Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Vi har ju inte fått någon information alls om konsol. De kanske har ändrat sig iom att spelet fått väldigt fin press bevakning.

3 Likes

Smilien på slutet innebär ju absolut något är på gång :). Iom de sagt innan enbart digital så är läget iaf annorlunda nu annars skulle han sagt som innan “only digital”…

1 Like

Det ser jo bra ut det, og det overrasker meg ikke at de prøver å selge MYZ retail for konsoll. Nok et tegn på at Funcom/Bearded Ladies har troen på at MYZ vil selge bra. :slight_smile:

4 Likes

99,99 prosent sikker på at de kjører fysisk / retail for MYZ.

1 Like

Jag sitter och håller tummarna för en Switch-release! Det hade varit guld att köra en runda på tåget, flyget, inför läggdags etc :wink::blush:

4 Likes

MYZ er som skapt for retail, så håper virkelig det kommer.

2 Likes

Jø å fyse - som noen sa i Flåklypa en gang i tiden.

Jeg er ingen “spillemann” men jeg trodde MYZ ville appellere mer til meg enn Conan Exiles, men akkurat nå er jeg i tvil.

Jeg har nettopp sett på en serie av videoer på YouTube, men der hvor jeg er superpositiv i utgangspunktet, så ser det da vitterlig ut som om MYZ er et ekstremt nisjeprodukter og ikke har appell til massene.

Min egen godfot er ikke der mer - spillet er for komplisert

1 Like

XCOM, med omtrent det samme konseptet, slo ekstremt godt an i massemarkedet.

Men hver sin smak.

1 Like

Ingen problemer med det @Pablo
Det er virkelig ikke min mening å snakke kursen ned, men kanskje mest av alt å snakke ned mine egne forventninger om at MYZ kunne ha “cross” - interesse og fenge et adskillig videre publikum (også kalt kjøpere)

Stemningslodding angående forventninger da, hvor mange kopier må MYZ selge første 6 måneder for å være en suksess? (ikke innertier, men bra jobba dette er positivt!)

Altså, hva kvalifiserer til suksess - ikke hva du tror det selger.

• 150k
  • 200k
  • 250k
  • 300k
  • 400k
  • 500k
  • 750k
  • 1 million+

0 stemmegivere

Det som er fint med nisjeprodukter er at kjøpsviljen til de som liker nisjen er relativt sett svært høy.

Strategispill (herunder turn-based) har mange fans selv om den er en nisje sammenlignet med for eksempel survival, battle-royale og shooters.

Jeg er hyper-mega bull på MYZ fordi spillet har truffet sjangeren sin midt i blinken, kombinert med en bittelitt bredere appell i form av story og free-roam / stealth. Og enda viktigere: det ser sinnsykt bra ut, noe som har blitt bekreftet i den overveldende positive omtalen.

CE hadde jeg aldri noen god følelse for - helt annerledes her. MYZ oser kvalitet og kreativitet - GOTY-kandidat. Jeg tror mao. spillet vil utløse salg hos de fleste som liker strateginisjen.

Og jeg tror det vil selge mer enn folk våger å håpe på. 1 million+ ila. de første 3 månedene hadde ikke overrasket meg (mindre enn halvparten er suksess).

Husk at det slippes på konsoll i tillegg :moneybag:

2 Likes

Jeg kan egentlig si at 500k er mer enn suksess. For de som lurer på hvorfor jeg kan si det så er det bare å se på funcom sin investering + pris. selger de 250k til fullpris har de suksess. ferdig prata.

3 Likes
5 Likes

“He’s got something interesting between his legs” :joy:
Ser veldig bra ut!

2 Likes

Liker du Xcom, hvis ikke er neppe MYZ noe for deg heller. :slight_smile:

Hvor mye mener du Funcom har investert i MYZ og hvilken royaltysats mener du Funcom får?

var det Q1 eller Q4 rapporten vi fant 1,5 MUSD ca?

Har dere noen tanker om total utviklingskostnad på spillet også i samme slengen? :wink:

Tipper funcom dekker 50% av kosten om ikke mer.

En kompis av meg så gameplay videoen i dag og kommenterte at spillet så ut som Xcom, at villsvinet var dritkult, at det var loot å finne underveis og at dette spillet var midt i blinken for han som har spillt xcom til døde.

Det jeg biter meg merke i var at spillet er veldig lett gjenkjennelig som et Xcom-spill utfra gameplay videoen og med nok ting som er anderledes til at det er originalt og interessant. Veldig bra hvis de kunne klart å selge MYZ til 25%* av de som har kjøpt Xcom. :slight_smile:

*Det er solgt rundt 2,8 ** millioner kopier av Xcom på PC, så 25% blir 700k, som hadde gjort dette til en gullgruve for Funcom. Konsollsalget kommer da på toppen av det hele.

** Tallet er tatt fra det jeg husker fra Steamspy… :stuck_out_tongue:

8 Likes