Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Ark har ikke solgt så mye. de står som 5,9m men det er etter mange freeweekends.

Det står da virkelig:
image
Ref: http://steamspy.com/app/407530

Angående free weekends, så pleier det å stå hvis de har hatt en sånn nylig, men kan ikke se det på steamspy, så er vel relativt riktige tall? (For steamspy å være)

Tror likevel dette kommer til å overraske mange og enhver

Selger de 500k første året, så er det en grisebra deal for Funcom :slight_smile:

3 Likes

Ja men det har de jo visst lenge siden. Ellers så hadde de ikke satset såpass mye penger som de har gjort

Det selger de første 3 månedene. #becausehype

Det er ikke ARk, det er en tullegreie :wink:

Dette er ark

1 Like

Si det til Starbreeze som brant 4MUSD på RAID:WW2 som har solgt 20k :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jævla bra pre analyse av ett spill :joy::joy:

Absolutt ikke! Snakk om grisebom! Fikk en helt annen feeling med Mutant Year Zero. Det ser bra ut og gameplayet ser morsomt og relativt originalt ut.

Jeg tror :Aldri verden om de selger 2 millioner, da redefinerer de sjangeren det skal litt til!? Jeg forholder meg edruelig til myz, men utrolig moro at de får så mye godprat ifht gameplay videoen og den første traileren

2 Likes

Ja og derfor er jeg sykt positivt til MYZ. mye mer enn jeg var til CE. Selv om dette er 2 forskjellige spill

Har du spillt mye Xcom som definerer sjangeren MYZ slippes i? :slight_smile:

Nope. Dette er kun utifra ren magefølelse. Tar jeg helt feil så skal jeg aldri mer uttale meg om spill :sweat_smile:

Veldig lurt å sjekke ut konkurrentene hvis du skal prøve å gjette på salgstall. En av grunnene til at Raid:WW2 gjorde det så dårlig er at det finnes et billigere og bedre alternativ på markedet: Payday 2.

Hvor mye må de selge for break even om de tar 350 kr spillet?

Blir ikke så dyrt.

2 Likes

Vil gå så langt som å si at MYZ sannsynligvis vil selge minst halvparten av XCOM2 på PC. Ene og alene basert på egen mavefølelse.

Mer presist: fordi spillet ser ut som AAA, fremstår svært bra og fenger godt i eteren. Ser ingen grunn til at ikke XCOM og turn-based folket skal skaffe seg MYZ.

Det fine med MYZ er at det sågar har en bredere apell enn XCOM, som er rent turnbased og rigid. I MYZ har du en dyp verden å utforske og et mysterie som skal oppklares.

Hadde aldri trodd det, men jeg undres om ikke MYZ kan konkurrere med CE hva gjelder salgstall.

3 Likes

Likevel greit å huske på at X-Com er en av de aller sterkeste franchisene i strategispill da.

2 Likes

Jepp, samtidig er posisjonen til XCOM relativ i forhold til antall konkurrenter / størrelsen på økosystemet.

For denne type spill er det mildt sagt tynt befolket med (solide) utfordrere. Hvis noen.

Og som gamer tror jeg MYZ vil fange XCOM-menigheten i tillegg til andre som gir turn-based et forsøk fordi MYZ har en bredere apell.

1 Like