Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Fick också ett väldigt bra svar från Ole på Funcom om några frågor angående launchen av DLC och Switch.

De nämnde overall att som de tidigare kommunicerat så är dessa mindre titlar/DLC på nya plattformar en del i en lärningskurva och att bli bättre förberedda till sina större titlar.

Det som hände på Xbox var att de hade en ny backend för att ta hand om nya releaser och då fick de göra en transition och de var där de blev fel och buggar, alltså helt från microsofts sida. Trist för FC, men kanske fick någon form av ersättning av detta.(gissning)

Anledningen till de valde high voltage var att Funcom ville lära sig genom ett första switch släpp och därför la de ingen marknadsföring på det och de nämnde även begränsningar på konsol/switch och sales jämfört med PC på MYZ, antagligen därför de fick Epic dealen?

De valde att släppa DLC på alla plattformar + switch + retail samtidigt för att få en skjuts i PR då man inte la så mkt energi/pengar på marknadsföringen. Detta var som sagt ett test och de är som sagt första gången de förlägger ett spel på konsol.

8 Likes

Hva synes Bearded Ladies om å være prøvekanin for Funcom? :sweat_smile:

De visste nog om premisserna ska du se

1 Like

https://forums.funcom.com/t/frequent-crashes-on-switch-unacceptable/82907/2

6 dager gammel post, men er kanskje ikke delt her? Uansett går Funcom her ut med det motsatte av Mutant-kontoen på Twitter, som jo twitret at de ikke kom til å gjøre noe med kvaliteten på Switchen.

5 Likes

https://www.thedigitalfix.com/gaming/content/19655/mutant-year-zero-road-to-eden-deluxe-edition-switch-review/

The Deluxe Edition of Mutant Year Zero: Road to Eden on the Switch is far from the perfect port. The reduction in visual fidelity not only makes the game harder to enjoy, but makes sections of it tougher to complete. With that said, the underlying gameplay stands alongside the best tactical strategy games the Nintendo Switch has to offer, and the bundled Seed of Evil DLC is a welcome addition - 8/10

Og det er ikke slik at MYZ er alene om å slite med å porte et i utgangspunktet altfor hardware-krevende spill til Switch:

The other options on the Switch all have pretty significant performance issues, with titles such as Achtung! Cthulhu Tactics, Hard West, and Phantom Doctrine all receiving mixed reviews. With that in mind, the visual hits that Mutant Year Zero has taken to make the jump to a portable platform seem less severe.

2 Likes

MYZ blir fritt kl 17.00 idag på Epic Games Store

14 Likes
3 Likes

Nu kan ni ladda ner

6 Likes

Jfr. kursutviklingen, hvor mye er det Funcom må betale Epic Games for denne promoteringen og f2p-stuntet?

Tror det er typ 80+ millioner brukere, mao. 2x+ antall PS-Plus abonnementer - hvor CE til sammenligning fikk ~2,5-3 millioner nye spillere.

Dette må ha vært ekstremt dyrt for Funcom.

:eggplant:

3 Likes

DLC går att köpa redan nu.

3 Likes

blir nog inga problem och plocka Google trends från förra gratis spelet GNOG @Christian

3 Likes

Tror ikke jeg beskymrer meg så mye for om MYZ får nok PR akkurat nå :joy:

10 Likes

Kunne du sett på samme, men eks. fra og med pre. launch i 2017.

Sier vel lite når det er ganske «dødt» i utgangspunktet på et lite intervall?

Nei, det er ikke mulig inntil vi har en uke med data, inntil da må man sammenligne topper her med 30 dager og så 12 måneder for å se hvor bra det ser ut. Disse er henholdsvis 2 og 5 dager forsinket.

Guesstimerer denne uka til å komme på 50%+ av lanseringen i desember. Det avhenger selvfølgelig av utviklingen videre i uken.

Jeg tenker at Epic dealen gjør at jeg oppjusterer Q3 fra under middels til helt ok. Litt som Q4 2018 som overrasket markedet positivt, etter noe som startet med å se trist ut.

5 Likes

Vel, kommer man ~50 % av launch er det langt, langt over hva jeg hadde trodd.

3 Likes

bilde

BOOM :smiley:

11 Likes

Ser svært bra ut dette :cowboy_hat_face:

11 Likes

jämför med det andra gratis spelet :sunglasses:

4 Likes

For meg som et litt uviten. Hovedspillet er free to play til 22.08 . DLC til full pris ?

2 Likes

Garantert det fører til økt salg av DLC spillet👍

1 Like