Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Ja det kan bli en ny jackpot for deg det. :slight_smile:

1 Like

http://perilousworlds.com/

Spännande. Kommer ut en short story om MYZ på Perilous Worlds. MYZ comic book?

1 Like

Kanske något på Frankfurt bokmässan nästa vecka?

3 Likes

Hvis folk har lyst til å forsøke XCOM 2 så er det spillet gratis å spille i et par dager nå på Steam. Selges også med 67% rabatt.
Hvis man ikke har spilt stort i XCOM-sjangeren kan det jo være en fin anledning til å få seg litt grunnkunnskap for å vurdere MYZ :slight_smile:

6 Likes

Blir mer og mer overbevist at MYZ blir en slager. Og vil selge stort. Om vi klare 2 mill i løpet av ett år gjenstår å se og veddemålet mellom meg og paddy består.

4 Likes

2Mill iløpet av levetiden tror jeg skal holde hardt. Greit å huske at kostnaden for å utvikle det er LANGT lavere enn det var for CE.

1 Like

Isåfall er jeg 1000kr fattigere :sweat_smile:

1 Like

Jeg tror 250k solgte til fullpris er suksess scenario for funcom. jeg tror 500-750k solgte er mulig før sommeren. Så dette blir pengetrykkeri!

1 Like

Vil tippe på maks 100.000 på PC alene før jul og noe i samme gata på konsoll. Er det bedre enn Xcom så kanskje det kan selge opp i mot en million, men jeg tror det er ALT for optimistisk å tro på salgstall ala Xcom. Husk at Xcom franchisen kom i 1994 første gang og det er ett tema som kanskje har en bredere appell enn mutanter?! De nye Xcom spillene har selfølgelig hatt nytte av at de som digget spillet på 90 tallet også testet de nye

1 Like

Når søppel som Battletech i løpet av et par uker banket ut hundretusenvis av spill på PC alene, så skal mange av dere bli positivt overrasket over MYZ-salget…

6 Likes

100.000 på PC før jul? :laughing: trodde du hadde litt peiling @paddy. :stuck_out_tongue_winking_eye:

300k - 500k første 6 måneder kun på steam er veldig realistisk tror jeg når jeg ser på andre spill innen genren. Forutsatt at spillet er bra, selvsagt.

1 Like

Nå er vel Battletech fra Harebrained Schemes eller noe sånn som også har laget Shadowrun spillende, så de har opparbeidet seg et bra rykte i målgruppen. De brukte vel også Kickstarter og fikk litt blest rundt spillende sine på den måten.

1 Like

Aldri hørt om Shadowrun eller utvikleren for den saks skyld :sweat_smile:

Ganger 2 hvis du tar med konsoll, dvs rundt 200.000 på 3.5.uker, ikke mer iallefall :slightly_smiling_face:

Og utviklerne av mechwarrior universet.
I tillegg er det publisert av paradox, som ikke akkurat er en ulempe.

@h3nk1 hvorfor er spillet søppel? 78 på metacritic, og 70% positiv på steam er ikke akkurat dårlig.
Spillet er forøvrig i samme sjanger som MYZ og stammer fra et pen and paper spill fra 90 tallet. Om noe vil jeg si at disse to spillene er sammenlignbare.

1 Like

Helt subjektivt, så synes jeg Battletech var skikkelig clunky å spille, verre enn Xcom som også er litt slitsomt. Spesielt bevegelse når det ikke var kamp var superirriterende. Utfra det jeg har sett fra MYZ, så virker det som en teknisk forbedring på begge de to. :wink:

2 Likes

Shadowrun var helt konge back in the days så jeg kan forstå hvordan det ble oppbygd litt blest

2 Likes

Er ikke søppel, bare flåsete skrevet av meg på farten - “jeg likte det ikke” burde det stått :wink:

4 Likes

sjekket ut hvordan det står til med gameplayvideo på youtube. Over 57k sett videoen og over 93% likte hva de så. Skal følge litt med på disse dataene her.

8 Likes