Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Et annet viktig poeng tror jeg er at ALLE journalister snakker om Xcom og MYZ i samme setning.

7 Likes

Ja - noe som ytterligere bidrar til det jeg tror blir sjeldent god konvertering av XCOM-kjøpere til MYZ.

Slik jeg ser det er greia slik at:

MYZ utfordrer XCOM og tilfører sjangeren sårt tiltrengt kreativitet og bredere apell. Likte du XCOM og/eller andre turn-based strategispill? Vel, da vil du elske MYZ. Er du skeptisk til sjangeren? Vel, da bør du kjøpe MYZ allikevel fordi her er det noe for alle! For ikke å glemme den jævla anda.

5 Likes

Lurer på hvordan kakestykket ser ut? Gitt samme pris som CE, hva sitter Fun igjen med pr spill? Får de sin del før eller etter platform/engine etc tar sitt?

Royalties går somregel alltid først :wink:

Steam - unreal- Heroic signatures ( som funcom eier 50%).

Så pleier ofte publisher å få en viss sum penger før utvikleren får penger. Men det varierer litt.

Siden dette er et kjært svenskt “barn” kan vi kanskje håpe på en analyse fra våre naboer.:slight_smile:

Det er long overdue for funcom 2.0

Sansynligvis kommer det ingen analyse før både CE og Mutant har levert godt og Funcom er friskmeldt. Mao tidligst til høsten.

Det med norsk-svensk samarbeid er faktisk noe av en god story i seg selv.

Dette blir den nerdete versjonen av Nordic Noir

Vi vet ikke hvor mye dette har kostet Funcom. :wink:

Tipper vi ender på 30$. Ser ut til å være mer enn nok innhold for det. 20$ er for billig.

La oss si det er 10% royalty, Funcom sin publisher cut er 50%, Unreal tar 5% og Steam tar 30%.
30$-30% = 21$
Funcom Heroic Signatures Royalty = 1,05$
Partners Heroic Signatures Royalty = 1,05$
Unreal royalty = 1,05$
Funcom sin publisher cut = 21 - 3,15 *50% = 8,93$
Funcom sitter da igjen med 8,93+1,05 = 9,98$ pr spill.

200k solgte gir da ca 2 MUSD i revenue
500k solgte gir 5 MUSD i revenue
1000k solgte gir 10 MUSD i revenue

Ta tallene med en klype salt, er aldri helt sikker på hvordan man skal regne ut dette :stuck_out_tongue:

7 Likes

Lager du et regnestykke på 5% royalties og 20dollas + 25 dollas?

Revenue pr kopi for Funcom + Funcom sin del av Heroic Signatures:

Price\Cut 30% 40% 50% 60%
$20 4,0 5,1 6,2 7,3
$25 5,0 6,4 7,8 9,1
$30 6,0 7,7 9,3 11,0
$35 7,0 8,9 10,9 12,8
$40 8,0 10,2 12,4 14,6

Om det er 5% eller 10% royalty har lite å si, har mer å si hvor stor andel Funcom får som publisher.

Utregningen er: =($A2*0,7-$A2*0,15)*B$1+($A2*0,7*0,05)

12 Likes

Bonuspoeng for fin tabellbruk @Christian! :smile:

7 Likes

"When we asked about porting the game to Switch, The Bearded Ladies admit they are looking into it. "
http://www.gameinformer.com/games/mutant_year_zero_road_to_eden/b/playstation4/archive/2018/03/28/mutant-year-zero-injects-interesting-new-elements-into-the-xcom-formula.aspx

7 Likes

Det er jo et spill som hadde passet fint til Switch. Tipper det blir noe av hvis det selger bra til PC/Konsoll.

Funker å copy paste fra LibreCalc :slight_smile:

1 Like

Ole skrev i en mail till mig i början av mars att ”as the investment level in this product is lower than for Conan Exiles, the expected return range is also lower”. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad efter att ha sett videon, men jag tror ändå på att det är CE som får dra det stora lasset intäktsmässigt. Men med MYZ får de ändå fler ben att stå på, det är onekligen positivt! :grinning::+1:t2:.

Edit: Prismässigt tror jag de lägger MYZ mellan 249-300 kr

4 Likes

Jeg ser for meg at veldig mange snur i døren når de leser “singleplayer” og “turn-based combat”, men innenfor sjangeren og de målene Funcom har satt tror jeg det kan gjøre det veldig bra.

Högst upp på första sidan :sunglasses:

8 Likes

Switch ? Hell yeah ! @Voidwalker

1 Like

Mange gode kommentarer på facebook

1 Like
1 Like

Mutant Year Zero: Road to Eden looks like a cross between Beyond Good & Evil and Fallout 3.

3 Likes