Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Nå jobbet BL med spillet i over et år før Funcom ble involvert og man vet vel ikke helt hvor stor andel av kostnadene Funcom har tatt etter det heller. Jeg vil i hvertfall bli veldig positivt overrasket om Funcom får 100% fra starten av. Da vil jo nesten all risiko ligge på BL og da vil jeg tro de ville krevd høy andel av inntektene etter break even i hvertfall.

1 Like

Hvor mye hyper Funcom Mutant i presentasjonen i morgen? Og får vi vite mer om det neste spillet?

1 Like

Tror alt fokuset er på Mutant, tror ikke vi får høre så mye om neste spill. Det kommer på neste rapport. Tipper de sier at utvikling går som planlagt.

Håper de guider tydelig rundt Mutant sånn at analytikerene får kjøtt på beinet.

6 Likes

Ja en guiding hadde vært fint! Med CE så sa de i hvertfall hva målet var.

1 Like

VAT på steam baseras väll i vilket land de säljs, 12% är genomsnitt.

Blir spännande! Jag hoppas vi får nåt mer drypp runt kommande projekt. Men hype runt MYZ räknar jag kallt med! :slight_smile:

Funcom har generelt vært beskjedne når det gjelder å kommunisere målsettinger før launch. De har virket redde for å sette mål det kan vise seg de ikke når. Så jeg har ikke veldig store forventinger til megahyping på presentasjonen.

Enig med @Evilfreud når det gjelder informasjon om neste spill. Tror heller ikke vi får det før etter MYZ er unnagjort.

På en annen side så jobber Funcom for å få analysedekning, og i Q2 så vi at de åpnet mer enn før.

så vi får se en guiding hadde vært fint.

Ja målet da var å komme inn på topp 10 i sjangeren i løpet av det først året. Spill nr 10 på presentasjonen hadde da 476,000 solgte. Så målet var ikke ekstremt akkurat :slight_smile:

De har vel sagt at de ikke forventet å komme med mer info om kommende spill før 2019. Jeg tenker det er bedre å spare det til etter MYZ release uansett.

Funcom har også sagt at de melder kun salgstall om det avviker betydelig fra interne forventninger. Hva deres interne forventninger er er ikke alltid godt å si, og markedet kan ofte mene noe helt annet.

I tillegg er jeg spent på hva som skjer med CE fremover. Flere DLCer? Sorcery? Annet?

1 Like

Det er fint å ikke melde noe med mindre det er ekstraordinært, men de må begynne å guide litt. Ellers er det jo ingen som vet hva som er bra eller dårlig.

3 Likes

Konsensus er vel at det ikke guides noe?

Sist jeg sjekket, så fungerte det ganske bra å bruke dollarprisen direkte, som @anon80503862 har gjort. Prisen i f.eks Norge er 25% høyere for å kompensere for mva.

1 Like

Ja, funcom kom jo også bare med en målsetning for CE, ikke guiding. Det blir altfor lett feil.

Ikke ekstremt nei, men de fleste her inne hadde hadde bare våte drømmer om flere solgte kopier enn det det første året. Dette var før EA releasen.

Markedsføring kommer oppå dette? Det går vel med en del der. Og mulig det er ubetydelig i det store bildet, men har du gjort noen vurdering rundt fordelingen mellom deluxe/normal versjon?

Noen som har fått beta nøkkelen sin? Har ikke fått enda

Ikke hørt noen verdens ting siden kjøpet. Synes egentlig det er litt dårlig.

Enig…

Send mail og spør?