Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Hm, så for å tjene tilsvarende sum penger på Steam burde de ha solgt 38 461 kopier (ca. 39 USD pr. kopi - ikke tatt forbehold om Steam-cut). Virker som en bra deal dette da. Vet noen hvor lenge det er gratis på Epic? @antzzo ?

14-22?

Till 22 augusti

1 Like

Takk for svar. Denne dealen blir bare bedre og bedre :sweat_smile:

1 Like

Altså, det hele kommer jo an på hvor mange som hadde kjøpt uten dealen. Hvis det tallet er 10k og det er nok nye som får høre om spillet fra folk som har fått spillet via EPIC-dealen til at det er 20k som kjøper, så har du plutselig solgt flere kopier enn du ellers ville klart.

Det har jo allerede blitt kjørt to salg hvor spillet ble solgt til 21$, så mange av dem som satt på gjerdet er nok allerede plukket ned.

Summa sumarum, så er det veldig vanskelig å spå hvordan salg og gratistilbud påvirker salget videre. For min del, så virket det som søketrenden var såpass ræva at uten denne dealen, så hadde det solgt labert samme hva.

Jeg tror også det. Dealen virker meget sweet, både mtp. oppmerksomhet rundt spillet, men også mtp. hvor mye penger man får ifht. å bare håpe på at salget tar seg opp. DLCen vil antagelivis også selge bedre pga. dette så jeg synes dette er megabra!

Jeg tipper veldig mange som laster det ned gratis nå er folk som meg som ellers ikke hadde kjøpt det.

Gratis penger rett inn på konto for Funcom.

2 Likes

Denna dealen kan ju även vara en del av en större deal. Om vi låtsas att något internt spel bli exclusive Epic så kanske MYZ fritt ingår i dealen.

Öka awareness kring Mutant IPt kan vara guld värt om de visar sig att shooter bygger på mutant.

3 Likes

Er vel ikke helt umulig at karakterene fra MYZ viderebrukes i shooteren.

Franchise-bygging er tydeligvis en strategi for Funcom (CCC, CE, CU osv. )

2 Likes

Men kommer du til å kjøpe dlcen? Eller et det sånn at du må kjøpe dlcen for å laste ned gratis hovedspillet?

Hvis man ser lengre enn noen måneder fram i tid så tror jeg at denne dealen hadde vært bra uansett om de ikke fikk noe cash fra Epic. De når ut til mange som enten ikke har hørt om MYZ eller som har tenkt at spillet ikke er noe for de. Hvis man ser på SB og PD2 så tror jeg at de økte levetiden med flere år pga det gratis stuntet de kjørte. Ikke bare fikk man økt spillerbasen men man fikk jo også solgt en hel haug med DLC’er.

1 Like

Om jeg faktisk skulle digge spillet er det jo mulig, jeg kjøper ihvertfall DLC over en lav sko til Cities Skylines. :stuck_out_tongue:

Så det å gi ut grunnspillet gratis synes jeg er en veldig lur strategi etter at en har tatt ut det største salgspotensialet, tror jeg kjøpe skylines også på et sånt supertilbud og så sikkert kjøpte DLC for 2000 spenn etter det igjen.

Japp.

4 Likes

Merker at jeg er mer “ok” med å kjøpe DLC-er eller lignende til gratis spill som jeg synes er knallbra. F.eks. til Path of Exile kjøpte jeg større stash til 20$, rett og slett fordi jeg mente at spillet var verdt minst 20$. Også var det kjekt å ha, men på ingen måte påkrevd.

EGS-dealen øker sannsynligheten for at co-op er Mutant IP (og den er stor i utgangspunktet).

3 Likes

Usikker om det går under solgte eksemplarer :see_no_evil:

:joy::joy: bare venta på at den kom haha isåfall blir det vanskelig å estimere antall solgte før 14 aug

1 Like

Var ikke logikken bak å akseptere veddemålet at: Vinner jeg så får jeg premien, taper jeg så vinner jeg på det uansett, for da kom kursen til å være så høy​:joy::sob:?

1 Like

14k likes :money_mouth_face::money_mouth_face:

14 Likes

Där snackar vi reklam!

1 Like

Alle kommentarene er klaging på robotdrakten i Fortnite :sweat_smile::laughing::laughing: