Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Tror det ja, 14,99$

Lastet ned gratis!

https://www.shareville.no/aksjer/funcom-1/kommentarer/gratis-er-en-herlig-pris-for-et-bra-spill-fra-funcom-sjan-75966290

7 Likes

Dette kan jo bli lovende. Er dette tilsvarende free weekend, eller får alle som har lastet det ned i løpet av perioden behold det etter perioden er slutt?

Edit: tror jeg fant svaret selv.

Are the Games Free Forever?

Yes, they are free forever if you “purchase” them during the free period. You just have to navigate to the game during the specific free date range and click on the purchase button right below the name of the game. The game will be available for installation in your library at anytime.

3 Likes

Får vel signe opp og få en gratis kopi da :smiley:

1 Like

14.99 usd för DLC.

Låt säga att FC får 50 % efter alla cuts och resterande del till TBL:

Steam:

• 12 % moms
  • 30 % cut
  • 5 % UE4
  • 50 % TBL

Epic:

• 12 % moms
  • 12 % plattformscut
  • 50 % TBL

Del till FC:
Steam: 4,45 usd
Epic: 5,89 usd

32 % skillnad!!

UE4 går väl direkt på kostnader men ändå väldigt intressant. Obs all omsättning bokförs på RR innan TBL får sin del, ändå intressant och se vilken skillnad detta kan göra.

10 Likes

Nice!

Gnog gikk opp 45% fra dag 1 til dag 2 på google trenden i gratisuka.

3 Likes

DLC syns tydligt på startsidan inne i spelet med länk till Epic store.

3 Likes

Mener du Funcom får 5.89 USD pr gratis nedlasting?

Han har analysert salg av DLC, ikke hovedspillet.

1 Like

Ah, takk. Vet vi hvor mye de får pr. gratis DL?

Dlc er ikke gratis

DL er forkortelse for download, han mener nok spillet fra gamestore. :wink:

Edit:

Jeg ville også tippe Funcom får en fast sum for hele dealen, ikke noe pr spill.

Men klart, om det er kjempemange som laster ned så må jo det være positivt for videre samarbeid.

2 Likes

Min antagelse er ingenting.

Min forståelse (basert på rykter) er at Epic Store betaler en fast sum for gratis spill helt uavhengig av installeringer.

Jeg har gjettet på $1.5 million usd.

Epic betalar en fast summa som är baserat på hur mycket sales spelet skulle generera under en viss tid punkt på Steam. Iom att de gör spelet fritt på EGS kan man tänka sig att de är 6-12 månaders Steam försäljning. Tippar på 1.5-3 musd

4 Likes

Når man ser på den voldsomme veksten ifbm. Humble Bundle (april) og steam-salg (mai) så skulle man tro det er snakk om en betydelig sum.

1 Like

Spennende å se hvor mange som plukker opp MYZ senere på steam når rabattene blir mye høyere enn nå, type 50-90%. Da er det kort vei til bestselgerlista på steam for mange titler. Tipper effekten av salg blir en god del mindre fordi det gies gratis bort nå for en periode, men hvor mye i musd? Det er mer usikkert.

1 Like

Jeg er ikke så sikker på det, PD2 solgte jo i bøtter og span etter å ha kjørt masse 75% salg

Starbreeze ga bort ca 8mill kopier av PD2 på steam og de selger fremdeles mye hver gang de kjører salg.

6 Likes

Vet inte. De är ju många potentiella köpare på Steam som hade köpt på 50%+ rea som försvinner nu iom Epic. Så jag förväntar mig en bra deal.

@Paddy80 Ser ut som du taper veddemålet vi hadde :stuck_out_tongue_winking_eye: kommer til å passere både 1 million og kanskje 2 millioner.

2 Likes