Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

In terms of performance on Switch the game is fine, although the visuals have suffered a fairly major downgrade. From a distance it’s not too bad but when you zoom in you see how blurry and ill-defined the textures have become. There’s also no attempt made to increase the text size in portable mode, which becomes almost unreadable at times.

But since the gameplay is unaffected this is still a welcome next step for anyone that enjoyed Mario + Rabbids Kingdom Battle but thought it was a bit too easy. Because that’s one complaint you could never level at Mutant Year Zero.

Vet ikke om denne er postet?

8/10 Switch review på builden selv før day-one patch.

Etter patch: https://www.criticalhit.net/review/update-mutant-year-zero-seed-of-evil-patch-fixes-a-lot-of-problems/

So this is kind of a weird post for me because it’s one that’s multi-purpose. A few hours after my Mutant Year Zero: Road to Eden – Switch review went live the game received a Day One patch that brought in the game’s new expansion Seed of Evil and fixed a large amount of the performance issues that plagued the version I played. So why not just slot this under a neat little “Update” banner on the original review? Well, because I think those updates often go unnoticed by many readers and I think that Seed of Evil offers enough growth to the series that to relegate it to a mere paragraph on an existing article would be a disservice to the developers. So consider this for what it is: Both an update on the base game and an elaborated review of what I believe to be the version the developers wanted everyone to see.

To get us started, the Day One patch did a little more than simply activate the expansion, but rectified a lot of performance issues I experienced with the original game. The build I initially reviewed suffered tremendously from a lacklustre resolution in both handheld and docked and stuttered to a nearly unplayable state when enemies took their turns in combat, the patch has all but solved these issues.

NS-versjonen kan fort finne på å gjøre det bra.

Og RedEye sin dekning fremstår igjen som relativt useriøs / slepphendt.

5 Likes

Noen som har mailet Redeye og spurt dem om patchen. dvs om de testa før eller etter?

RedEye skriver videre:

“We checked the Nintendo eShop top 20 best sellers (European territories) during the first days after launch and could not find the game on the list. Accorording to us this indicates a pretty bad sales start.”

Vet de hvordan denne listen fungerer? Hva skal til for å havne der? Listen er liksom Mario og blockbustere som selger 6 sifret dagene etter release.

@Evilfreud , åpenbart at de spilte versjonen før patch. Hvis de testet spillet i det hele tatt, og ikke bare kopierte fra noen av de første reviewsene som var kritiske til port.

Generelt virker RedEye under par proffe (uten at det er noe nytt).

3 Likes

Enda en tysk review av Switch versjonen. Tydligvis populært der, noe som kanskje kan forklare den høye plasseringen på de tyske listene?

7/10. Litt rufsete grafikk i håndholdt, men heldigvis ganske bra på å takle polsk! :stuck_out_tongue:

“Visuelt gjør den apokalyptiske verden et middelmådig inntrykk, spesielt i håndholdt modus, det viste er uskarpt og svampaktig - musikalsk gir lydsporet imidlertid den nødvendige atmosfæren. Mutant Year Zero: Road to Eden gir ingen mening bare på noen få steder, og i noen øyeblikk kan den takle mer polsk,”

They just keep on coming. Tyskland er frelst. Ny 7/10.

3 Likes

Litt rufsete launch, men jeg føler meg ganske trygg på at det etterhvert vil ta seg opp og spillet er uansett såpass bra så jeg tror det vil jevne seg ut på sikt. Tenker det også kan bli litt mer fart når en del streamere gjør seg ferdig med fire emblem.

4 Likes

Tror også det men det er antall «f ups» som gjøres fra 3 part og internt som uroer meg. For det skjer nesten hver gang ett eller annet ved launch. Er det ingen som har kvalitetskontroll innad i Funcom? Jeg har ikke peil på spill men vett iallfall at de nå har x antall spill som de har enten laget selv eller vært publish for og da må de jo ha ei heil liste foran seg som de punchliste før de «lar flyet lette»
Syns det blir litt mye tabber. Den personen som sendte ut feil burde hatt sparken for slike ting burde aldri skje. Klart slike ting ødelegger normal flyt i salget.

Spillproduksjon er litt slik desverre. En viss grad av slike problemer får man ikke unngått. Spesielt på multiplayer spill, men også på enkelte konsollversjoner. De patcher og fikser fortløpende. Kommunikasjon er nøkkelen.

Men de må begynne å sende ut ferdige versjoner til review og ikke en tidligere build.

3 Likes

Klønete og unødvendig

2 Likes

Det er som Morti skriver, det er sjelden knirkefri lansering, selv for de store AAA studioene. Men visse ting skal de ha kontroll på, godt det skjer på “generalprøven og ikke premieren”.

Äntligen!

5 Likes

Fantastisk, sooo it begins! Må følge med her utover dagen.

3 Likes

48 reviews på Steam. Håller bättre tempo än alla Conan DLC, förutom den första.

3 Likes

Men ikke akkurat hvis du sammenligner med steam gts?

Går inte jämföra Steam GTS eftersom myz DLC kom ut på pre-order med DLC och Deluxe version i maj

2 Likes

Man må iallefall sammeligne med første DLC fra CE, folk gidder vel kanskje ikke anmelde like mye på nr 3 og 4?

Det er uansett vanskelig å sammenligne. DLC har reviews som er veldig annerledes i ratio enn spill, men i tillegg så promoterer jo funcom en review link i spillene sine ofte. Så jeg vet ikke om det er en oppfordring i DLC til å lage review? Det vil i så fall endre forholdet drastisk (som vi tydelig så på conan unconquered).

Folk som trykker på en link og skriver ett kort review inne i spillet kontra folk som søker det opp på steam på egenhånd for å si meningen sin. Terskelen er ganske forskjellig for å si det sånn.

Jeg syntes det også er viktig å se på kominasjonen av toppselgerliste og review og se om de matcher.

3 Likes

Etter at de begynte å legge inn linker til review synes jeg egentlig GTS gir mest relevant informasjon. Så kan det jo selvsagt være at man må se flere utgaver i sammenheng for å få et bedre bilde.

Selv ville jeg aldri i verden giddet å gi review på en kosmetisk dlc men kunne funnet på å gi det på en DLC med nytt innhold.

4 Likes

Man kan ikke sammenligne med GTS synes jeg, like lite som man kan gå ned i den samme elven 2 ganger. det mest interessante og viktigste er vel hvor mange kopier som selges?

Hehe, NS-utgaven topper snart «Beste Vurdering». Godt gjort etter den launchen. (Ja, jeg ser hvor mange reviews det er - var mest for gøy.) Uansett god reklame :metal:

6 Likes

Ser det er veldig få vurderinger generelt der.