Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Det skiller seg liksom litt ut. Vi har karakterer som villsvin og ei and og ett hardbarka kvinnfolk mellom de. Det Må jo bli bra setting :joy::ok_hand: og så ser det jo veldig kult ut og grafikken og detaljene er forbløffende

Jeg er helt enig i at det ser bra ut men jeg har ingen tro på 2.5mill solgte første året. Tror ikke det er lett å nå 500k heller :slight_smile:

2 Likes

Det betyr jo litt om inntektene begynner å komme i mai eller desember :slight_smile: Det viktigste er uansett at spillet er bra.

1 Like

Det som er helt sikkert er at det kommer MYE inntekter fra 2 spill som selges på alle 3 plattformer utover detta året … funcom er så og si gjeldsfrie og Q tall kan bli riktig så fine i årene fremover :grinning::ok_hand:t4:

Liten øl i sola og fyre opp litt påskestemning idag :beers: god påske alle sammen :sunglasses::raised_hands:t2:

5 Likes

Blir fort mindre risiko å sitte over Conan release nå. De vil nok forsterke den første bølgen, som er nært forestående :slight_smile:

3 Likes

Hoen pitle!
Eg har alt for få aksjer, da kula spelet veit du!
God påske alle sammen!

3 Likes

Liker det PCGamer skriver:

If you thought XCOM + Mario was a weird pitch for a videogame, Mutant Year Zero: Road to Eden is here to blow your mind with an even more bizarre pitch: XCOM + Howard the Duck. Plus sealth. Plus, uh, about 30 years of RPG heritage pulled from a Swedish pen-and-paper game called Mutant that first debuted in 1984. This videogame is weird as hell. After watching an hour demo and drilling the developers for more details, I also think it’s going to be really fucking cool.

Ref: https://www.pcgamer.com/xcom-meets-stealthy-rpg-in-the-seriously-cool-mutant-year-zero-road-to-eden/

Så gjennom videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=P2X15hsococ&feature=youtu.be og synes gameplayet så bra ut, minus introen som var ganske treig og kjedelig. Det positive er at jeg likte gameplayet best, så grafikken, så introen. At ikke alt gameplayet er turn based er definitivt et pluss. Hvis man ikke hadde spillt det siste brettet de viste fram, så var det masse småting man nok må finne ut av for å klare brettet. Som er kult. :slight_smile:

Tror det er en god sjanse for at de kan selge 250k - 750k uten noe stort reklamebudsjett. Utfra hva de nevnte om debug osv, så tror jeg de har en god stund med polish igjen før de er ferdige. Q2 var da kanskje litt optimistiske, så kanskje GDC ble valgt, ikke fordi de nødvendigvis skulle slippe spillet i Q2, men fordi de da fikk kjørt PR-event for Conan Exiles og Mutant Year Zero sammen på en spillmesse.

3 Likes

La oss få opp en gjette konkurranse for hvor mye MYZ. Selger i løpet av 1 måned og 1 år

Hvor mye selger Mutant Year Zero tilsammen PC, Xbox og PS4?

Første måned

• mindre enn 100k
  • 100k
  • 200k
  • 300k
  • 400k
  • 500k
  • mer enn 500k

0 stemmegivere

Første år

• mindre enn 250k
  • 250k
  • 500k
  • 750k
  • 1000k
  • mer enn 1000k

0 stemmegivere

Som referanse, Xcom 2 solgte 1,8 millioner på PC

1 Like

“Mutant Year Zero: Road to Eden is coming along very nicely and is without a doubt a must play title for every diehard XCOM fan and turn-based tactical strategist around the globe. Stay tuned for more of our coverage on this impressive title and the talented team behind it over the course of the next several months.”

1 Like

Alla artiklar som skriver om MYZ fullkomligt älskar spelet. Detta är drömmen för alla spelbolag. Att få stora journalistbyråer att skriva fina lovord om spelen. Tror inte ni inser hur mycket detta gör för potentialen att sälja mååååååånga kopior. Helt klart över förväntan. Good job Funcom!

12 Likes

Jo det har Funcom alltid vært god på. Men jeg syns de har blitt bedre på flere områder også. Innen networking og streamere f.eks. Funcom er også sykt gode på trailere. Kommer nok en fet Launch trailer for begge spillene. Pluss annet kvalitetssnacks :norway::us: :man_dancing::dancer::+1::smiley:

2 Likes

Du glemte :money_with_wings::moneybag:

5 Likes

Får håpe detta slår ut positivt på kursen til uka nå da … Jeg tok 3500 aksjer mer enn hva jeg syns var nok egentlig :sweat_smile:

Virker jo lovende iallefall ! :moneybag:

3 Likes

Jeg er sykt hypa!

Dette er et spill hvor du river ut håret og knuser tastaturet, før du sporenstreks stikker og kjøper et nytt fordi du bare må fortsette!

4 Likes

I heite

CohhCarnage linket til Mutant i Dropped Frames for 11000 seere og sa det så lovende ut!

12 Likes

Iom at du har endt med over 1 million så ser det ikke ut som at du tror så veldig på at de kan selge så mye over 1 million. Jeg tror at de slår CE klart i støvlene og satse på at de selger nærmere 2 millioner enn 1 million. Dette spillet kommer til å få gamere til å gå rabiat.

1 Like

Markedet for denne type strategispill er vesentlig mindre enn for Conan Exiles. XCOM 2 som er markedsledende har solgt 1,8m på PC. ARK har solgt 7,9m på PC.