Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

CE og MYZ kommer ikke til å ha samme forholdstall mellom reviews og salg. Det er ikke samme sjanger.

2 Likes

Blir spennende å se hvor stor forskjell det er. For hvert spill vil vi bli mer og mer treffsikre :smiley:

3 Likes

Ett viktig poeng er at reviews/salg over første 7 dager er viktig for oss i Europa kontra USA når man sammenligner.

I USA blir det ofte gjort ett poeng ut av salg første 3 dager, men det er fordi vi i Europa ofte slipper spill på tirsdager mens de normalt slippes på fredager i USA.

Og det er over første helgen etter lansering at man får de gode indikasjonene på spillsalg og reviews. Det er derfor jeg har tatt utgangspunkt i 7 dager og ikke 1, 3, eller lignende. Da begynner ukedag for lansering å spille alt for stor rolle, og du vil få en naturlig variasjon som kan gi feil inntrykk.

Så jeg tenker at vi får mye bedre estimater om morgenen 11. desember, når vi kan ta hensyns til reviews og salgsestimater hele første 7 dager enn det vi har før da. Det forhindrer jo ikke at vi skal spekulere i de første dagene, men jeg tror alle tall vi kommer fram til før vi er forbi første helga blir veldig mye mer usikre enn det vi tror etterpå.

1 Like

Blir spennende å se hvor mye markedsføring de kjører på med. Første gang funcom slipper/publiserer spill på 3 plattformer samtidig.

Liker ikke at det bare er 20 timer gameplay, men de lover godt for mange DLCs i fremtiden

20 timmar är mycket för ett story driven Single player spel. Man ska inte blanda ihop med MP spel. Story is everything in these games.

Sedan har de nog en perfekt post-launch plan. Mutant världen är stor.

2 Likes

Vil tro det er hvis du banker igjennom på «easy». De som skal gjennom høyere vanskelighetsgrader vil nok fort bruke det dobbelte minst :slight_smile:

1 Like

Og uansett, jeg tar 20 knallbra timer over 100 middelmådige any day of the week. Er ikke lengden som teller :slight_smile:

Vet ikke om jeg er helt enig. Divinity Os 2 var da gigantisk hva gjelder antall timer.

Nå spiller jeg bare PS4 spill men de fleste single player spillene jeg spiller har 30+ timer storymode, så 20 timer hørtes ikke SÅ mye ut. Men alle spill bygges jo ut nå til dags så jeg tror det er av mindre relevanse hvis spillet er bra.

For å sette det i perspektiv, legendariske Half life er ca 12 timer langt

3 Likes

Betryggende!

…och spider-man som nyligen kom ut är på ca 15h. Tror inte man ska oroa sig för spellängden, det blir ett icke-tema frågar du mig. Jag spelar mycket spel på olika maskiner, 20h är helt innanför.

Finnes det noe data på dette? At det er større variasjon mellom sjangre enn spill i samme sjanger? Sett bortifra Xcom, så har jeg ikke funnet noen store avvik enda, men så har jeg bare rukket å ratiofisere(:see_no_evil:) en 7-8 tactical turnbased enda.

Edit : Legger ut de tallene jeg har rukket/orket å oppdatert. Store interne variasjoner, men kan ratio korrelere noe med pris? Ser at vi jevner oss ut på 60-tallet når vi nærmer oss ca. 300kr i utsalgspris. (Sett bortifra Xcom da som alltid ødelegger alt), mens vi får noen helt ville reviewratios dess lavere i pris vi kommer. Ja, jeg er fullt klar over at dette har lite statistisk verdi mtp det tynne datagrunnlaget, men å finne turnbased i MYZ-klassen er vanskelig :wink: Men det igjen kan jo være et godt tegn i forhold til interesse ved launch. Blir nok bra dette! Ratioene ligger vedlagt i det excel-arket jeg har drevet å rotet med tidligere.

MyZ.xlsx (14,8 KB)

  • Før @Christian arresterer meg, Xcom er oppdatert tidlig i løypa. Ratio 01.07.18 blir 110. så den har ikke endret seg så veldig. :wink:
5 Likes

Jeg har sett litt på gameplay - synes grafikken og stemningen i spillet er kult, men liker ikke tactical-turn-based greiene. Er bare personlig preferanse. Kanskje de kan legge inn en mode hvor man kan skru dette av? Eller kanskje det bare er noe man må bli vant til…

Alt er jo bygget rundt tactical turnbased systemet. Selv bevegelsene til de andre mutantene er laget slik at man skal kunne avgjøre når man beveger seg inn i en trunbased konflikt. Slår du det av er det ikke mye igjen av spillet og det aller meste må jo skrives om.

Spillet er nok bygd rundt tactical turned based prinsippet så tviler litt på at det passer å skru det av. Er nok bare å innse at det er det markedet de sikter seg inn på.
Det jeg har sett av grafikk på konkurrenter så burde myz hevde seg meget godt innen kategorien. Blir spennende når vi slipper til og får prøve det. Minimal erfaring med slike spill selv så har kjøpt Xcom2 og tenker å forsøke begge og sammenligne.

1 Like

Då måste man nog skriva om spelet från grunden är jag rädd. Det blir ett helt nytt spel. Personligen gillar jag turn-based spel och genren har en stor fanskara runt om i världen, så jag tror inte det är så dumt :grinning:

2 Likes

Har du prøvd sjangeren? Prøvde Xcom2 her om dagen. Fytti det var vanedannende til dama mi sin fortvilelse :sweat_smile:Var fem døgn det med bare xcom. :crazy_face:

6 Likes

Har ikke prøvd denne typen spill før nei så mulig det som sagt bare er en vanesak. Får vel bare prøve det når det kommer. Nærmeste referansen jeg har er FF VII som var et av mine favorittspill. Det var tidsbasert turn-based hvis jeg husker rett, men det virker likevel ikke likt dette?

1 Like

upplagd på humble bundle

3 Likes