Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Nei planen har hele tiden vært å lansere på alle 3 plattformer. Det skrev de allerede 28/2.

Litt synd at det ble såpass lang tid men mye viktigere at det leveres kvalitet. Håper bare datoen er når de mener spillet er fullpolert og ikke med tanke på 2018 resultatet :slight_smile:

Nå er jo denne typen spill langt enklere å få testet godt enn CE heldigvis. Og skjeggedamene har vel jobbet med spillet over 2.5 år nå. Har godt håp om god kvalitet.

Jeg er 99% sikker på at de hadde planlagt release i høst, men som sagt, utsatte det for å forbedre kvaliteten. Utfra det jeg har sett av previews, så var det en god ide, det var noen småbugs av det jeg så. Hadde vært fett med et Funcom-spill med 0% trekk for dårlig teknisk kvalitet. :smiley:

5 Likes

Størst omsetnings potensiale har et spill dersom lansert i November eller Desember (fordi dette er månedene med høyest game sales omsetning), men da bør spillet være top notch og ha betydelig hype i markedet for å ikke drukne i andre titler. Når MYZ begynte å vinne awards på messer så tror jeg Funcom vurderte det til at MYZ gikk opp en vektklasse og faktisk kan bære en desember-launch på ryggen. Det er min mening. Troen på MYZ har gått opp og pre-order med launch i desember er nok nå vurdert til å kunne bli en giga kassasuksess. Om MYZ blir spillet alle skal legge under juletreet i år på tre platformer så kan dette smelle mer enn CE EA launch i kopier. Regn selv ut hva det betyr i omsetning når MYZ koster over dobelt så mye.

3 Likes

Skulle bare ønske det var mulig å legge et fysisk spill under juletreet, istedenfor et gavekort på steam e.l.:confused:

3 Likes

Har tenkt tanken om at lanseringstidspunktet er et ekstra argument for at de burde lansert med fysiske kopier ja

2 Likes

Nå gamer jeg utelukkende på konsoll, og der er det ikke mangel på gode spill! Jeg synes MYZ ser bra ut og kan gi litt penger i kassen men hvor mye det vil selge aner jeg ikke… :slight_smile:

Jeg tror det er 2 grunner til at de flyttet mutant.

  1. CE gjorde det MYE bedre enn ventet, som betyr ta funcom har nok penger. de må ikke rushe mutant for å redde kassa.

  2. Tilbakemeldingene var gode, så da ville de pusse mer, evt lage mer innhold.

6 Likes

Ny stream på Twitch i morgen:
PNG

Funcoms planlagte streams:
https://www.twitch.tv/popout/funcom/extensions/2zra50425wzzregbr7nqy9ma6eh9ed/panel

4 Likes

Får vi Beta dato i morgen? Håpe det!

Kan umulig gå så veldig mange dagene hvis de skal holde lovnaden om tilgang minimum en måned før launch og holde på launchdato :slight_smile:
Men mulig de ønsker å utbasunere det på en litt annen måte enn en bisetning i en stream da.

2 Likes

Jeg er faktisk usikker på om de vektlegger starten på betaen i MYZ eller ikke. Det kan være de kjører det relativt low key og først kjører på med PR ved launch, når man kan kjøpe spillet til normal pris. :slight_smile:

Jeg tror ikke de vektlegger det noe veldig, men det kan hende de vil ha spillet opp som mulig å forhåndsbestille på steam, og da tror jeg kanskje de stenger sin egen forhåndssalg side samtidig. Vet ikke om de må det, men…

Uansett forventer jeg at det skjer noe denne uka, så i morgen hadde vært helt naturlig.

Hehe en flyttat 2-3 månader som Funcom gjort med CE och Mutant är ju inget att orda om inom gaming, 1-2 års förseningar är vanliga. Att det ens kommer rätt år tycker jag är en mindre bedrift :smiley:

November är dålig månad iom stor titlarna, oktober hade ju varit rätt bra release månad annars

Kan vel fort få en dato i morgen ja, tror heller selv ikke de vil melde det i en storslått pressemelding. Stream i morgen, og evt melding om beta i morgen vil for min del varsle et taktskifte inn mot launch nå. Så jeg prøver å kjøpe litt smått i dag. Bare en mnd. igjen, det er vel på tide å begynne å jobbe med google-trend linjen. :wink:
Etter det jeg har lest og forstått ut ifra tilbakemeldinger fra reviews og gamemesser, så kommer spillet til å være bra. For å minimere faktorer til helgens betatesting, så har jeg satt det som et kriterie. Det jeg kommer til å lete etter er “hooks”, gamefeel osv som kan fenge oppmerksomheten utenfor sin sjanger. Derfor har jeg skaffet meg et “team” med store variasjoner i preferanser for å prøve å plukke opp på dette. Twitch-materiale? Er det noe dux eller bormin show her som kan trende på youtube? Hva kan skape oppmerksomhet?
Jeg tror også at mange av de som deltar i den første betatestingen nå, er spillere med et tett forhold til IP og/eller TT-sjangeren (og resten er TI-investors), så jeg mistenker at de første tilbakemeldingene som begynner å sive ut etter helga fort kan være positive.

Så personlig tror jeg ikke det er så mange sjanser igjen til FC begynner maskineriet, men så er spørsmålet om de klarer å fange oppmerksomheten til oss investorer og gamere en 6.gang på rad?
GL HF guys!

6 Likes

Ville kanskje vært naturlig å melde beta ifbm. ny trailer?

1 Like

Funcom viste først med læringsprosjektet The Park og senere CE at de behersker streaming-markedsføring til fulle, klarer de å få til noe lignende med MYZ vil det nok bedre salget betydelig.

1 Like

Har chattet litt ned noen Svenske Streamere.
De har trua. Mutant er noe de er vokst opp med.
Blir endel MYZ å se på Twitch.

3 Likes

Ikke utenkelig at det kommer en “prelaunchtrailer” nei.

Men i likhet med flere her så forventer heller ikke jeg noe stort apparat i sving nå nei. Viktig med tørt krutt til launch :slight_smile:

1 Like

Litt av problemet med at spill som MYZ blir streamet er at det er storydrevet, så noe av grunnen til å kjøpe spillet faller bort hvis du har sett på noen streame hele spillet. Det har heldigvis noe som ser ut som solid gameplay i tillegg, så jeg tror nettoeffekten blir positiv.

myz

Gøy å se Myz på samme plakat som andre småspill :slight_smile:

21 Likes