Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Jag säger det igen; tänk om de i tillägg kunde släppa spelet till switch… skulle inte förvåna mig om switch skulle sälja mer än ps4, åriminstonde mer än Xbox.

Den asiatiska marknaden föredrar switch som konsoll, och både innehåll och format är som klippt & skuret för switch :blush::pray:t2::wink:

1 Like

Det kommer garantert ikke i første omgang. Hvis spillet selger 700k på PC, så kommer det garantert på Switch :stuck_out_tongue:

Har sagtdet før og sier det igjen. Dette blir en klassiker(dersom kvaliteten er som forespeilet i det vi har sett til nå).

Det har kommet mye rask i sjangeren, før og etter Xcom. Xcom har MYE å gå på, men har solgt mye, da “konkurerende” spill ikke har vært noe særlig.

Tror MYZ, om kvaliteten holder og Funcom leverer hypingen vi er vandt med, selger vel så bra som Xcom. Kanskje ikke første mnd, men etter “word of mouth”.

Kommer tilogmed til å hente kjøpere fra RPG sjangeren om Story og character dev. er så bra som jeg håper det er.

5 Likes

Tok samme “testen” på en kammerat som også spiller veldig mye xcom.
“Ser veldig bra ut men uten coop/multiplayer kjøper jeg dette for 50kr under steam winter sale 2021”

Heh, jeg har spillt xcom men visste ikke om at det var multiplayer i spillet.
image

Ref: https://steamcommunity.com/app/268500/discussions/0/1369506834138954593/

5 Likes

Multiplayer på turn-based er ikke et must. Jeg spiller mye CIV og har også spilt mye Xcom, og har aldri testet ut multiplayer. Det er bare ikke viktig på et turn based spill, med mindre spillet legger opp til multiplayer spesielt.

Multiplayer på CIV er jo litt gøy, men Xcom? Neh…

Såg inte en enda negativ kommentar om spelet idag när Jens lirade :slight_smile:

11 Likes

Jeg har fulgt steam - siden de siste dagene etter gameplay-traileren ble sluppet, og antall medlemmer øker ganske kjapt for tiden. Passerte 15.000 i går kveld, i kveld er antallet 15120. Ca 100 nye det siste døgnet. Regner med diverse “Coming soon” - kalendre bidrar til å øke dette tallet.
Som tidligere nevnt hadde Conan Exiles 20.000 medlemmer 25 dager før launch. Om MYZ klarer 100 nye pr dag fremover vil de ha rundt 18.000 i starten av november, 1 mnd før launch.
Jeg antar dette tallet sier litt om totalt antall solgte for spillet, dvs det vil forhåpentligvis nærme seg eller passere CE i antall solgte. Release samtidig på PC/konsoll tror jeg er en stor fordel, som øker sannsynligheten for høyere salg totalt sett.

Kilde:
https://steamcommunity.com/games/760060

image

24 Likes

Fler sidor upplagda. Får vi Retail på MYZ? :sunglasses:

11 Likes

Bra find ;D

1 Like

Hm. Litt obskure sider men interessant!

Uansett: Jeg er ganske sikker på at MYZ kommer som retail.

Med tanke på den (ekstremt) positive mottakelsen og salgspotensialet på konsoll virker det tilnærmet galskap å ikke slippe det som retail.

5 Likes

Anda og svinet skiller seg greit ut i hylla med referanser til Xcom, bør bli en del kroner.

2 Likes

Ja, jeg tror dette kan bli GOTY innen sjangeren, og at det vil ha en salgsbane som kan nærme seg XCOM :moneybag:

Virker nesten som om folk glemmer at spillet også slippes på konsoll når de estimerer salg…

1 Like

Mange som har lave forventninger til MYZ virker det som. Det er bra. For det kommer til å bli en klassiker :sunglasses::ok_hand:

2 Likes
6 Likes

På gang nå.

Edit: kjøpt meg 12 000 aksjer billigere enn CFOen i dag. Må være godt kjøp!:grinning:

3 Likes

6 Likes

Selger 1 mill kopier i desember. Liker at Funcom har blitt så frekk at de lanserer i Desember!! Rå oppside om du tør

2 Likes