Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Kan ikke finne noe i de rapportene, men fra Q4 2017 rapporten fant jeg

Based on this and in line with gaming industry practice, the game
co-developed together with Bearded Dragons, and other 3rd party co-developed games with
a similar structure, will be capitalized. As the game was expensed in 2Q17 and 3Q17, USD
513 thousand has been capitalized from those quarters, giving a positive result effect in
4Q17.

Så Q2,Q3 17 kostnaden var 513KUSD. Forstår ikke helt hvorfor de i første omgang kostnadsførte det, for så å balanseføre det, men det får så være. Pre-dev kostnader kostnadsføres vanligvis, så det er nok ikke det.

Det finnes nyere tall, jeg har funnet 1,5mill mens det er postet skjermdump av 2MUSD.

1 Like

Hadde ærlig talt forventet en pressemelding angående åpning av MYZ for prøvespilling i dag.

Det kommer nok! :wink:

1 Like

Det kommer - de har lagt opp til ymse markedsføring (dvs. delt ut betanøkler til Twitch-streamere) fra og med i dag.

Tipper PM og evt. ny trailer. Men kan hande det kommer etter close.

1 Like

Tipper også mye skjer etter close

2 Likes

Såvidt jeg fikk med meg på kvartalspresentasjonen, så hadde de rett og slett bare gjort det feil. Hvis 256 TUSD i kvartalet er noen indikasjon, så har Funcom brukt 7*256TUSD = 1792 TUSD + markedsføringskostnader.

EDIT jeg ser på det over som det minste Funcom evt kan ha spyttet inn, jeg tror det er mer, men lurer på om 2,5 MUSD - 3 MUSD kan være riktig, ikke 3 - 3,5 MUSD som jeg først tenkte. Jeg tenker dette er ca 50% av kostnadene til spillet og at Funcom får 50% royalty. Det kan dog tenkes at Funcom får en større andel inntil deres kostnader er dekket.

1 Like

Men hva skjer dersom nyheten kommer om allerede 100 000 kopier solgt i preOrder?

1 Like

10 % ned?

Edit: Fra spøk til alvor - tror ikke vi får noen melding før prosjektet går break-even og vel så det veldig raskt. Litt som med CE, der de meldte at alle utgifter var dekket inn ++ etter ~14 dager.

4 Likes

Fikk invite til forumet nå kl 12

1 Like

Seriøst. 100 000 i preorder må da bære bra?

Han sikter til at gode nyheter alltid fører til børsnedgang i denne aksjen.

1 Like

Tror du de gjør det denne gangen? med CE var det vinn eller forsvinn. Det er ikke tilfellet nå.

Helt konge det! Var en spøk.

Mente bare at jeg ikke tror de melder noe som helst før de er break-even og det ligger an til å bli knallsuksess.

Edit: @Konamixx, ja det håper og tror jeg de gjør. Alt annet enn sikker, da :slight_smile:

Tascha:
We will start sending out keys this afternoon. Please also check that you have access to the special Demo Forums if you have pre-ordered the game. Feel free to share your impressions and feedback with us there

4 Likes

Hello Stalkers!

We created this invitation-only forum for those of you who have pre-ordered the Deluxe Edition and are ready to embark on your adventure earlier than everyone else.

Keep in mind that you will be playing an “in-development” build so crashes and issues might hinder your progress. If that’s the case, feel free to let us know.

We hope you also share your impressions and general feedback of the game as you explore and fight your way through this early Demo version.

Once again, welcome and we hope you enjoy Mutant Year Zero: Road to Eden!

4 Likes

Its on!

1 Like

Man får diskutera demot i öppna forum eller ligger det en NDA till grund?

Jeg synes det @h3nk1 tenkte her gir mening. Funcom kan ikke gå ut med eksakte beløper e.l. pga kontrakten, men de kan helt fint gå ut og si de nå er i null og at alt framover er pluss. Alternativt, så melder de bare salgstallene. Samme hva, så må tallene være veldig gode / veldig dårlige for at Funcom melder det.

3 Likes

Ingen NDA såvidt jeg kan se, har heller ikke trykket på noe. Skal dobbelsjekke litt :stuck_out_tongue:

1 Like