller to.

Jeg var inne på tanken og vurderte en vinterferieeffekt (svært mange land har hatt vinterferie nå), men så ingen tilsvarende effekt på andre spill så tror det er bare tull.

Det jeg primært tenker er at dette er reelle salg, og folk som ikke har laget reviews tidligere men nå pga enten stalker trials eller denuvo har laget reviews. Kanskje de var fornøyd med spillet når de spilte det, men rett og slett stalker trials eller en patch var det som kicket dem til å gi reviews.

Jeg tenker da primært at dette er reelle salg, og at det har vært noe mer salg i februar enn det jeg tidligere antok. Før disse nye reviews så var det 319 reviews i januar, og 133 i februar. Nå ser det ut som det er 319 reviews i januar, og 223 i februar (+ resten av måneden). Med Februar som en kort måned, og mulighet til å få kanskje 240-250 totalt i februar, så gir det mening med en nedgang på 25% målt mot Januar.

Mulig spillet kommer på tilbud også i Mars, og jeg tenker jeg oppjusterer mitt personlige review estimat for steam reviews fra ca 600+ til ca 800+. Det gjelder altså Q1 2019.

Men jeg vil følge med de neste dagene for å se om totalantallet endres. Som sagt, i går var jeg sikker på at det var gamle reviews som ble redigert fordi totalt antall reviews ikke steg mens siste 30 dager steg - noe jeg har sett flere ganger før når folk har redigert gamle reviews (for å få steam achievements osv).

5 Likes

Burde ikke salg i henhold til reviews gitt høyere plassering på GTS?
https://gamevizz.com/9066/
Samt spillertall:
https://steamcharts.com/app/760060

1 Like

Jo, og derfor så har ikke disse salgene kommet siste par dagene. Men de kan ha kommet i løpet av januar/februar, sånn jevnt fordelt. Alternativt kan de selvsagt ha kommet i desember.

Greia er at når jeg regner reviews * 65 for salg, så kan jeg ikke si at det er logisk at jeg skal nedjustere 65 til 63 bare fordi det kommer en haug med reviews. Jeg føler jeg må forholde meg til dataene som de er. I praksis kan det godt hende at tidligere var det best å estimere salg som reviews * 68, og nå reviews * 65, men uten en fasit fra Funcom så er det rett og slett helt umulig å vite. Det kan jo også hende det beste tallet er 85 for alt jeg vet.

Estimering er uansett alltid usikkert. Man må bare ta noen forutsetninger. Andre kan jo velge å si at dette ser man bort fra. Det blir jo en forutsetning jeg gjør på ps4hvor jeg der ser bort fra eksplosjon i reviews fordi den er så ekstrem. Men dette tallet er ikke ekstremt, det er ca 5% av totalt antall reviews.

2 Likes