Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

5 Likes

Var det 2 eller 3 priser de vant sist? Uansett så vinner man ikke priser for så å selge kun 200.000 spill i løpet av en måned. Jeg tror og håper de kan få solgt ennå mer. Tror salgstallene kommer til å overraske endel.

4 Likes

På Steamsiden er det en Awards oversikt nede til høyre. Ser slik ut nå:
MYZ_awards

14 Likes

Hvordan da - har det f.eks vært en barne-TV serie som Turtles? Var MYZ en isolert svensk greie? For jeg hadde aldri hørt om det før dette spillet. Interessant uansett om det slår an internasjonalt, jeg tror karakterene og settingen er der for å appellere, så er det opp til gameplay å overbevise.

I all hovedsak, ja.

Men der var det til gjengjeld veldig poppis i sin tid.

2 Likes

Hm, virker litt suspekt, men prøvde finne mer info om den Gamescon awarden. Finner ingenting her:

Står også følgende:

The Gamescom Awards are always a little weird. The nominees for this year’s Gamescom Awards were announced well before Gamescom itself kicked off. For games to have been nominated, the publishers had to have paid a nominal fee, along with a host of other little rules – which makes them all a little suspect. In the end the winners were decided upon by a group of judges from German and international publications and retailers.

Finner heller ingenting på denne listen:

https://bit.ly/2DaOGgr

Hjelp?

Greit å lete på rett plass :wink:

Siden du sikkert er forvirret. Så er dette windowscentral sine awards. Som det også står på selve awarden. så google “windowscentral gamescom award 2018 og første treff gir deg svaret”.

1 Like

Er nok litt viktig å få med seg at det er Windows Central sin kåring.

Yep, flere sider har sine egne kåringer. Står jo også på selve awarden.

Ah, OK, la ikke merke til den. Så det er ikke den offisielle prisen men en pris gitt av windows central?

Litt misvisende, men skal ikke klage :wink:

Samtlige slike show-priser deles ut av uavhengige aktører. Derfor er det også godt synlig på «badgene» hvor de kommer fra.

I dette eksempelet: Unreal, Critical Hit, Windows Central mfl.

Så nei, det er per definisjon ikke misvisende.

Tror ikke det finnes offisielle priser. Alle prisene er normalt gitt av en eller annen site :wink:

Siden Mutant er svensk kan det kanskje tenkes at Pewdiepie (ikke min cup of tea men…)kunne være interessert i å streame det. Han spiller jo aldri ferdig noe på streams, men når ut til ufattelig mange.

Har vel over 60 millioner abonenter på Youtube og 4-5 millioner views på de fleste videoer han legger ut…

Det tror jeg hadde vært rått om Bearded ladies/Funcom hadde fått til.

Det virker rart for meg som har erfaring fra underholdningsbransjen hvor du har en jury som deler ut priser. Hvis alle sponsorer og interessenter kan highlighte sine egne picks, så ville jeg ikke vektlagt det særlig mye. Men for all del, all PR er god PR og det ser jo bra ut med slik reklame på siden.

Som sagt; hvis spillet hadde vært her ville jeg tatt det for å være mer offisielt.

https://bit.ly/2DaOGgr

Sånn fungerer spillebransjen og sånn har den alltid fungert. Er jo en grunn til at de hadde ca 100000000 nominasjoner på døren sin under E3.

Greit å lese seg opp på nye bransjer man skal investere i :wink:

Kan jo nevnes at Gamescom sin offisielle award ofte belønner de som kjøper stor booth ( så den er iallefall ikke veldig nøytral).

Korrekt - det bør du heller ikke. Men når det begynner å bli flere priser til samme gris, vel, så er det et veldig godt tegn.

Og, kjenner du spillbransjen, så vet du at noen veier mye tyngre enn de andre. Unreal og Critical Hit skal man f.eks. ikke kimse av.

Litt som at Rolling Stones har mer innflytelse enn Vårt Land hva gjelder ny indie-musikk.

2 Likes

Det er jo derfor vi har dette forumet :slight_smile: Lærer noe nytt hver dag.

4 Likes

Yep, da er det ofte best å spørre hvordan det fungerer med Awards før man prøver å fremme at det kanskje er en suspekt agenda fordi windowscentral awarden ikke finnes på Critical hit sin award liste :=)

1 Like

Slettes foreløpig

Pewdiepie lagde jo video med CE, så de har sikkert snakket om dette også.

Men tror ikke at MYZ er et type spill som passer for formatet til Pew.